сряда, 11 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3269 прочитания

    Employer Branding в България: United Partners

    Виктория Солакова - Head of Operatons and Culture в United Partners, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността
    29 март 2023, 10:49 a+ a- a

    Виктория Солакова - Head of Operatons and Culture в United Partners. Снимка: United Partners

    В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Виктория Солакова е Head of Operatons and Culture в United Partners, разказва кой отговаря за работодателската комуникация в компанията, какъв е наборът от инструменти, които използват, и как измерват ефективността.

    Виктория Солакова e комуникационен специалист с над 15 години в областта. Част от екипа на агенцията е вече 8 години, като голяма част от тях работи с технологични компании в стремежа им да изградят привлекателен имидж на работодател. Освен консултат по Employer Branding, Виктория е и един от двигателите в агенцията, които се грижат за това всеки да се чувства добре на мястото си.

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    В изграждането на работодателската марка участие вземат нашите специалисти в областта на employer branding, подкрепени от ценното знание на Insights и Creative екипите в United Partners. Като агенция с 26 години опит, която предоставя 360-градусово комуникационно обслужване в регион ЕМЕА, развиваме експертизата си в две основни бизнес линии: технологии (софтуерни, хардуерни, аутсорсинг и стартъп компании) и потребителски стоки/услуги (бързооборотни стоки, продукти за красота, мода, фармация). Изграждането и комуникирането на работодателската марка е една от водещите ни услуги. Натрупаното знание, което имаме по темата и годините опит – един от пионерите сме в областта, особено за България – ни помагат да дефинираме и своята работодателска стратегия, подчертавайки силните ни страни и предимства. Истината е, че в United Partners културата е тази, която формира посоката и моделира посланията и тактиките на работодателския ни бранд. Радваме се да видим, че усилията ни дават резултат и тази година се наредихме на второ място в класацията „Най-добро място за работа“ за агенции в EMEA. Още по-голямо е щастието да знаем, че оценката е формирана в голяма степен от независимо допитване до нашите служители, което валидира правилната посока в посланията и действията ни.   

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Ако трябва да проследим процеса по създаване на работодателския ни бранд, започваме от най-важното – data & insights. Благодарение на вертикална research & analytics функция в екипа ни, получихме ценно знание за предимствата ни като работодател на база проведени фокус групи и анкети сред колегите. Комбинирахме го с информация за публичния ни имидж като работодател, обратна връзка от кандидати и т.н., за да намерим пресечната точка между двете и да видим по-ясно нашия X factor. След това се заехме с оформяне на комуникационни послания, теми, тактики и разбира се, креативен изглед, който да ползваме в материалите, създадени от нас за целите на employer branding – видеа, подкасти, интервюта, съдържание в социални медии и т.н. Всички тези елементи формират работодателския имидж и начините/средствата, които ползваме, за да говорим за него. Подкрепено от ценностите ни, вътрешните политики към служителите, ESG политиката ни и т.н., това прави една голяма картина, която ни представя пред нас и пред света. Обясняваме по-добре кои сме, на какво държим и какво предлагаме на служителите си, за да се чувстват те спокойни, удовлетворени и с потенциал за развитие в една толкова динамична среда.

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    Въпреки че в последните години има прогрес, не е тайна, че в комуникационната индустрия, особено в България, често се наблюдава голямо текучество, нелоялни практики и неетични подходи, които правят намирането и задържането на таланти особено трудна задача. Точно заради това при нас няма сезонност или кампанийност, когато говорим за работодателския ни бранд. Освен че е разписан под формата на стратегия, той живее вътре в екипа, подхранва се посредством тийм инициативи, практики, редовни 1о1 срещи и т.н., които дават поле за изява и стимул на всеки. Високата ангажираност, откритостта по важните теми и ясната дирекция сме установили за ключови при нас. Измерваме щастието на екипа си с по eNPS скала всяко тримесечие, следим и retention rate на годишна база. За последните 3 години той е над 95%, което е феномен. Сам по себе си този резултат е огромен стимул да не се отпускаме и да работим още повече в посока обучение, задържане на висококвалифицирани служители и привличане на нови със сходно мислене и ДНК.    

    Ако желаете, споделете и пример за неуспешен опит/инициативи. Какво научихте от тях?
    Научихме по трудния начин, че не бива да правим компромиси с културата, която сме изградили. Екипът е жив организъм и всяка промяна в негативен план влияе зле на доброто му развитие. Затова често валидираме всяка стъпка с всички в United Partners – важно е да чуваме, а не само да слушаме. :)

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Задължително е, защото така нареченият X factor, както обичам да казвам, на работодателския бранд е дефиниран и валидиран именно от служителите на една компания. Няма как и не трябва комуникацията за работодателската марка да излезе навън, към външни аудитории, ако не е първо одобрена и съгласувана със служителите. Ако се случи, резултатът е пагубен за работодателския имидж, защото се получава значителен дисонанс, налагане на идеали и ценности, които незадължително съществуват в екипа.  

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на ЮНАЙТЕД ПАРТНЪРС ЕООД в JOBS.bg

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как CluneTech развива работодателската си марка?
    Как Кока-Кола ХБК развива работодателската си марка?
    Как Proxiad SEE развива работодателската си марка?
    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 35 минути
    "Шел" ще проучва за нефт и газ в Черно море
    Държавата дава разрешение за търсене в акваторията на Черно море на нидерландската компания
    преди 2 часа
    Кофас: Икономическото възстановяване на Германия се забавя
    Големи компании трябва да намалят производствения си капацитет и да съкратят работни места
    преди 4 часа
    Пощенска банка и ЕБВР с ключово партньорство
    Банката ще предоставя гаранции за 135 млн. евро за проекти в сферата на зелените инвестиции в различни индустрии
    преди 7 часа
    OMV България откри първата си ребрандирана бензиностанция
    Това е най-голямата корпоративна промяна на OMV до този момент
    преди 8 часа
    Технополис откри нов хипермаркет в Ловеч
    С новия магазин веригата открива 50 работни места