Научете повече за предизвикателствата в работата на Александър Братимиров, творчески директор в рекламната агенция
В рубриката на Economy.bg „Какво е да си част от творческия екип на...“ представяме професионалисти от водещи комуникационни агенции в България. Те разказват за избора си на кариера, предизвикателствата, с които се сблъскват, и какво ги вдъхновява. Запознайте се с Александър Братимиров, творчески директор и партньор в рекламна агенция Human:
Представете се с две имена, позиция и какво е Вашето образование:
Казвам се Александър Братимиров и съм творчески директор и партньор в рекламна агенция Human. Почти завърших журналистика и антропология в НБУ.
Какво Ви мотивира да се насочите към света на рекламата?
От малък харесвам рекламите. Имам един много ясен спомен – още съм ученик, не съм си написал домашните и с нашите гледаме телевизия. Всяка реклама ми харесва, защото в нея всичко е съвършено и както трябва, има нула напрежение. Помага ми да не мисля за домашните, които по-късно така или иначе ще напиша, но паникьосан.
Откъде черпите вдъхновение?
Вдъхновявам се, когато видя, че някой прави по-добра работа от мен. Затова и постоянно следя световната реклама.
Кои са технологиите, които Ви улесняват най-много в процеса на работа?
Изкуственият интелект. Изумително е колко бързо се развива и колко много са малките, „тъпи“ задачки, които днес може да свърши вместо теб.
Можете ли да разкажете коя Ви е любимата кампания, в която сте участвали и защо Ви е фаворит?
Ако трябва да кажа само една – The Red Flag Collection на Fashion Days в колаборация с модния бранд Verychi. Това е кампания, в която създадохме линия дрехи, показващи ранните знаци за насилие (или червени флагове) в една връзка.
Кой е най-скорошният проект, по който сте работили и какво можете да ни разкажете за него?
Допреди минути бях в среща за фейсбук постинг план, а преди това – в среща за потенциален проект от друг континент. Това ми харесва в работата ни – постоянно се сменя фокусът от малко към голямо. От един сектор към друг. И никога не е скучно.
Как се справяте с баланса между клиентските очаквания и личната си творческа визия?
Като не изпълняваме, а надхвърляме клиентските очаквания. Често хората отсреща не осъзнават какво точно им трябва, преди да го видят. Наша работа е да им го даваме.
Кои са най-големите предизвикателства във Вашата работа?
Да се открият, развият и мотивират правилните хора.
С кои 3 думи бихте описали екипа, в който работите?
Фокусиран, амбициозен, позитивен.
Според Вас как ще се промени рекламният бранш през следващите няколко години?
Днес всеки бранд бълва „съдържание“. Без значение дали то е правилно, остроумно, впечатляващо. Сякаш е по-важно да говориш нещо, отколкото какво точно казваш. Мисля, че на хората им писна от това „съдържание“ и вече се наблюдава връщане към рекламата, която дава смисъл, поставя въпроси и променя. Мисля, че все повече ще се усеща нуждата от неочаквани творчески решения и комуникация, която създава брандове, а не поредния шум.