понеделник, 11 ноември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9079 прочитания

    Какво е да си част от творческия екип на: Noble Graphics

    Научете повече за предизвикателствата в работата на Валентин Томов, копирайтър в рекламната агенция
    22 февруари 2024, 15:46 a+ a- a

    В рубриката на Economy.bg „Какво е да си част от творческия екип на...“ представяме професионалисти от водещи комуникационни агенции в България. Те разказват за избора си на кариера, предизвикателствата, с които се сблъскват, и какво ги вдъхновява. Запознайте се с Валентин Томов, копирайтър в рекламна агенция Noble Graphics:

    Представете се с две имена, позиция и какво е Вашето образование: 
    Казвам се Валентин Томов и съм копирайтър в Noble Graphics. Учил съм философия в Софийски университет, но в четвърти курс прекъснах, за да мога да стана копирайтър.

    Какво Ви мотивира да се насочите към света на рекламата?
    Любопитството ми. Като дете бях голям фен на предаването Рекламна пауза, а като тийнейджър с приятелите ми често използвахме фрази от реклами. Истината обаче е, че открих красотата на рекламата едва след като влязох в нея.

    Откъде черпите вдъхновение?
    Най-вдъхновен се чувствам, след като гледам наградени на фестивали реклами. Те показват как дори и най-обикновеният бриф може да се превърне в страхотна кампания. Как дори и някоя ежедневна задача може да се превърне в работа, достойна за награда. След фестивал винаги се връщам в офиса зареден от тази мисъл. Другото място, откъдето черпя вдъхновение, е от заобикалящия ни свят и проблемите му. Неведнъж се е случвало нещо, което случайно виждам на път за работа, да се превърне в творчески катапулт за следващия ми проект.

    Кои са технологиите, които Ви улесняват най-много в процеса на работа?
    AI изключително много ми помага да илюстрирам идеите си. Наличието на визуални програми с AI днес отваря много врати. Ако преди 3 години ми беше хрумнала идея, за която ми трябва мечка със сомбреро на жълтите павета, щеше да ми се наложи да я снимам. А сега подобно изображение е на три клика. Живеем в бъдещето.

    Можете ли да разкажете коя Ви е любимата кампания, в която сте участвали и защо Ви е фаворит?
    Любимата ми кампания е миналогодишната на Malfy - Mare di Sofia. От една страна, заради големия ѝ мащаб, а от друга - защото успяхме да помислим и изпипаме и най-малкия детайл в нея. Процесът по спечелване на проекта също беше вълнуващ. Освен в конкурс на национално ниво, идеята ни се изправи срещу най-добрите концепции от пазарите на Централна и Източна Европа пред глобалния екип на Pernod Ricard. И спечели. Още си спомням вълнението на всички в офиса, когато бранд мениджърът ни се обади, за да ни съобщи. Брифът беше да изградим популярност за италианска марка джин, сравнително нова за потребителите. Проблемът, който открихме е, че българите свързват джина предимно с плажа. Затова докарахме плажа в София. Превърнахме стадион Юнак” в амалфийски оазис. Хората ни харесваха, локацията често работеше на пълен капацитет, а инфлуенсъри непрекъснато ни пишеха, за да колаборират с нас.

    Как се справяте с баланса между клиентските очаквания и личната си творческа визия?
    Може да е фрустриращо, когато клиентът и агенцията са на различни мнения. Но когато двете страни мислят за доброто на бранда, различията винаги са пренебрежими. Просто трябва да си напомняме, че хората отсреща искат най-доброто за кампанията и че са експерти в това, което правят. Без значение дали сме от страна на клиент или агенция. Когато се водим от тези мисли, фрустрацията изчезва. Добър пример за това е всъщност и кампанията за Malfy. Когато за пръв път презентирахме идеята, тя беше за друга марка на Pernod Ricard. Тотално различен стил, тон на говорене, всичко. Но тогава бранд мениджърът видя възможност за по-високия сегмент джин и смени продукта. Промяната естествено разбърка плановете ни и начина, по който си представяхме кампанията. Но вместо да се фрустрираме, ние повярвахме в решението му и развихме кампанията в тази нова посока. И това негово решение беше водеща причина да спечелим проекта пред глобалния екип.

    С кои 3 думи бихте описали екипа, в който работите?
    Експертен, вдъхновен, любопитен.

    Според Вас как ще се промени рекламният бранш през следващите няколко години?
    Технологиите са водещ фактор за промяна в нашата индустрия. Но каквато и иновация да се появи, нищо никога няма да измести добрата идея.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 38 минути
    САЩ отчитат напредъка на България по присъединяването към Програмата за безвизово пътуване
    Българското външно министерство провежда специална информационна кампания заради все още високия брой откази
    преди 60 минути
    Офис сделките в София се връщат към нивата преди пандемията
    Нови офис сгради се планират около мол Paradise Center и бул. Н.Й. Вапцаров
    преди 2 часа
    Българския бизнес въвежда ESG основно заради регулациите и клиентите
    Как се подготвят и докъде са стигнали българските компании в прилагането на ESG политиките - вижте какво сочи първото голямо проучване по темата на EY Bulgaria
    преди 3 часа
    Депутатите в 51-вия парламент положиха клетва
    Най-възрастният депутат - Силви Кирилов, откри първото заседание
    преди 4 часа
    БНБ: Очакваме годишната инфлация да продължи да се забавя
    Икономиката ще продължи да расте с постоянни темпове, подкрепяна от вътрешното търсене и подобряването на перспективите пред износа, прогнозират от Централната банка