сряда, 07 декември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3800 прочитания

    Ще произвеждат по един електромобил на всеки 15 мин. в Ловеч, първите готови през 2024

    Инвестицията на германската Next.e.GO у нас ще е 140 млн. евро, в региона ще бъдат създадени до 1000 нови работни места
    11 юли 2021, 13:48 a+ a- a

    По един автомобил на всеки 15 мин. ще произвежда германската компания Next.e.GO в завода в Ловеч.

    В събота министърът на икономиката Кирил Петков и представители на германския производител на електромобили подписаха документи, с които се финализира процедурата за започване на инвестиционния проект на компанията в България.

    Очакваната инвестиция на компанията ще е в размер на около 280 млн. лв. (140 млн. евро). Производственият капацитет ще бъде 30 000 електрически автомобила годишно, като в региона ще бъдат създадени до 1000 нови работни места. Проектът ще бъде реализиран на територията на завод „Балкан“ в гр. Ловеч, а началото на серийното производство е планирано за първото тримесечие на 2024.

    "Много съм горд, че една немска компания от бъдещето за електрически автомобили, която вече произвежда, ще направи основното си производство в България". Това заяви министърът на икономиката Кирил Петков. По думиту му страната ни е предпочетена в конкуренцията на други европейски държави. „Реално те избраха България, защото голяма част от добавената стойност и доставчиците са от тук. Затова клъстерните стратегии работят, когато имате доставчици, локирани на няколко километра от вас, шансът да направите завода е много по-голям", коментира икономическият министър. Според Петков цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени у нас.

    Петков отбеляза, че друга голяма фирма в България - Bosch, ще доставя много от частите за тези коли и те ще бъдат произвеждани у нас. „Не говорим само за асемблиране, а за клъстър“, допълни той.

    "Това, с което привлякохме инвеститора, е обещание за нулева корупция", коментира Петков. "Обещавам, че с това ще се боря дори като гражданин, защото така се привличат чуждите инвестиции", отбеляза той.

    Петков беше категоричен, че първите финансови стимули за инвеститора ще дойдат, едва след като първата кола излезе от завода, производството на 10 000 коли на година ще доведат до истинските финансови стимули. "Държавата не носи никакъв риск, като дава 0% пари напред", обяви Петков. При постигането на поставените цели общият размер на помощта може да достигне 34 млн. евро.

    Петков цитира думи на своя дядо, който е бил инженер в Германия - "Утре, утре, само не днес, казват мързеливите хора". Така той обясни защото инвестицията за електромобилите се е случила толкова бързо - само за 5 седмици.

    Фабриката ще произвежда един от най-устойчивите градски електрически автомобили- E.GO Life, в Cross и Sport модели. Всички BEV автомобили e.GO са базирани на издръжливата алуминиева рамка space frame и са изработени от възобновяеми полимерни материали.

    „Нашата иновативна технология, начинът, по който проектираме и начина, по който произвеждаме, отличават e.GO и оказват влияние отвъд нашите фабрики, като носят допълнителна стойност не само на икономиката, но и на общността. Благодарни сме на българското правителство за тяхната визия и ангажимент за създаване на по-устойчиво бъдеще“, каза Али Везваей, председател на борда на директорите на e.GO Mobile.

    Фабриката в Ловеч ще бъде разположена върху индустриален терен с площ над 160 000 кв.м., а застроената площ ще надхвърли 65 000 кв.м., като при достигане на пълен капацитет на завода на всеки 15 мин ще бъде произвеждан по един автомобил.

    Проектът ще бъде основа за създаването на индустриален клъстер, който ще даде възможност на местните производители на компоненти да навлязат в екосистемата на автомобилната промишленост, като се сертифицират и се присъединят към глобалната мрежа от доставчици.

    Next.e.GO Mobile SE е базирана в Аахен, Германия. Тя е производител на електрически превозни средства и системи за устойчива мобилност. Сред доставчиците на компоненти за първоначално вграждане на Next.e.GO са най-престижните германски Tier 1 производители като Bosch, Continental, ZF, Hella и много други. Системата на задвижване е специално разработена от Bosch за e.GO Life, като се очаква нейният живот да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка.

    Повече за плановете на германската компания в Ловеч ще разберете от интервюто на Economy.bg с Али Везваей, председател на борда на директорите на e.GO Mobile.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 59 минути
    Финтех компанията ITF набра 2 млн. лв. от борсата
    Това е 5-то успешно IPO на beam пазара за тази година
    преди 1 час
    ЕК одобри 5.6 млрд. евро за българското земеделие до 2027
    Планът ще подкрепи създаването на близо 9500 работни места и 650 инфраструктурни инвестиции в селските райони
    преди 2 часа
    Авиационният сектор ще излезе на печалба през 2023 г.
    Според прогнозите на IATA това ще се случи за първи път от настъпването на пандемията през 2019 г.
    преди 7 часа
    Какво предстои за банките през 2023?
    Банките ще трябва да търсят нови източници на стойност в дългосрочен план, сочи анализ на Делойт
    преди 8 часа
    208 нови случая на Covid-19 у нас
    Общият брой потвърдени случаи на новия коронавирус у нас от началото на пандемията е 1 288 196
    преди 24 часа
    България подписа Меморандум за разбирателство за производството на евромонети
    Той е важна стъпка от присъединяването на страната ни към еврозоната