Снимка: Airbus (S. Ramadier)
Доставките на Airbus са се увеличили с 8% през 2022 г., позволявайки на европейския производител на самолети да запази короната си на най-големия производител на самолети в света за четвърта година, пише „Ройтерс“.
Базираната във Франция компания заяви, че е доставила 663 самолета или общо 661, след като отпусна два самолета на Aeroflot, които преди това бяха попаднали в западните санкции срещу Русия. Компанията спечели 1078 поръчки за реактивни самолети през 2022 г., или общо 820, след отчитане на анулиранията.
Boeing, който се възстановява от последствията от кризата с безопасността на своя 737 MAX и индустриалните проблеми на своя 787, по-рано публикува данните си за 2022 г., според които е доставил 480 самолета и е продал 935 самолета или сравнима нетна сума от 774 след анулираните поръчки.
Reuters съобщи миналата седмица, че Airbus е доставил временно 663 самолета през 2022 г.
Миналия месец Airbus изостави целта си от „около 700“ доставки за годината, заявявайки, че крайният резултат няма да бъде съществено под този. Преди това компанията понижи целта от „около 720“ самолета поради проблеми с веригата за доставки. Главният изпълнителен директор на Airbus Гийом Фори обвини за дефицита „сложността на работната среда“, но каза, че Airbus ще продължи да увеличава производството. „Ние продължаваме нашата траектория на нарастване, за да се справим с изоставането“, каза той в изявление.
Търсенето на нови самолети се възстановява, тъй като въздушните пътувания на къси разстояния се възстановяват след пандемията, а пътуванията на дълги разстояния също започват да наваксват.
Airbus и Boeing продадоха общо повече от 2000 самолета за първи път от 2017 г., преди да се даде възможност за анулиране.
„Пазарът е там и възстановяването е реално“, каза главният търговски директор Кристиан Шерер пред репортери. Фори обаче предупреди, че веригите за доставки ще останат под натиск през 2023 г.