петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1152 прочитания

    Fashion Supply с IPO на BEAM пазара

    Компанията цели да набере 4 млн. лв., за да разшири и оптимизира дейността си у нас и в Европа
    16 юни 2022, 15:56 a+ a- a

    Димитър Стойков, главен изпълнителен директор на Fashion Supply (Снимка: Fashion Supply)

    Българският производител на мода Fashion Supply е първата развита компания със стабилен пазар в Европа, която планира IPO на пазара за растеж на малки и средни предприятия BEAM. Очаква се инвеститорите да имат възможност да придобият дялове в компания с доказано перспективен бизнес модел, независим от глобалния проблем с доставките и печеливш дори във времена на икономическа несигурност. 

    Fashion Supply е високотехнологична компания, която предлага пълен набор от услуги – проектиране, конструиране и производство на мъжки и дамски колекции основно в сегмента на облеклата с нестандартни размери. Тя разполага с квалифицирани дизайнери, които създават модерни модели на сезонна база както за масови брандове в основния сегмент, така и за марки от по-висок клас мода. Компанията е основана през 2010 година като наследник на семеен шивашки бизнес, който се позиционира на международните пазари от 1990 година. От основаването си до края на 2019 г. бележи значителни ръстове в приходите си. Стабилните маржове трансферират тези ръстове към печалби за инвеститорите. Ефектите от пандемията бяха посрещнати от изключително доброто състояние на Fashion Supply, като в края на най-интензивната криза финансовите резултати на компанията, макар и със спад, останаха на положителна територия, а свиването на разходите не засегна човешкия капитал. През 2021 г. резултатите на Fashion Supply започнаха възстановяване, като очакванията са още през първата половина на 2022 г. възвръщаемостта да достигне равнищата отпреди Covid-19 кризата.

    Благоевградската Fashion Supply е позиционирана успешно на европейския пазар вече над 10 години, основно в Нидерландия и Англия, със собствени дизайнерски колекции в един от най-бързо нарастващите трендове в света на модата – облеклата с нестандартни размери. Производителят е предпочитан партньор на едни от най-големите модни компании в сегмента – MS Mode, The Sting, Miss Etam, Terranova и други. А благодарение на високите технологии, които оптимизират процесите в завода в Благоевград и увеличават ефективността, компанията вече има сериозно конкурентно предимство в Европа. В продължение на две години модната индустрия беше сред най-големите потърпевши от Covid-19 пандемията, а световният проблем с доставките и суровините се задълбочи заради войната в Украйна. Иновативният подход на Fashion Supply обаче, както и стратегическите партньорства с няколко шивашки цеха за приоритетно изпълнение на поръчки, дават уникално предимство – възможност за производство и доставка на колекции в по-малки серии и в много по-кратки срокове от тези, които предлагат азиатските конкуренти, съответно и при по-високи маржове на печалба.

    Fashion Supply е поредният успешен проект на серийния предприемач Димитър Стойков, основател още на бутилиращата компания за изворна вода „Рилана“ и цеха за бутилиране на напитки в кенове Can Supply. Във Fashion Supply Стойков внедрява уникален, изцяло автоматизиран модел на работа. В завода се създават колекции по модели на собствени дизайнери чрез дигитално разработване на кройки (с помощта на модерни CAD/CAM технологии), а разкрояването на облеклата е напълно роботизирано. Системата на Fashion Supply, освен че спестява разходи, съществени за други производители, е и природосъобразна. 

    Целта на компанията е да набере 4 млн. лв. капитал, с който да се насочи към следващите стратегически цели на бизнес модела си. 

    „Позиционирането на компанията с IPO на BEAM пазара е важна стъпка и естествено продължение на нашата дългосрочна инвестиционна стратегия. Нарастващото търсене на облекла с нестандартни размери в Европа и гъвкавият ни бизнес модел, който гарантира бързи доставки и ниски цени, ни дадоха увереност, че можем да преминем на следващото ниво и да разширим бизнеса си със собствен бранд и няколко иновативни решения, включително изграждане на система за дигитален печат и преминаване изцяло към зелена енергия“, споделя Димитър Стойков, главен изпълнителен директор на Fashion Supply.

    План на инвестициите:
    Основният фокус на инвестиционния план ще бъде насочен към внедряване на поредния високотехнологичен проект на Fashion Supply – нова система за дигитален печат на платове, допълване на производствената и складовата инфраструктура, както и създаване на собствен бранд. Иновацията ще даде на компанията повече възможности за дизайн и цветови комбинации при конкурентни условия, по-голяма независимост от веригата на доставки и по-добра грижа за околната среда. Не на последно място е възможността за поръчки на по-малки серии колекции, които се оказват приоритетни за големите брандове в нестабилна обстановка и жизненоважни за по-малките и развиващи се модни марки в Европа. 

    Водещ мениджър по предлагането е инвестиционният посредник „МК Брокерс“ АД. Правен консултант по сделката е Адвокатско дружество Бузалов и Чанова.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 4 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 4 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 4 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 6 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години