Фармацевтичната компания ще раздели търговския си бизнес, без онкологията, на две подразделения, едно за САЩ и едно за останалия свят
Снимка: Pfizer
Pfizer съобщи, че очаква да приключи сделката си на стойност $43 млрд. за закупуване на производителя на лекарства за рак Seagen по-късно тази седмица и планира да създаде нов онкологичен отдел, който включва придобиването в началото на следващата година.
Pfizer също каза, че главният търговски директор Анджела Хуанг ще се оттегли и че ще раздели търговския си бизнес, без онкологията, на две подразделения, едното съсредоточено върху Съединените щати, а другото върху останалия свят.
През октомври Pfizer намали прогнозата си за приходи за цялата година с 13% и заяви, че ще съкрати работни места и разходи на стойност $3,5 млрд. заради по-ниските от очакваните продажби на своята ваксина и лечение срещу Covid-19, припомня „Ройтерс“.
Крис Бошоф, който в момента ръководи изследванията и развитието за ракови заболявания за Pfizer, ще ръководи новия онкологичен отдел и ще докладва директно на главния изпълнителен директор Алберт Бурла.
Главният директор по бизнес иновации на Pfizer Аамир Малик ще оглави търговското звено в САЩ, а Александър дьо Жермей ще стане търговски директор на международното звено.
Pfizer заяви, че антитръстовият период на изчакване за сделката със Seagen е изтекъл и е получил всички необходими регулаторни одобрения за приключване на сделката в четвъртък (14 декември), около 9 месеца след обявяването на придобиването.
Базираният в Ню Йорк производител на лекарства заяви, че се е съгласил да дари правата върху възнагражденията от продажбите на лекарството за рак Bavencio на Американската асоциация за изследване на рака, за да отговори на опасенията на антитръстовите регулатори на САЩ.
През март компанията прехвърли правата за разработка и комерсиализация на Bavencio на своя партньор за лекарството, Merck KGaA, като същевременно запази правата върху 15% от нетните продажби на лекарството.
Bavencio донесе продажби от $271 милиона на Pfizer през 2022 г.