понеделник, 04 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    676 прочитания

    JYSK отвори 5 нови магазина в България през 2023, планира още толкова догодина

    Броят на клиентите у нас се е увеличил с близо 18%
    04 декември 2023, 16:10 a+ a- a

    През финансовата 2022/23 JYSK България постигна EBIT резултат (известен още като ППЛД - печалба преди лихви и данъци) от 30,2 млн. лева и увеличи оборота си с 19,1%, на 601,3 млн. лева. Резултатите включват търговия на дребно и активности в Дистрибуционен център JYSK Божурище. Глобалният търговец на мебели за дома продължи плановете си за разширяване и отвори 5 нови магазина в България.

    Очаквано, финансовата 2022/23 година, която започва на 1 септември и завършва на 31 август, бе година пълна с предизвикателства за JYSK, тъй като инфлацията продължаваше да расте, поддържайки високи оперативни разходи и засягайки покупателната способности на потребителите. JYSK контрира това, като инвестира в много конкурентни цени и страхотни оферти за клиентите в областта на градинските мебели и матраците и по този начин увеличи оборота си с 19,1% до 601,3 млн. лева за финансова година FY23. Броят на клиентите в България се увеличи с 17,8%. А сред продуктовите категории, най-висок ръст се наблюдава в Спално бельо и чаршафи, както и в категориите продукти за прозореца.

    „Щастливи сме да видим, че клиентите се интересуват повече и повече от нашите скандинавски продукти и страхотните ни оферти. Миналата година започна с голяма несигурност, особено поради нарастващата инфлация и високите оперативни разходи. JYSK работи усилено, за да запази разходите на по-ниско ниво, с много оферти и висококачествени продукти. Всички ние можем само да се гордеем с усърдната работа и резултатите, които постигнахме за тази финансова година и искам да благодаря на нашите колеги в България за тяхната ангажираност и отдаденост“, казва Алекс Брату, Директор на JYSK за Румъния, България и Турция.

    По време на финансовата 2022/23 година, JYSK отвори 5 нови магазина в България в градовете Пловдив, Смолян, Разлог, Панагюрище и надгради още 7 магазина с новата си концепция. Тези 7 магазина са отворени от преди 2018. Новата концепция, наричана още Store 3.0, предлага на клиентите по-добро изживяване при пазаруване и ги вдъхновява чрез нови, подобрени експозиции на продуктите и моделните зали. Всеки детайл в магазина е проектиран и изграден по начин, който да представи продуктовата гама по най-добрия начин.

    „Плановете ни за разширяване продължават, без да забавяме темпото. Планираме да открием поне още толкова магазини през следващата финансова година и искаме да се доближим още повече до нашите клиенти, за да гарантираме, че сме на тяхно разположение и че сме подходящи за техните нужди, когато става дума за обзавеждане на дома. Също така работим върху надграждането на всички наши магазини към новата и подобрена концепция, която получи много положителни отзиви от нашите клиенти и служители“, казва Алекс Брату.

    През май 2023 г., JYSK също така отвори първите си магазини в Турция, а още магазини в страната са на път да бъдат отворени. Операциите в Турция се управляват от екипа на директорите на България и Румъния, с Любен Мишев като Ритейл мениджър за държавите България и Турция. През декември 2023 г. ще отвори врати и третият магазин JYSK за Турция, в Истанбул.

    Очаквания за финансовата 2023/24 година
    Глобалният пазар за търговия на дребно продължава да бъде много непредвидим, тъй като клиентите все още се колебаят и приоритизират начина, по който харчат парите си. За сметка на това обаче, инфлацията намалява и веригите за доставки се нормализират. Оперативните разходи продължават да бъдат на високо ниво, но се очаква да се намалеят през следващата година.

    „Въпреки несигурността, която светът изпитва в момента, нашата дългосрочна цел за растеж и разширяване е същата. JYSK е компания, известна със страхотни скандинавски оферти и клиентите оценяват нашите продукти, услуги и предложения, когато търсят ново легло, градински мебели или декорации за дома“, казва Алекс Брату.

    Финансова 2022/23 година в цифри:
    • Оборот: 601,3 млн. лева
    • Ръст в оборота: 19,1%
    • ППЛД (печалба преди лихви и данъци): 30,3 млн. лева
    • Ръст в ППЛД: 60,2%
    • Общ брой магазини JYSK в България: 52
    • Брой нови магазини: 5
    • Брой модернизирани магазини: 7

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    01 март 2024, 17:05
    5 български компании сред най-бързоразвиващите се в Европа
    В годишната класация на Financial Times FT1000 влязоха Ampeco, euShipments.com, Pontica Solutions, Storepool и Dreamix
    01 март 2024, 15:05
    01 март 2024, 14:46
    01 март 2024, 12:48
    Кофас: Предстоят трудни времена за строителния и жилищен сектор
    Завършеното строителство в България все още е под нивото, регистрирано през 2015
    01 март 2024, 11:18
    Соня Миклай е новият главен управител на „Германо-Българската индустриално-търговска камара
    Тя поема поста от д-р Митко Василев, който бе начело на организацията в последните над 30 години
    01 март 2024, 10:55