неделя, 28 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1078 прочитания

    250 български производители са продали стоки за над 2 млрд. лв. през Lidl

    Ето какви продукти най-често купуваме от местни производители
    22 ноември 2023, 14:06 a+ a- a

     

    Над 2 млрд. лв. е оборотът на български компании в търговската мрежа на Lidl в периода 2020-2022. Близо 90% от тази стойност е реализирана в страната, а останалите 10,6% са износ в европейската мрежа на веригата. Как тези обороти въздействат върху развитието на самите компании и тяхното производство, но и на регионите, в които те оперират, е темата на специален анализ, изготвен от Института за пазарна икономика (ИПИ).

    Според резултатите от техния доклад, през последните 3 години Лидл България доставя стоки от над 250 български компании от всичките 28 области на страната.

    С най-голям дял от продуктите, които българските производители са доставяли на веригата в периода 2020-2022 г., са месото, колбасите и рибата с общо 33%, млечните продукти и яйцата (16%) и плодовете и зеленчуците (7%). Сред останалите продукти са хляб, различни алкохолни и безалкохолни напитки и вода, захарни изделия, консерви, лютеници, сладка и др.

    "Производителите, които работят с Лидл България имат по-бърз ръст на приходите през последните 3 години от този в преработвателната промишленост като цяло", подчерта Лъчезар Богданов от ИПИ.

    „Партньорството с български производители е стратегически приоритет за Лидл България. Тази година решихме да анализираме заедно с ИПИ как тази съвместна дейност се отразява върху регионалното развитие в страната, което е от ключово значение. Резултатите още веднъж потвърждават това, което винаги ни е мотивирало в работата ни с родни производители – а именно ползите. А ползите са за всички: за българския потребител, който получава качествени местни продукти на изгодна цена, за производителя, който става по-конкурентен на пазара и разширява производството си, за местната икономика чрез осигуряване на заетост и приходи“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

    „Когато държавата и бизнесът работят в синхрон, могат да направят най-доброто за българските потребители. Подкрепяме усилията Ви да осигурите пазар за българските стоки не само у нас, но и на чужди пазари. Стремим се да подкрепим това усилие и да работим всички заедно в една посока.“, каза заместник-министърът на икономиката и индустрията Ирина Щонова, специален гост на събитието, на което Lidl представи данните от доклада. Тя поздрави и веригата, че се включи в инициативата "Достъпно за всеки".

    Съвместната работа на Лидл България с родните производители и оборотите, които те реализират в търговската мрежа на веригата, оказват положително влияние върху растежа и развитието на самите компании. Според анализа на ИПИ за водещите 50 доставчика (според стойността на доставките), търговските им отношения с Lidl носят средно 10,6% от общите им приходи, като при 13 компании те са над 1/3 от приходите, при 7 – над половината, а при три – почти всички приходи. Нещо повече – компаниите, които работят с Lidl, бележат ускорен ръст на общите приходи за последните 3 години, отколкото общото увеличение на приходите в преработващата промишленост в страната. Тези компании осигуряват заетост на над 12 хил. души, в много случаи – в малки населени места със сравнително висока безработица.

    Продуктите, които българските производители доставят за Lidl, са от всяка една от 28-те области в България. За периода 2020-2022 г. с най-висока стойността на продукцията, реализирана в мрежата на веригата, е област Пловдив – над 250 млн. лева. В още три области – София, Ловеч и Търговище, стойността на доставките е над 100 млн. лева. На общинско ниво Лидл България работи с местни производители от 85 общини. В почти половината от тях доставчиците са два или повече, а най-голям брой са тези в София-град и община Пловдив. Над половината от общините, в които е разположена производствена мощност на поне един доставчик на веригата, имат население под 30 хиляди души, а в 1/5 (общо 16 общини) населението е под 10 хиляди души. Това е индикатор за равномерно териториално разпределение на стопанското въздействие в цялата страна, включително в региони със сравнително малко население и относително слаба икономическа активност като цяло.

    Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 120 магазина в 53 града и над 4000 служители.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 2 дни
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 2 дни
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години