четвъртък, 07 ноември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7754 прочитания

    Как новата икономическа ситуация се отрази на отношението на служителите в компаниите?

    Вижте мнения на HR мениджъри на компании от различни бизнес сектори
    22 декември 2009, 19:00 a+ a- a

    Броят на служителите, които са уверени, че могат да намерят бързо нова работа,  намаля с повече от 20%

    Таня Бозукова-Манчева
    Началник отдел „Управление и възнаграждение на представянето””
    Мобилтел


    През 2009 значително се увеличи броят на колегите, които проявиха съпричастност и грижа за бъдещето на компанията, като се включиха в нашето вътрешно проучване на нивото на удовлетвореност и в проучването „Най-добрите работодатели в България”. Резултатите от тези две изследвания показват висока обща удовлетвореност и ангажираност, като положителна промяна се наблюдава във всички изследвани области и структурни единици на компанията. Движение в обратна посока установихме единствено в отношението на хората към пазара на труда и усещането за сигурност. Спрямо предходната година броят на служителите, които са уверени, че могат да намерят нова работа бързо за няколко седмици, е намалял с повече от 20%. Като цяло в тази група влизат по-висококвалифицираните служители със специални умения и опит, които са ключови за компанията. С около 15% е намалял и броят на хората, които посочват, че рядко се притесняват от загуба на работа.

    През първата половина на годината всички служители бяха леко тревожни

    Силвия Донкова
    HR мениджър
    Рublicis MARC Group


    През първата половина на годината всички служители бяха леко тревожни и стреснати от неизвестната ситуация, но с течение на времето успяхме да ги убедим и мотивираме, че вървим в правилната посока и с общи усилия за кратко време върнахме нещата там където бяха. Хората са мотивирани и заредени с енергия за творчество и нови идеи. Разбира се за това допринесе и фактът, че спечелихме нови клиенти, което като цяло повдигна духа.
     

    Някои вместо да вършат работата си, непрекъснато се притесняваха какво би могло да се случи и компаниите се освободиха от тях

    Деница Георгиева
    PR & HR Мениджър
    „Явлена”


    Отношението на служителите през 2009 бе много чувствително повлияно от поведението на работодателите. Последните бяха поставени като под лупа и всяка тяхна крачка се следеше  и тълкуваше като знак за това какво ще се случи с компанията. Някои вместо да вършат работата си, непрекъснато се притесняваха какво би могло да се случи, не издържаха на напрежението и компаниите се освободиха от тях. Други напротив – продължиха да работят още по-усърдно, завоювайки уважението на колегите и мениджърите си. Това са хората, които спечелиха от ситуацията и направиха сериозна заявка за израстване.   
     

    Колегите разбраха, че в такава ситуация очакванията към служителите се повишават

    Вера Димова
    Мениджър „Човешки ресурси”
    GLOBUL


    По-голяма част от колегите разбраха, че годината е различна и в такава ситуация очакванията към служителите нормално се повишават.  Това е така, защото постигането на резултатите става в доста по-трудна среда и изисква още по-сериозна ангажираност и висок професионализъм, демонстриран на практика.
     

    Засилената конкуренция е едновременно стимул и стресов фактор

    Христо Ковачев
    Управител
    клон Adecco Bulgaria, Студентски град


    След като доста фирми се оказаха в затруднено положение и в среда на засилена конкуренция, това се отрази на отношението на служителите към работата. Качества като мотивация, издръжливост и готовност за повече вложени усилия се оказаха водещи при оценката на тяхното представяне и това доведе до различни реакции. Много хора загубиха работата си вследствие на съкращения, други се оказаха подложени на стрес, за който не бяха подготвени. Ситуацията е такава, че се налага тези, които остават, да влагат повече от себе си и непрекъснато да увеличават компетенциите си. Засилената конкуренция на работното място се явява едновременно стимул за по-добро представяне и стресов фактор. Не са редки случаите, в които нивото на удовлетвореност на служителите рязко спада, но дори тогава търсенето на нова работа е краен вариант. Това се дължи главно на притеснението, че на една нова позиция често първият съкратен е новодошлият, а при вземане на такива ключови решения като избора на работа сигурността е водещ критерий.
     

    При криза хората стават по-тревожни и по-чувствителни към всяка информация, която ги касае

    Д-р Томчо Томов
    Мениджър „Човешки ресурси”
    ТепроМетал

    При криза хората стават някак си по-тревожни, по-чувствителни и внимателни към всяка информация, която ги касае. Това е голямо предизвикателство за управлението, защото трябва да се научим да разговаряме с тях не на банален, а на човешки език. Наистина е вярно твърдението на психолозите, че трудностите сближават. Мисля, че хората станаха по-ангажирани и съпричастни към съдбата на своите фирми. 
     

    Служители започнаха да ценят повече чувството за успех и сигурност, което компанията дава

    Емилия Фотева
    Директор „Човешки ресурси”
    Данон – Сердика


    Промените на трудовия пазар влияят по аналогичен начин както на външните кандидати, така и на служителите в компанията. Като цяло нашите служители започнаха да ценят повече чувството за успех и сигурност, което компанията дава, непрекъснато подобряващите се работни условия, нашата специална грижа за здравето и безопасността на всеки един. Социалната ангажираност на компанията към здравето на хората и опазването на природата също влияят положително на служителите ни. Не на последно място нашата социална политика, стабилното развитие на компанията променят в положителна посока и отношението на служителите. В година на криза трудностите, пред които бяхме изправени, ни сплотиха като екип и ни дадоха възможност да разгърнем и покажем нашите възможности потенциал.
     

    Хората в екипите станаха по-задружни и по-лоялни към своя работодател

    Моника Стаменова
    HR директор
    БНП Париба Лични Финанси


    Вярвам, че всичко, което сме направили за хората в компанията въпреки трудностите през изтеклата година, е оценено и от тях. Търсенето на вътрешни кандидати предостави възможност на много от колегите ни да получат своето развитие вътре в компания. От своя страна, хората ни активно участваха в програмата ни и препоръчваха свои приятели и познати за обявени свободни позиции. А човешката природа е такава, че трудностите определено ни мотивират и още по-важно – обединяват ни, за да постигнем заедно общата цел. Със сигурност тези процеси се наблюдават и в БНП Париба Лични Финанси. Хората в екипите станаха по-задружни, по-толерантни един към друг и по-лоялни към своя работодател. Трудната година им предостави възможност да оценят в по-голяма степен човека до себе си и това ги направи по-активни в издигането на номинации за програмата ни за признание например. Разбира се, има и колеги, чиито очаквания не сме успели да покрием напълно, но в такъв труден момент вярвам, че и двете страни – работодател и служители, трябва да проявим разбиране и да продължим да изпълняваме съвестно работата си.

    Кризата в автомобилния бранш изигра ролята на предизвикателство


    Ивелин Димитров
    Мениджър ЧР
    Монтюпе


    Кризата в автомобилния бранш изигра ролята на предизвикателство. Скъсихме сроковете за усвояване на изделията и подобрихме производствените показатели. В трудни времена като сегашните дълбоко вкоренената индустриална култура на група „Монтюпе”, изразена в  прости и разбираеми правила се оказа огромно предимство за нашия завод. Нашите служители се справят много добре и ще излязат от кризата с повече вяра в компанията и в собствените си възможности.
     

    Отношението им зависи изцяло от доверието, което имат в ръководителите си

    Верка Алексиева
    Корпоративен HR мениджър
    ВМ Финанс Груп


    Трудностите сплотяват съмишлениците. Отношението на служителите зависи изцяло от доверието, което имат в своите ръководители по отношение на справянето им с кризата и прилагането на непопулярни мерки. Когато няма ясна визия за бъдещето,  логично обяснение и последователност в  действията, не можем да очакваме лоялност и подкрепа.
    В  компаниите на ВМ Финанс Груп отношението към хората, които работят в холдинга, e ключов фактор за успех и е едно от силните ни конкурентни предимства. Неслучайно и тази година постигнахме много добри резултати в проучването на Hewitt за ангажираността на служителите, а  Авенди отново се нареди сред най-добрите работодатели на годината.

    Полагаме усилия да ги мотивираме да бъдат инициатори на промяната в корпоративния ни климат

    Добромира Манасиева
    Старши мениджър „Човешки ресурси”
    VIVACOM

    Като една динамична и модернизираща се компания ние отчитаме, че именно служителите са  тези, които осъществят промяната, водеща до изграждането на нашия нов клиентоориентиран имидж. Затова полагаме усилия да ги мотивираме да бъдат инициатори на промяната в корпоративния климат. Организираме различни проекти и кампании, където всеки има възможност да предложи своите идеи за развитието на компанията. По тази начин всеки служител може да се почувства съпричастен, да бъде създател на нещо ново и значимо за компанията.


    Отношението се е променило главно от притеснението за намаляване на  възнаграждението и запазване на работното място

    Валерия Генова
    Head of Human Resources Department
    Winslow


    Отношението на служителите се е променило главно от притеснението от намаляване на  възнаграждението и запазване работното си място. Всеки един служител трябва да чувства, че е важна част от екипа.
    Тук голяма роля играе подкрепата и разбирането от страна на ръководството на компанията. Ние в  Winslow Group харесваме  това, че няма дистанция между мениджмънта  и служителите. Това намалява напрежението в и без това динамичния работен ден.

    Има организации, в които служителите се чувстват като съдружници, съпричастни към трудностите и успехите на фирмата

    Невена Цачева
    Управляващ съдружник
    IHR

    На много служители се намалиха възнагражденията, пускаха ги в задължителни отпуски, възложиха им се повече задължения. В някои компании това се възприема от хората като неизбежно бреме. Но има и такива организации, в които служителите се чувстват като съдружници, съпричастни към трудностите и успехите на фирмата. Те са информирани за почти всичко, което се случва, приканват ги и дават иновативни идеи и предложения, които те после сами спазват. И за тях се разработиха мултифункционални длъжности, което, от една страна, ги ангажираше и, от друга, ги обучаваше за други позиции.
    Основната разлика е в комуникацията и отношението към хората, в липсата или наличието на индивидуален подход, споделяне на мисията и визията, честност и коректност към служителите.


     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Отпускат близо 1,4 млн. лева за компенсиране на неприети деца в детските градини
    По мярката се компенсират семейства на деца от 3-годишна възраст до 1-ви клас
    преди 11 часа
    Държавата дава близо 4 млн. лева за суперкомпютъра в "София Тех Парк"
    Правителството одобри увеличаване на акционерното участие на държавата в капитала на "София Тех Парк"
    преди 12 часа
    „Солент Филм“ ООД ще изгради модерен киноцентър в Индустриален парк София- Божурище
    Инвестицията е в размер на 30 млн. лв. и ще създаде 40 постоянни и близо 1000 временни работни места
    преди 16 часа
    ЕС договори нови данъчни правила в цифровата ера
    Целта е противодействие на измамите с ДДС, подкрепа за предприятията и насърчаване на цифровизацията
    преди 17 часа
    Nvidia води скока на пазарната стойност сред глобалните компании
    Пазарната ѝ капитализация на достигна $3,26 трилиона през октомври