понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1441 прочитания

    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl

    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    28 март 2024, 15:15 a+ a- a

    Георги Христов, управител на "Симид София", заместник-посланикът на Федерална република Германия Стефан Рьокен, Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България и Митко Караджов, управител на "Симид Агро и "Хебър".

    Като партньор на Лидл България пловдивският производител на хляб и хлебни изделия „Хебър“ изнася своята продукция в 10 европейски държави. Компанията е основен доставчик на веригата вече над 13 години, а оборотите ѝ с Lidl растат постоянно, като за последните три години ръстът на годишна база достига средно 20% – общо на местния и на външни пазари.

    „Хебър“ ЕООД, част от Симид Груп, е една от над 250 български компании, с които Лидл България работи за доставка на стоки. Към момента компанията доставя за Lidl близо 50 различни продукта – както печива от „Фурната на Lidl”, така и опаковани хлябове.

    „Това е история на успеха, която се развива година след година и е резултат от дълъг съвместен труд, споделяне на ноу-хоу, съвместна разработка на рецепти, нови продукти и продуктови иновации, които надграждат ежедневно партньорските ни взаимоотношения. От 2010 г. до днес заедно влагаме много усилия, за да може хлябът и печивата от „Фурната на Lidl” да са качествени, вкусни и с аромат, който напомня на домашно приготвен хляб – по чиста рецепта, без хидрогенирани мазнини, с разнообразни вкусове, съобразени с предпочитанията на потребителя“, каза Елина Христова-Петкова, ръководител в отдел „Стоково снабдяване“ на Лидл България.

    Благодарение на тези съвместни усилия, партньорството между двете компании се разширява не само в България, но и извън страната. Първият износ на „Хебър“ в европейската търговка мрежа на Lidl се реализира през 2012 г. в Румъния. Днес те изнасят за 10 държави, а за последните три години експортният им оборот с Lidl расте средно с 10% годишно.

    „Партньорството с Lidl позволи пред нас да се отворят редица европейски пазари, на които вече можем да се наречем „доказан производител“. Техните високи изисквания към качество, логистика и организация на доставка ни помогнаха да усъвършенстваме всички процеси в нашите производства , така че да се наредим сред лидерите в Европа за нашия бранш. За да отговорим на тези изисквания, инвестирахме в две нови производствени линии за багети и земели в размер на близо 15 млн. евро, които обезпечават качествено и количествено нашите възможности като компания и ни помагат да бъдем още по-стабилен и надежден партньор“, заяви Поликсения Димова, мениджър “Корпоративни клиенти” в Симид Груп.

    Абсолютен лидер в износа е познатият на клиентите на Lidl хляб със семена, следван от земелите. „Специализацията на „Хебър“ в последните години в производството на багети с втасване на тестото 24 часа беше много бързо и високо оценена от клиентите ни в Гърция, Словения. С особено вълнение очакваме и резултатите от полския пазар, който е изключително конкурентен. Предстоят ни и първи доставки в прибалтийските държави Литва, Латвия и Естония“, допълва Елина Христова-Петкова.

    По време на партньорството си двете компании реализират редица успешни проекти. Сред тях е програмата за подобряване на рецептите и използване само на естествени съставки с цел повишаване на качеството на крайния продукт. Към момента 100% от продуктите, които „Хебър“ доставят, са по чисти рецепти.

    „За тези години заедно с екипа на „Хебър“ работихме ежедневно над подобряване на рецептите, търсихме разнообразни суровини, намалихме солта в името на здравето на нашите клиенти, разработихме и пуснахме в продажба кръгли хлябове, каквито до момента нямаше. Предложихме хлябове от лимец, изключително успешни ръжени и пълнозърнести хлябове, създадохме любимия на огромна част от нашите клиенти зеленчуков хляб. А козунаците, които вече няколко години предлагаме за Великден, са най-успешните артикули от акционния ни асортимент“, разказва Елина Христова-Петкова.

    През 2017 Lidl е първата компания на пазара за търговия на дребно с хранителни стоки, която разработи цялостна стратегия за намаляване на солта и захарта в асортимента от собствени марки, като част от своята Политика за осъзнато хранене. Важен акцент в тази стратегия е и намаляването на сол в хлебните изделия, по която веригата работи съвместно с „Хебър“ от 2020. До момента е намалена солта във всички продукти, които „Хебър“ доставя за веригата със средно 20%, което води до намаляване на употребата на сол с приблизително 13,5 тона само за 2023 г.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Проучване: Спад на фалитите у нас с близо 11% през 2023
    Действителният брой компании, които не могат да плащат сметките си, се е увеличил през 2023, предстоят трудности за строителния сектор през 2024, отбелязват от Кофас
    преди 3 часа
    ЕК призова България да подобри националния план в областта на енергетиката и климата
    Окончателният актуализиран план трябва да бъде представен до 30 юни 2024
    преди 4 часа
    Ново Кино Арена отваря врати в София
    Кинокомплексът с 10 модерни зали е в Мега Мол
    преди 6 часа
    преди 9 часа
    От 1 май: Нова самолетна линия ще свързва Истанбул със София
    Нискотарифната Pegasus Airlines ще има полети 3 пъти в седмицата