Така компанията се присъединява към над 7000 фирми по целия свят, чийто бизнес отговаря на високи стандарти за устойчивост, отчетност и прозрачност
AMPECO, българската компания, която разработва платформа за управление на зарядни станции, вече е сертифицирана като B Corporation (B Corp). Така AMPECO се присъединява към други глобални лидери в областта на ESG – екологичното, социално и корпоративно управление – за постигане на приобщаваща, справедлива и регенеративна икономика за всички хора и планетата. Това беше обявено официално по време на конференцията Intercharge Network Conference (icnc23) в Берлин – еднa от най-значимите конференции в областта на електромобилността, която събира всички експерти в бранша. Представители на AMPECO бяха поканени да разкажат за бизнес модела си и сертифирицането като B Corp на специална презентация по време на събитието.
Сертификатът B Corp потвърждава, че бизнесът на AMPECO отговаря на високи стандарти за устойчивост, отчетност и прозрачност.
B Lab, мрежата с нестопанска цел, сертифицираща B Corporations, оказва положително въздействие върху компаниите по целия свят, като им помага да балансират печалбата с ползата за общността, околната среда и заинтересованите страни. За разлика от други бизнес сертификати, B Lab измерва цялостно въздействието на компаниите, като обхваща 5 ключови области: управление, служители, общност, околна среда и клиенти.
За да получи сертификата, AMPECO премина през дълъг процес, който изискваше ангажираност от страна на всички екипи и отдели в компанията. AMPECO дава възможност на своите B2B клиенти да постигат бизнес и ESG целите си. Чрез своята надеждна и гъвкава платформа за управление на зареждането на електрически превозни средства българската софтуерна компания предоставя на операторите на зарядни станции необходимите инструменти за стартиране и разширяване на техния бизнес, ведно с положителното въздействие върху околната среда и обществото.
"Сертифицирането като B Corp е естествена стъпка за AMPECO, за да продължим чрез нашите услуги да влияем положително върху развитието на електромобилността. То демонстрира ангажимента на AMPECO към устойчивостта, укрепва практиките ни на управление и отчетност, насърчава ангажираността и управлението на служителите и отварянето на нови възможности пред клиентите, които ни избират за свой надежден white-label софтуерен доставчик", казва Петър Георгиев, ръководител на отдел "Стратегически партньорства и устойчивост", който ръководи процеса на сертифициране на AMPECO като B Corp.
Общността на B Corp включва широк спектър от индустрии по целия свят и над 7000 компании, сред които са добре познати брандове като Patagonia, The Guardian, Coursera, The Body Shop, Envato, Kickstarter, Cotopaxi и др.
Сара Гарсия, ръководител на отдел "Развитие на пазарите" в B Lab, казва: "Развълнувани сме, че общността на B Corp се разраства със сертифицирането на AMPECO. Постижението на AMPECO отразява ангажимента за развиване на решения в мащаб и стимулиране на иновациите чрез отговорни бизнес практики, като спомага за ускоряване на трансформацията на сектора на мобилността и екосистемата на електрическите превозни средства. Сертифицирането е началото на пътешествието на AMPECO към прозрачност, отчетност и непрекъснато усъвършенстване, което със сигурност ще вдъхнови клиентите на компанията, но и други заинтересовани страни - очакваме с нетърпение да видим положителното въздействие, което това може да окаже за стимулиране на промяната в цялата индустрия."