сряда, 25 май 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    620 прочитания

    Проучване: Продажбите в социалните мрежи ще достигнат 1,2 трлн. долара до 2025

    Глобалната търговия в социалните мрежи се очаква да нарасне тройно по-бързо от традиционната електронна търговия до 2025, сочи изследване на Accenture
    21 януари 2022, 10:33 a+ a- a

    Глобалната търговия в социалните мрежи на стойност 492 млрд. долара към 2021 се очаква да нарасне тройно по-бързо от традиционната електронна търговия до 2025. Това установява ново проучване на Accenture.

    Докладът прогнозира, че за посочения 4-годишен период директните продажби в социалните платформи ще достигнат 1,2 трилиона долара. Ръстът ще се формира най-вече в резултат от действията на представителите на поколение „Z“ и милениалите в социалните мрежи. В резултат, приходите, генерирани чрез онлайн покупки в тези канали, ще съставляват 62% от глобалните разходи за търговия в същите платформи до 2025.

    Според проучването на Accenture понятието „търговия в социалните мрежи“ обхваща целия процес на потребителското преживяване в социалните мрежи. То стартира с откриването на продукта и приключва с потвърждение на направеното плащане. Извършва се изцяло в ключовите платформи, сред които: Facebook, Instagram и TikTok. 64% от анкетираните потребители в тези канали споделят, че са реализирали онлайн покупка през някоя от тях в последната година. По изчисления на технологичната компания, този дял отразява близо 2 млрд. купувачи в световен мащаб, активно пазаруващи в социалните мрежи.

    „Пандемията показа колко голям е броят на хората, които използват набиращите скорост онлайн платформи като канал за проследяване на новини, за развлечение в свободното време и комуникация,“ споделя Робин Мърдок, глобален ръководител на екип „Софтуер и платформи“ в Accenture. „Наблюдаваме постоянен ръст във времето, което всички те прекарват в социалните мрежи. И това доказва колко важно е мястото на тези канали в нашето ежедневие. Те променят познатите и утвърдени във времето методи за покупко-продажба и предоставят нови възможности за брандовете – в посока подобряване на потребителското преживяване и увеличаване на приходите в дългосрочен план."

    Проучването е проведено сред представители на бизнеса и 10 053 потребители на социалните мрежи на територията на Китай, Индия, Бразилия, САЩ и Обединеното кралство. Реализацията се случва в два етапа. Първият обхваща периода 26 май – 2 юни, 2021 г. и включва дълбочинни интервюта с купувачи и продавачи от петте пазара, а вторият включва онлайн допитване до крайните ползватели на социалните мрежи – между 12 август и 3 септември. 2021. 

    Новият тип пазаруване, който съгласно данните от проучването ще продължи да набира скорост, притежава добавена стойност както за бизнеси-гигантите, така и за по-малките и средни по големина брандове с потенциал за бъдещо развитие. Над половината от анкетираните купувачи (59%) споделят, че е по-вероятно да подкрепят малкия и среден бизнес в социалните мрежи, отколкото през уебсайтовете за електронна търговия. В допълнение, 63% от тях потвърждават, че биха подкрепили същия продавач чрез покупка повторно, отново през социалните платформи, за да съдействат за изграждане на лоялност на профила на компанията там.

    „Търговията в социалните мрежи се задвижва от креативността и човешката изобретателност. Тя създава нови възможности за печалба за малките и средни оператори и изправя утвърдените брандове пред необходимостта да преосмислят своя подход и добавената стойност на предоставените продукти и услуги за потребителите,“ казва Оливър Райт, глобален ръководител на екип „Потребителски стоки и услуги“ в Accenture. „Идентифицирането на най-правилния подход изисква съобразяване от страна на търговците и марките с търсенето и нуждите на потребителите. Това повишава необходимостта от гъвкавост и приспособимост към динамичната екосистема от платформи, пазари, социални мрежи и съвместна работа с лидери на мнение. В условията на интегриран дигитален пазар ще бъде по-лесно споделянето на данни, придобиването на познания за пазара и създаването на правилните стимули за подобряване на потребителското преживяване до завършване на покупката".

    Проучването на Accenture показва, че половината от анкетираните потребители са загрижени за степента на защита на своите данни и правилното възстановяване на средствата при неудовлетворение от направената покупка. Това превръща изграждането на доверие в най-голямата бариера, която търговията в социалните мрежи трябва да преодолее, за да се разгърне в пълния си потенциал и да просперира. Ако се върнем назад във времето, това е факторът, който играе ключова роля за утвърждаването и на традиционната електронната търговия в първоначалния етап на нейното развитие.

    „Липсата на доверие е проблем, който изисква време, за да бъде преодолян. Докато това се случи, е важно бизнес операторите да се фокусират върху начините за повишаване на своята автентичност, за да бъдат по-добре позиционирани сред конкурентите и да увеличат успешно своя пазарен дял.”

    Докладът на технологичната компания установява, че до 2025 се очаква най-голям дял на покупките в търговията в социалните мрежи да заемат дрехите (18%), следвани от потребителска електроника (13%) и декор за дома (7%). Продуктовата категория, която обхваща свежи храни и снакове, също предстои да разраства своя дял от общите продажби (13%), макар към момента те да са съсредоточени почти изцяло в Китай. Предполага се, че продуктите за красота и лична грижа, макар и с малък обем продажби към момента, с бързи темпове ще извоюват челни позиции в търговията в социалните мрежи и ще обхванат средно над 40% от регистрираните разходи в тази категория за ключовите пазари до 2025.

    Проучването на Accenture очертава още няколко ключови тенденции: Потребителите в развиващите се страни са по-склонни да се възползват от възможностите, които предоставя търговията в социалните мрежи, и често прибягват до тях. Осем от десет потребители в Китай използват този канал за покупки в редица категории. За сравнение, по-голямата част от тези в Обединеното кралство и САЩ все още не са реализирали нито една покупка чрез онлайн платформите. Купувачите в Китай, Индия и Бразилия активно се интересуват от възможности, които им помагат да откриват и оценяват потенциални покупки, докато потребителите в Обединеното кралство и САЩ отдават по-голямо значение на цените на продуктите и обявените отстъпки. Изграждането на доверие е от ключово значение за зрелите поколения. За по-възрастните купувачи най-важни са функциите в областта на сигурността, затова познаването на марката е предимство, което носи добавена стойност. За сравнение, по-младите потребители са привлечени от предавания на живо и са по-склонни да се доверяват повече на отзивите от други купувачи.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    ISLE Academy става отделно дружество на SofMedica Group
    Няколко от новите области на обучение за медицински специалисти обхващат предоперативната подготовка, наблюдението на случаи или дистанционното провеждане на обучения
    преди 7 часа
    Наблюдава се засилен поток обратно към мирните райони в Украйна
    Междувременно половината от хотелите ще оставят настанените при тях бежанци по новата правителствена програма
    преди 8 часа
    Телерик Академия обяви прием за обучение на продуктови мениджъри
    Това е единствената подобна програма за 2022 г., приемът продължава до 7 август
    преди 9 часа
    Асен Василев призова колегите си от ЕС за реални действия за борба с инфлацията
    Според вицепремиера и министър на финансите ЕК би следвало да разпредели финансовия ресурс според степента на зависимост от руски енергийни суровини, а не на база ефекта от Ковид-19
    преди 11 часа
    100 нови случая на Covid-19 у нас
    Общият брой потвърдени случаи на новия коронавирус у нас от началото на пандемията е 1 163 806