Третото издание на HCL Talent Academy стартира през декември, набирането на кандидати е отворено, обяви Ива Петрова - Regional HR Director на технологичната компания
Ива Петрова - Regional HR Director на HCL Technologies. Снимка: HCL
През декември в България ще стартира третото издание на академията на HCL Technologies - HCL Talent Academy. Академията е добре разработена практическа концепция, която технологичната компания успешно прилага до момента в различни държави в Азия и Америка. България е първата държава в Европа, в която HCL успешно стартира тази инициатива през изминалата година. След две успешни издания, предстои трето.
Свързахме се с Ива Петрова - HR Director на HCL Technologies, за да ни разкаже повече за обучителната инициатива.
Миналата година стартирахте академия. Каква е целта на HCL Talent Academy и към кого е насочена?
Академията ни подготвя специалисти за работа в ОТС (order to cash) среда - финансово-административни дейности, обработка на договори, фактуриране, преглед на плащания по фактури. Академията е насочена към последен курс или току-що завършили студенти или кандидати, които са в началните години на своето професионално развитие, или специалисти с професионален опит в друга област, които търсят преквалификация.
HCL Technologies е глобална технологична компания с присъствие в 52 държави и 211 000 служители. Нейни клиенти са компании от различни индустрии - 250 компании от Fortune 500 и 650 компании от Global 2000.
Екипът в България наброява над 1700 служители, базирани в три офиса в София и Варна. Компанията предлага разнообразни позиции - финансово-административни, управление на доставки, обслужване на клиенти, технологична поддръжка, инженерни позиции, разработка на софтуер и клинични изпитвания.
Каква е равносметката след първото издание? Имаше ли интерес, колко души преминаха през първата академия и колко от тях станаха част от екипа ви?
Академията е добре разработена практическа концепция, която HCL успешно прилага до момента в различни държави в Азия и Америка. България е първата държава в Европа, където стартирахме успешно тази инициатива. Има голям интерес към програмата и от първите 20 души стартирали през декември миналата година, 17 са част от нашите екипи и до днес. Обратната връзка е много добра – както от участниците, така и от страна на колегите, в чиито екипи те се включиха след завършване на академията. Втората ни група продължи тази положителна тенденция – започнахме със 17 души през май тази година, които завършиха езиковото си обучение в края на месец юли и вече са разпределени в екипите, от които планираме да станат част в дългосрочен план.
Планирате ли следващо издание? Кога?
Следващата ни академия ще започне в началото на декември и вече активно набираме кандидати за нея.
Кой може да се включи?
Всеки, който има минимум B1 ниво на френски, немски или италиански език и желание да бъде обучаван по OTC дейности и да остане да работи при нас дългосрочно.
Какви умения и качества ще търсите в кандидатите и как ще отсеете желаещите?
Селекцията ни включва езиков тест, на който кандидатите трябва да покрият минимум ниво B1, за да бъдат допуснати до втората стъпка. Следва логически тест, който е на английски език, както и интервю, на което преценяваме най-вече мотивацията и уменията за комуникация и работа в екип на кандидатите.
Какво включва програмата, на какво ще бъдат обучавани?
Програмата е изцяло бизнес ориентирана и надгражда теоретичните познания, придобити в академична среда, и повишава познанията по един от следните чужди езици – френски, немски, италиански. Следваме гъвкав модел, при който участниците с ниво на езика C1 преминават практическите обучения и по-бързо стават част от реалната бизнес среда.
Кои са преподавателите?
За езиковото обучение работим със сертифициран езиков център, а за OTC процесите имаме опитни вътрешни ментори с богат опит в корпоративна среда и коучинг практики.
Какъв е форматът на обучението и колко време ще продължи? Ще може ли да се съчетава с учене/работа?
Формата на обучение е хибридна – онлайн и от офиса, кандидатите трябва да имат готовност да са изцяло фокусирани в дейностите на академията.
Колко души планирате да приемете в академията?
За декември сме планирали група от 20 души с френски, немски и италиански език.
На колко души бихте могли да предложите работа в компанията след края на академията?
Надяваме се всички 20 да преминат успешно обучението и да останат при нас за постоянно, готови сме да приемем всички 20.
Преминалите обучението на какви позиции ще могат да работят?
Всички участници в академията започват при нас на трудов договор и със заплащане още от първия ден от обучението. Всеки успешно завършил академията участник получава финансово-административна позиция и колега ментор, който да му помага при навлизането в проекта, от който ще бъде част. Предлагаме хибриден модел на работа, който дава възможност на служителите да работят минимум половината от времето от вкъщи. Работното време е стандартно – от понеделник до петък, 09.00 до 18.00ч. или 10.00 до 19.00ч.
Започвайки на подобна позиция, как би могла да се развие кариерата им в бъдеще?
За всички успешно завършили академията и продължили работа при нас сме заложили план за развитие в рамките на следващите две години, който включва възможности за професионално израстване и увеличение на възнаграждението.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на HCL Technologies / C3i Europe LtdC в JOBS.bg