Пощенската служба на САЩ все още е най-голямата колетна услуга по обем – обработва стотици милиони пакети и за трите компании
Снимка: Amazon
Amazon.com надмина както UPS, така и FedEx в обемите доставени пратки, съобщи The Wall Street Journal (WSJ). Гигантът за електронна търговия от Сиатъл е доставил повече пакети до домове в САЩ през 2022 г., отколкото UPS, след като засенчи FedEx през 2020 г., и е на път да увеличи разликата тази година, според вътрешни данни на Amazon и хора, запознати с въпроса. Пощенската служба на САЩ все още е най-голямата колетна услуга по обем – обработва стотици милиони пакети и за трите компании.
Преди Деня на благодарността тази година Amazon е доставил повече от 4,8 млрд. пакета в САЩ, а вътрешните му прогнози предвиждат, че ще достави около 5,9 млрд. до края на годината, според документи, разгледани от WSJ. Миналата година Amazon е доставил 5,2 млрд. пакета.
Данните на Amazon включват само пакети, които компанията е изпратила от началото до края. UPS и FedEx включват пакети, които предават на пощенската служба за окончателна доставка в своите отчети.
UPS заяви, че вътрешният ѝ обем тази година е малко вероятно да надхвърли миналогодишните 5,3 млрд., което включва пакети, доставени на клиенти чрез пощенските услуги. През първите 9 месеца на тази година UPS е обработила около 3,4 млрд. колета в САЩ.
Общият обем на пратките е намалял тази година, тъй като потребителите намалиха разходите си за стоки и ги пренасочиха към услуги, пътувания и развлечения.
През 2018 г. Amazon стартира програма, при която предприемачи могат да започнат свой собствен франчайз, доставяйки пакети на Amazon срещу $10 000. Той има прилики със звеното на FedEx Ground, което също използва подобен модел за изпълнители за местни маршрути. Програмата на Amazon има около 200 000 водачи в САЩ, което помага за бързо ускоряване броя на пакетите, които успява да достави всеки ден, казват бивши ръководители.
В началото на пандемията Amazon вижда ключов момент за разширяване на обхвата на електронната си търговия. Компанията отваря стотици нови складове, центрове за сортиране и други логистични съоръжения, като почти удвоява размера на мрежата си между началото на пандемията и края на 2021 г. Разрастването е ръководено до голяма степен от бившия главен изпълнителен директор на Amazon за потребителите, Дейв Кларк, който преди тази роля е основен архитект на логистичната мрежа на Amazon.
Amazon предприе стъпки за регионализиране на своята логистична мрежа, за да намали разстоянието, което пътуват пакетите в САЩ в опит да доставят продуктите на клиентите по-бързо и да подобри рентабилността. „Тези подобрения на скоростта на доставка са ключов двигател на растежа и водят до повишена честота на покупки от нашите членове на Prime“, казва финансовият директор на Amazon Браян Олсавски по време на среща на компанията, запис от която е бил видян от WSJ.
Говорителка на Amazon каза, че напредъкът в доставките се дължи до голяма степен на програмата за франчайз на маршрути. Компанията ще продължи да работи с други партньори за доставка и превозвачи, за да помогне за справянето с допълнителния капацитет, добави тя.
FedEx съобщи, че е фокусиран върху пазара за електронна търговия извън Amazon. „Нашата стратегия е да демократизираме електронната търговия“, каза говорителка на FedEx. Тя добави, че FedEx е заела пазарен дял в сегменти на вътрешния пазар на пакети в САЩ през тази календарна година.
През последните години UPS се насочи към колети с по-висок марж от други клиентски сегменти, включително здравеопазване и по-малки предприятия, и намали капацитета си за по-малко рентабилни доставки до жилищни адреси. Говорител на UPS каза: „Amazon е важен клиент и отношенията ни са взаимно изгодни“.
Въпреки че Amazon надмина и двете компании по отношение на доставката за жилища, тя все още не е повторила глобалното им покритие или обратната страна на техните операции. „Amazon е много добър в еднопосочната мрежа, като доставя стоки с по-високи скорости, но няма същото ниво на покритие за вземане и доставка“, каза Браян Осенбек, анализатор в JP Morgan.