сряда, 08 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9358 прочитания

    Comptel открива развоен център в България

    За плановете на компанията разговаряхме с Юхани Хинтика – СЕО на компанията, Нина Песонен – глобален HR директор, и Весела Малинова – управляващ директор на Comptel Bulgaria
    25 февруари 2016, 11:04 a+ a- a

    (На снимката отляво надясно) Юхани Хинтика – СЕО на Comptel, Нина Песонен – глобален HR директор, и Весела Малинова – управляващ директор на Comptel Bulgaria

    Технологичната компания Comptel присъства в България от 2010. Централният й офис е във Финландия. Разработва софтуер за телекомуникационни компании, а клиентите й са различни мобилни оператори в повече от 90 страни.

    В момента в България за Comptel  работят 80 човека, но плановете на компанията са да разшири екипа си в София.

    Защо именно в София и няма ли да бъде пречка ограниченият пазар на труда у нас, разговаряхме с  Юхани Хинтика – СЕО на Comptel, Нина Песонен – глобален HR директор, и Весела Малинова – управляващ директор на Comptel Bulgaria. 

    Къде по света Comptel има присъствие

    Г-н Хинтика, къде по света Comptel има присъствие? 
    Юхани Хинтика: Comptel разработва софтуер за телекомуникационни компании. Централният офис на компанията е във Финландия. Имаме клиенти в 90 страни по света. Обслужваме изключително телеком оператори, които използват нашите софтуерни решения в тяхната работа. Имаме 15-16 локации в различни точки по света, където са концентрирани нашите служители.  

    Колко служители имате?
    Ю. Х.: Към момента имаме около 750 служители, като 200 от тях са във Финландия, а останалите 550 са в различни точки по света. Имаме голям център в Малайзия, в Куала Лумпур. Там се намира вторият ни по големина център след Хелзинки. Растем също и в София, където имаме около 80 човека, а плановете ни са да увеличим техния брой, тъй като това е важна част от разрастването на нашата мрежа от офиси.

    Кога стартирахте вашата дейност тук в България?
    Ю. Х.: Преди шест години. Отворихме център тук, в София, след като направихме различни проучвания, кои биха били подходящите локации за нас, и оттогава се разрастваме в България.

    Днес, шест години по-късно, какво е ролята и значението на българския център за компанията ви?
    Ю. Х.: България винаги е била важна локация за нас, но значението на офиса тук нараства, защото  решихме да стартираме ново звено, което да се занимава с проучване и разработка (Research and Development) на част от продуктите на Comptel. Това е нещо ново за нас и е от стратегическо значене за нашата компания. 

    Каква е ролята на българския офис и какви са плановете за развитие?

    Колко човека имате тук в България и какъв тип специалисти са те?
    Ю. Х.: Имаме 81 човека в София и растем. Стартирахме с нашия отдел за услуги и имахме хора, които отговарят за обслужването.  Най-често за доставките по различните проекти. Сега добавихме звеното за R&D, където позициите са  за софтуерни разработчици, позиции, свързани с ИТ архитектура и други функции, в областта на разработка на софтуер.

    Значи планирате разрастване през тази година? 
    Ю. Х.: Да. Планираме да наемем още хора, това е основната ни задача. Ние и досега се разраствахме в България, но сега това разрастване е по-голямо откогато и да било. Значението на центъра ни тук ще нараства. Ще имаме повече хора, повече функции. Ще обогатим портфолиото. Вече имаме R&D, обслужване и проджект мениджмънт функции в София, което показва колко голямо е значенето на българския център.

    Защо решихте да разширите своята дейност именно в България? Още повече, че нашият пазар на труда не е голям?
    Ю. Х.: Както споменах, преди шест години, когато  търсихме подходящите за нас локации, направихме проучване къде бихме открили подходящите таланти и ниво на образование. Тогава открихме центъра в България. Считам, че тези фактори не са се променили.  Други фактори като местоположението също. Ние сме глобална компания, а от България от гледна точка на локация и часова зона, могат да се обслужват много държави.  

    Защо Comptel разширява дейността си в България, въпреки че в България пазара на труда не е голям?

    Вие виждате потенциал в България?
    Ю. Х.: Абсолютно. Ние сме много заинтересувани да разраснем нашите операции тук, да привлечем таланти, да бъдем добър работодател. Компания, за която хората искат да работят и да се чувстват щастливи при нас. Ценностите са много важни за нас и те описват нашата компания и средата в нея. Нашите ценности са страст (Passion), обединение (United), уважение (Respect) и „Направи го възможно“ (Make it happen). Това ни отличава като компания. Другото нещо, е че ние сме международна компания и можем да предложим развитие на хора, които се интересуват, извън България.  Имаме клиенти в 90 различни страни, което ни позволява да общуваме с други култури. И ако обичате да пътувате, можем да предложим възможност за това. Един добър социален пакет,  включващ различни придобивки, но аз бих казал, че културата на компанията е може би основната причина хората да изберат нас.

    Г-жо Песонен, пазарът на труда в България не е голям, а в същото време тук има много технологични компании, които се конкурират за хора със сходни умения и опит. Това не е считате ли, че ще е пречка за вас и плановете ви?
    Нина Песонен: Аз мисля, че през всичките тези години ние успяхме да изградим доста силен бранд като добър работодател, което ни позволява да привличаме наистина добри кандидати, така че не смятам, че това ще е някакъв ограничаващ фактор. Точно затова имаме планове за растеж тук. Разбира се, предизвикателство е. И трябва да продължим да поддържаме  добрата си репутация, да се фокусираме върху ангажираността на хората в самата компания и тяхната мотивация,  защото те също спомагат за привличането на хора. Имаме работа, но не бих казала, че е толкова голямо предизвикателство. 

    Ограниченият пазар на труда не е ли пречка за плановете на компанията?

    Оперирате на различни пазари. Бихте ли сравнили търсенето на ИТ хора в различните точки. Навсякъде ли е еднакво трудно?
    Н.П.: Да, има някои сходства. Това, което отличава България, е, че тук има много добре подготвени хора и културата на работа е отлична. Ние чувстваме, че хората са наистина отдадени на това, което правят, и както самите те тук в офиса казват, че се чувстват като едно семейство. Те влагат много от себе си, включително и от личното си време и емоции, за да направят компанията добро място за работа. Ние целим да привличаме най-добрите кандидати, защото уменията са много важни за нас и от тази гледна точка има някои сходства в търсенето на ИТ хора в различните страни, но културата и отношението са различни навсякъде. 

    ИТ специалистите в България са сред най-добре платените в България, но къде се намират техните възнаграждения, ако ги сравните спрямо колегите им от другите европейски страни?
    Н.П.: В различните европейски страни възнагражденията варират, и понякога с много.  Зависи с кои страни ще направим сравнение, но бих казала, че възнагражденията на българските ИТ специалисти все още са под средните в Германия, Великобритания, Норвегия, където те са едни от най-високите. 

    Г-жо Малинова,  в България сме ставали свидетели на компании, които идват с амбициозни планове, но невинаги успяват да наемат хората, които планират. Вие как виждате потенциала за разрастване в България?
    Весела Малинова: Ако някога сме имали съмнения за българския пазар, не мисля, че компанията би инвестирала у нас. Нашата стратегия за подбор е да се разрастваме по „интелигентен начин”.  Ние отдаваме голямо значение на техническите умения, но същото така и на личното отношение на всеки човек. И нашите служители всъщност са нашият пример за това как подбираме хората си. Благодарение и на тях ние се разрастваме, защото те са тези, които водят до следващите назначения. Ние планираме да се разрастваме плавно. Бавно, но успешно и с правилните хора.

    Какви хора иска да привлече компанията?

    Вие търсите професионалисти с доказани умения или сте отворени и за хора без много опит?
    В. М.: Ние сме отворени за целия пазар. Всички, които покриват търсения от нас набор от технически умения, което включва и хора за входни позиции също. Важното за нас, както казах, са личните качества и отношението на хората, защото ние в България все още сме 80 човека и за нас е много важно да продължим да се чувстваме като едно семейство. 

    Г-н Хинтика, какво е да правиш бизнес в България?
    Ю. Х.: Да правиш бизнес в България, ако трябва да говоря за сектора на телекомуникациите, е трудно, защото това е малък пазар в сравнение с други, на които оперираме. „Теленор” е наш клиент и това е друга дейност, която имаме в България, освен дейностите по обслужване на клиенти и разработката.  Иначе телеком секторът е бизнес, който използва едни и същи термини, сходни технологии в почти всички държави, в които оперираме, и в България няма големи разлики в сравнение с останалите страни.

    Вие ще бъдете част от едно от значимите технологични събития - конгреса в Барселона. Какво е вашето участие там?
    Ю. Х.: Там ще говорим за нови решения, ще се видим с различни клиенти, ще обсъдим някои конкретни казуси, но най-важното е, че планираме да организираме наистина голямо парти в Барселона, нещо, което ще правим за първи път на този конгрес.  

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 12 часа
    Първата за България и региона водородна зарядна станция вече e в експлоатация
    Тя може да зарежда при двете стандартни налягания за компресиран водород
    преди 12 часа
    Ето каква част от българите са доволни от работата и заплатата си
    Близо 40% от сънародниците ни виждат в изкуствения интелект повече проблеми, отколкто възможности, сочи ново проучване
    преди 14 часа
    преди 18 часа
    Бюджетът на плюс от 600 млн. лв. през април
    Принос за това има вноската на БНБ
    преди 19 часа
    Google съкрати 200 души
    Компанията измества основните си длъжности зад граница
    преди 20 часа
    Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на 2025 г.
    Общо 31 доклада на комитетите на ОИСР по отношение на България са приети, остават още 26