понеделник, 26 юли 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1856 прочитания

    Ще произвеждат по един електромобил на всеки 15 мин. в Ловеч, първите готови през 2024

    Инвестицията на германската Next.e.GO у нас ще е 140 млн. евро, в региона ще бъдат създадени до 1000 нови работни места
    11 юли 2021, 13:48 a+ a- a

    По един автомобил на всеки 15 мин. ще произвежда германската компания Next.e.GO в завода в Ловеч.

    В събота министърът на икономиката Кирил Петков и представители на германския производител на електромобили подписаха документи, с които се финализира процедурата за започване на инвестиционния проект на компанията в България.

    Очакваната инвестиция на компанията ще е в размер на около 280 млн. лв. (140 млн. евро). Производственият капацитет ще бъде 30 000 електрически автомобила годишно, като в региона ще бъдат създадени до 1000 нови работни места. Проектът ще бъде реализиран на територията на завод „Балкан“ в гр. Ловеч, а началото на серийното производство е планирано за първото тримесечие на 2024.

    "Много съм горд, че една немска компания от бъдещето за електрически автомобили, която вече произвежда, ще направи основното си производство в България". Това заяви министърът на икономиката Кирил Петков. По думиту му страната ни е предпочетена в конкуренцията на други европейски държави. „Реално те избраха България, защото голяма част от добавената стойност и доставчиците са от тук. Затова клъстерните стратегии работят, когато имате доставчици, локирани на няколко километра от вас, шансът да направите завода е много по-голям", коментира икономическият министър. Според Петков цялата алуминиева конструкция, кабелите и софтуерът ще бъдат произведени у нас.

    Петков отбеляза, че друга голяма фирма в България - Bosch, ще доставя много от частите за тези коли и те ще бъдат произвеждани у нас. „Не говорим само за асемблиране, а за клъстър“, допълни той.

    "Това, с което привлякохме инвеститора, е обещание за нулева корупция", коментира Петков. "Обещавам, че с това ще се боря дори като гражданин, защото така се привличат чуждите инвестиции", отбеляза той.

    Петков беше категоричен, че първите финансови стимули за инвеститора ще дойдат, едва след като първата кола излезе от завода, производството на 10 000 коли на година ще доведат до истинските финансови стимули. "Държавата не носи никакъв риск, като дава 0% пари напред", обяви Петков. При постигането на поставените цели общият размер на помощта може да достигне 34 млн. евро.

    Петков цитира думи на своя дядо, който е бил инженер в Германия - "Утре, утре, само не днес, казват мързеливите хора". Така той обясни защото инвестицията за електромобилите се е случила толкова бързо - само за 5 седмици.

    Фабриката ще произвежда един от най-устойчивите градски електрически автомобили- E.GO Life, в Cross и Sport модели. Всички BEV автомобили e.GO са базирани на издръжливата алуминиева рамка space frame и са изработени от възобновяеми полимерни материали.

    „Нашата иновативна технология, начинът, по който проектираме и начина, по който произвеждаме, отличават e.GO и оказват влияние отвъд нашите фабрики, като носят допълнителна стойност не само на икономиката, но и на общността. Благодарни сме на българското правителство за тяхната визия и ангажимент за създаване на по-устойчиво бъдеще“, каза Али Везваей, председател на борда на директорите на e.GO Mobile.

    Фабриката в Ловеч ще бъде разположена върху индустриален терен с площ над 160 000 кв.м., а застроената площ ще надхвърли 65 000 кв.м., като при достигане на пълен капацитет на завода на всеки 15 мин ще бъде произвеждан по един автомобил.

    Проектът ще бъде основа за създаването на индустриален клъстер, който ще даде възможност на местните производители на компоненти да навлязат в екосистемата на автомобилната промишленост, като се сертифицират и се присъединят към глобалната мрежа от доставчици.

    Next.e.GO Mobile SE е базирана в Аахен, Германия. Тя е производител на електрически превозни средства и системи за устойчива мобилност. Сред доставчиците на компоненти за първоначално вграждане на Next.e.GO са най-престижните германски Tier 1 производители като Bosch, Continental, ZF, Hella и много други. Системата на задвижване е специално разработена от Bosch за e.GO Life, като се очаква нейният живот да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка.

    Повече за плановете на германската компания в Ловеч ще разберете от интервюто на Economy.bg с Али Везваей, председател на борда на директорите на e.GO Mobile.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Близо 320 млн. евро са австрийските инвестиции у нас през 2020
    Двустранната търговия възлиза на 1.358 млрд. евро през миналата година
    преди 4 часа
    Франция прие закона за здравен пропуск за ресторанти и вътрешни пътувания
    Той също трака задължава здравните работници да се ваксинират
    преди 5 часа
    ЕК откри процедури срещу България за нарушение на авторското право
    Страната има срок от 2 месеца да отговори на опасенията на Брюксел
    преди 5 часа
    Maersk пуска интермодален влак от Бургас към Пловдив
    От Пловдив до София пък ще има eжeднeвнa вpъзĸa чрез камиони
    преди 5 часа
    Доверието на германския бизнес се срина
    Независимо от това се очаква силно възстановяване на най-голямата европейска икономика това лято
    преди 6 часа
    Близо 11 хил. ваксини са поставени в мобилните пунктове в София досега
    Близо 100 души от 2 фирми са се възползвали от инициативата на Столична община за поставяне на ваксини на място на желаещите служители от фирми