понеделник, 27 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8092 прочитания

    Employer Branding в България: Фрамар Холдинг АД

    Ивайло Тончев разказва за работодателската комуникация в компанията, какви инструменти използват и как измерват ефективността
    01 април 2024, 09:52 a+ a- a

    Ивайло Тончев - ръководител на отдел „Маркетинг, медии и реклама”. Снимка: личен архив.

    В рубриката на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Кой отговаря за работодателската комуникация в аптеки Фрамар и framar.bg, какви инструменти използват и как измерват ефективността, разказва Ивайло Тончев - ръководител на отдел „Маркетинг, медии и реклама”.

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    Ръководеният от мен отдел е отговорен за работодателската комуникация и работодателската марка. Ние работим и отдавна знаем, че високото ниво на комуникацията и на бранда като работодател са аргументи в полза на по-доброто преживяване на персонала, както и улеснява работата на колегите от HR отдела. Със сигурност, планираме екипно, за да отговорим на нуждите на цялостния процес.

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате? Кои са най-полезните от тях според Вас?
    Ние работим в няколко посоки.

    • На местно ниво с общините, в които имаме обекти. Официално сме представени като компания инвеститор в населените места и търсим умишлено контакт с работещите общински структури, за да можем да бъдем от полза за общността. Разпознаваем медиен партньор сме на събития, в част от които и участваме. Подкрепяме предимно инициативи, свързани с образование, социална политика, спорт, развитие, преживяване за младите хора.

    • Осъзнаваме силата на бранда „Фрамар“ и го развиваме във всички наши кампании. Това е отговорност, защото винаги си задаваме въпросите – и накъде след това, какво ще променим в положителен аспект за хората, какво ще бъде новото и различното.

    • Като медия заставаме и зад определени инициативи, които могат да бъдат полезни за общността – идеята за детска болница, хората с ТЕЛК, електронната рецепта. Желаем да дадем информация, както и конструктивно мнение по темите.

    • Участието по различни събития (включително и организирани от регионални Бюра по труда) е добър начин за проверка на това къде се намираме и какво искат да знаят хората за нас.

    • Предвид специфичните ни работни процеси, ние търсим квалифицирани кадри с определено образование. От години работим с различни учебни заведения и търсим да подкрепим желаещи, които искат да се развиват и да работят за Фрамар.

    • Наши колеги участват в различни събития като лектори/ментори за млади хора, които желаят да получат повече информация и посока за развитие.

    Основните неща, в които вярваме – ние трябва да информираме, а след това да мотивираме. Носим отговорност, която определя сериозността на всяко наше решение. Хората преди всичко, това е също основа на всяко наше действие.

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    Един от нашите успешни проекти е работата ни с Медицински колеж – Стара Загора. Подпомагаме работата на учебното заведение, което обучава и помощник-фармацевти. Това е изключително дефицитна специалност в наше време. Подкрепяме обучението с know-how и възможности за стаж, организираме съвместни акции, отворени сме за подкрепа на индивидуални студенти, които желаят да работят при нас. Много е трудно да се измери „ефективността“ на подобни начинания, защото те са като засаждане на хиляди семена. Някои от тях ще се развият, други не. Не бива да се забравя, че всички искат грижа, поливане, култивиране. Това съвсем не е като търговската реклама, в която през една телевизионна кампания можете да дефинирате „успех“, защото продажбите са единствената мерна единица.

    Ако желаете, споделете и пример за неуспешен опит/инициативи. Какво научихте от тях?
    Ако трябва да бъдем честни, нещо, което е трайно неработещо за нас, е участието в благотворителни или спонсорски кампании. Всяко решение, взето под влиянието на емоции, има огромна възможност да се окаже грешно. Желаем първо да опознаем кампанията, да добием ясна представа за процесите вътре в нея. Често сме повече от разочаровани, защото насреща няма нищо. Сигурно времето е такова, че подкрепата в социалните мрежи (която често е разчетена зле) може да даде самомнение за звезден статус или за безпогрешност. Хубаво е да се прецени реалният импакт на всяко събитие. Човек трябва да научи, че Money can't buy me love не е просто популярен хит от втората половина на миналия век.

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Компания като Фрамар Холдинг АД с екип от почти 400 души си е цяла екосистема, държава в държавата. Да, до всеки от колегите трябва да стигне цялата информация за достиженията, но и за проблемите на компанията. Често най-добрите решения идват не отгоре, а отдолу. Имаме редовен бюлетин, споделено затворено пространство с обучения, обща информация и актуални новини. Това е определено процес, който е в развитие при нас. Не подценявам съвсем и вече редовните годишни събирания, изнесените обучения, както и онлайн събитията, свързани с обучения за продукти, методи на работа и стратегии за успех. Трябва да се действа комбинирано за постигане на оптимални резултати.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Фрамар ООД в JOBS.bg


    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как Ocean Investments развива работодателската си марка?
    Как Resolute Software развива работодателската си марка?
    Как Amadeus Sofia развива работодателската си марка?
    Как Liebherr Hausgeraete Marica развива работодателската си марка?
    Как Entain развива работодателската си марка?
    Как Лидл България развива работодателската си марка?
    Как SiteGround развива работодателската си марка?
    Как Appolica развива работодателската си марка?
    Как eMAG развива работодателската си марка? 
    Как Bica развива работодателската си марка?
    Как Мусала Софт развива работодателската си марка?
    Как United Partners развива работодателската си марка?
    Как CluneTech развива работодателската си марка?
    Как Кока-Кола ХБК развива работодателската си марка?
    Как Proxiad SEE развива работодателската си марка?
    Как МенторМейт развива работодателската си марка?
    Как Dreamix развива работодателската си марка?
    Как Самекс/KFC развива работодателската си марка?
    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Китай ще подпомага производството на чипове с $47,5 млрд.
    Една от основните области, върху които ще се фокусира третата фаза на фонда, е оборудването за производство на чипове
    преди 9 часа
    Paysera България дебютира на ВЕАМ пазара на БФБ
    Компанията за дигитални платежни услуги планира да увеличи капитала си с 2 млн. лв.
    преди 10 часа
    Standard & Poor's потвърди рейтинга на България и стабилна перспектива
    Агенцията прогнозираприемане в еврозоната най-късно началото на 2026 г. и ръст малко под 3% за периода 2025-2027 г.
    23 май 2024, 15:30
    Eldrive започва да изгражда собствени зарядни паркове за електромобили
    Освен зарядните станции в парковете ще има кафенета и магазини
    23 май 2024, 13:52
    „Смарт Органик“ вече се търгува на основния базар на БФБ
    Тя е първата компания, преминала от малкия пазар beam на основния Standard на Борсата