петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    14648 прочитания

    Американска компания плаща по 2 хил. долара на служителите си да отидат на почивка

    Според шефа на маркетинг компанията нестандартната придобивка прави служителите по-продуктивни
    30 септември 2016, 10:28 a+ a- a

    Атрактивна придобивка на служителите си предлага американската маркетингова компания SteelHouse. Тя плаща по 2 хил. долара годишно на служителите си да отидат където искат и да правят каквото искат, стига да е законно. Парите може да се разпределят за няколко пътувания или да се похарчат наведнъж.

    „Когато казахме на хората, че те могат да си вземат отпуск, когато и колкото им е удобно, те първоначално не знаеха как да реагират”, разказва пред Business Insider Марк Дъглас, изпълнителен директор на SteelHouse.

    Това се случва през 2010, когато компанията е основана. Година по-късно Дъглас измисля решение, а именно – да плаща на служителите си да отидат на почивка.

    „Нашата култура е много проста. Основава се на доверие и амбиция”, допълва Дъглас.

    Имало е хора, които предпочитали вместо почивка да получат в кеш бонуса от 2 хил. долара. Дъглас обаче е непреклонен по отношение на това как трябва да се използват парите. „Искам да отидете някъде и да се забавлявате”, казва им той.

    Резултатите говорят сами за себе си, споделя Дъглас. През последните три години само пет от 250 души са напуснали компанията, като трима от тях са го направили по лични причини. Освен това след почивката служителите се връщат презаредени и са по-продуктивни.

    Дъглас разказва, че се вдъхновил за идеята от личния му опит в компании, които окуражавали служителите си да отидат на почивка. „Едно е да кажеш: „”Имате три седмици отпуск”, както повечето компании правят. И съвсем друго: „Имаш пари и ако не отидеш на почивка, за да ги похарчиш, парите ти изгарят”, коментира Дъглас.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 2 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 3 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 3 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 5 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години