петък, 10 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6453 прочитания

    Как Ловеч спечели този производител на електромобили?

    И какви са плановете на германската компания за завода в Ловеч - Али Везваей, председател на Борда на директорите на e.GO Mobile, пред Economy.bg
    13 юли 2021, 09:59 a+ a- a

    Знакова за България инвестиция беше обявена преди дни. Със стъпването на германската e.GO Mobile се сбъдна мечтата на много наши сънародници за производство на автомобили у нас. Така страната ни вече може да се похвали освен с производство на автомобилни компоненти и с изграждане на електромобили.
    Очакваната инвестиция на компанията в България е в размер на около 280 млн. лв. (140 млн. евро). Производственият капацитет ще бъде 30 000 електрически автомобила годишно, като в региона ще бъдат създадени до 1000 нови работни места. Проектът ще бъде реализиран на територията на завод „Балкан“ в гр. Ловеч, а началото на серийното производство е планирано за първото тримесечие на 2024.
    Новото съоръжение ще бъде киберфизичен близнак на интелигентна, базирана на принципите на индустрия 4.0, фабрика в Аахен, Германия, която е първата по рода си напълно свързана цифрова микрофабрика в индустрията, използваща способите на „интернет на производството“ и усъвършенствана автоматизация.
    Инвестицията е резултат от успешното сътрудничество и работа на Министерството на икономиката, "Аутомотив клъстер България", частни инвеститори и институции в България и Германия.

    С какво България привлече германската инвестиция, в конкуренция с кои други държави се наложи страната ни, защо заводът ще е в Ловеч, кога ще стартира работа и какво ще се произвежда в него, колко работни места ще бъдат открити в региона, и как ще се отрази Зелената сделка на електромобилността – тези и други въпроси коментирахме с Али Везваей, председател на Борда на директорите на e.GO Mobile.

    Play
    Current Time 0:00
    /
    Duration Time 0:00
    Remaining Time -0:00
    Loaded: 0%
    Progress: 0%
    00:00
    Fullscreen
    00:00
    Mute
    С какво България привлече германската инвестиция, в конкуренция с кои други държави се наложи страната ни и защо заводът ще е в Ловеч?

    Г-н Везваей, защо решихте да откриете завод за производство на електромобили в България? Страната ни няма развита подобна индустрия.
    Напредналите технологии, които използваме в нашите заводи, изискват талантливи кадри, а в България има такива. Изисква екосистема или клъстер от развити аутомотив компании, което открихме в лицето на „Аутомотив клъстер България“. И по-важното изисква конкурентна икономическа база. България предлага и трите. Именно затова нашата „фабрика на бъдещето“ си намери добър дом в България.

    Между кои други страни избрахте България?
    Освен Германия, където е нашата централа, ние разглеждахме още няколко европейски страни, някои от тях съседни и на вашата. Но накрая решихме да се фокусираме върху три държави, които попаднаха в нашата шортлиста. И от тях избрахме България.

    Кои бяха другите две?
    Няма смисъл да ги споменавам, защото обикновено когато свърши футболният мач, има победител, и никой не иска да е от страната на победения. Важното е, че България беше успешният финалист.

    А защо избрахте точно Ловеч за завода ви?
    Поради две причини. Първо, ние сме не само производител на автомобили. Вярваме в устойчивостта както по отношение на околната среда, така и по отношение на бизнеса. Силно мотивирани сме да се опитаме да обединим възможностите за индустриално развитие със създаване на заетост в регион, засегнат сериозно от безработицата. Нашият местен партньор в България има добър поглед върху Ловеч, както и възможност да осигури място за завода. Така че комбинацията от създаване на бизнес възможности, създаване на заетост и място за завода ни доведоха в Ловеч.

    Каква ще е стойността на инвестицията?
    Около 140 млн. евро.

    Play
    Current Time 0:00
    /
    Duration Time 0:00
    Remaining Time -0:00
    Loaded: 0%
    Progress: 0%
    00:00
    Fullscreen
    00:00
    Mute
    Кога ще стартира работа заводът и какво ще се произвежда в него?

    Какво конкретно ще произвеждате в Ловеч?
    Създаваме една от най-напредничавите микрофабрики в сектора на производство на електромобили. Ще изградим платформа за няколко модела – стартирайки с E.GO Life, а след това и с Cross. Оттам в зависимост от развитието на пазара може да представим и други модели – по-големи, а може би и по-широки.

    Кога планирате да започнете реално производство?
    Готови сме да започнем работа още от утре. Очакваме да открием завода през първото тримесечие на 2024. Така че това ще е много скоростно изпълнение на проекта.

    А кога ще е готов първият автомобил?
    Производството на първата кола стартира през първото тримесечие на 2024.

    Какви са дългосрочните Ви планове за завода в Ловеч?
    За нас България, както министърът на икономиката правилно отбеляза, е част от глобалното ни производство, което наричаме децентрализирано производство. Така че заводът в България ще обслужва нашия по-широк пазар. Ще стартираме в България, ще се опитаме да ускорим производството и оттам ще вървим към разширяване – или като капацитет, или като модели. Това не е краткосрочен, а дългосрочен проект.

    Play
    Current Time 0:00
    /
    Duration Time 0:00
    Remaining Time -0:00
    Loaded: 0%
    Progress: 0%
    00:00
    Fullscreen
    00:00
    Mute
    Колко работни места ще бъдат открити в региона и за какъв тип специалисти?

    Колко работни места планирате да откриете в завода в Ловеч?
    Броят на служителите, докато дойде време за стартиране на производството, ще е около 400, след което ще продължим до удвояването им. Като цяло работните места директно ще достигнат около 1000 и няколко хиляди индиректно с екосистемата, която e.GO интегрира.

    От какъв тип специалисти ще имате нужда?
    От инженерна гледна точка ще имаме нужда от опитни инженери механици и електроинженери. По отношение на софтуерната разработка – програмисти, софтуерни специалисти, специалисти „Дигитално развитие“. Ще наемем и не толкова квалифицирани работници. Така че ще е комбинация от неквалифицирани и квалифицирани кадри.

    Play
    Current Time 0:00
    /
    Duration Time 0:00
    Remaining Time -0:00
    Loaded: 0%
    Progress: 0%
    00:00
    Fullscreen
    00:00
    Mute
    Какво партньорство планира e.GO с Bosch в България?

    Какво партньорство планирате с Bosch?
    С Bosch вече сме партньори. Компанията е доставчик на e.GO.

    А с Bosch в България?
    Първо, ще проучим възможностите за създаване на съвместна платформа за обучение с тях. На второ място, ще разширим съвместната ни дигитална работа с Bosch. И също очакваме, но това зависи от тях, не от нас, да видим в коя друга част от производствената верига можем да разчитаме още на Bosch България, така че да добавим допълнителни икономически ползи за страната тук.

    Play
    Current Time 0:00
    /
    Duration Time 0:00
    Remaining Time -0:00
    Loaded: 0%
    Progress: 0%
    00:00
    Fullscreen
    00:00
    Mute
    Как ще се отрази Зелената сделка на електромобилността?

    Как ще се отрази според Вас Зелената сделка на електромобилността?
    Смятам, че дойде ерата на електромобилността. Ако погледнете новата администрация в САЩ, те са много ангажирани и силно решени да ускорят развитието й. Лидерите на ЕС също са ангажирани да премахнат пречките и да осигурят подкрепа на индустрията. Вярваме, че с e.GO, изграден около концепции като устойчивост, достъпност и интеграция със съществуващата инфраструктура, ние ще ускорим използването на електромобили в градска среда значително.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Временен закон за бюджета приеха депутатите на първо четене
    Предвидено е удължителните текстове да действат 3 месеца
    преди 15 часа
    Над 1.2 млн. са издадените електронни бели рецепти през мобилното приложение еRx
    Приложението работи и в офлайн режим, което означава, че рецепта може да се издава без интернет свързаност
    преди 15 часа
    Getty Images и Shutterstock се сливат
    Обеднинението ще създаде компанията на стойност $3,7 млрд.
    преди 17 часа
    Стартира търговията с облигации на Алианц Банк България
    Банката емитира €50 млн. облигации през декември
    преди 18 часа
    Microsoft инвестира $3 млрд. в Индия
    Целта – да разшири AI и облачния си капацитет