понеделник, 27 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    26154 прочитания

    Да го видиш как работи: Visteon избра София за първата си лаборатория в Европа за тестване на автомобилни технологии

    На българския пазар вече няма автомобил без технология, разработена при нас, стартираме работа и за известна марка европейски мотоциклети – Велизар Димов, вицепрезидент „Инжeнеринг“ за Европа на Visteon, пред Economy.bg
    09 април 2024, 09:35 a+ a- a

    Преди дни Visteon откри първата по мащаб у нас високотехнологична лаборатория за тестване на автомобилни технологии. С инвестиция от над 10 милиона долара и екип от над 70 висококвалифицирани инженери лабораторията изпитва технологичните продукти, които инженеринговите центрове на компанията в Европа произвеждат за световните автомобилопроизводители. Продуктите, като инструментални табла и инфотейнмънт системи за водещите немски, френски и британски автомобилопроизводители, се подлагат на широк спектър от изпитвания.

    Visteon България е водещият технологичен център на компанията за Европа с над 20-годишна история в автомобилната индустрия. С екип от над 700 висококвалифицирани инженери с опит в сферата на софтуера, хардуера и механиката хъбът управлява цялостния продуктов цикъл, като на местно ниво се проектират, разработват и тестват глобални и регионални високотехнологични проекти за световните лидери в автомобилната индустрия в момента. Местното портфолио включва продукти и системи за асистиране на водача, интелигентни дисплеи от ново поколение и интегрирани решения за оптимална мобилна свързаност на автомобила, сигурност при шофиране и електромобилност.

    Защо Visteon избра София за първата си в Европа високотехнологична тестова база, каква е инвестицията в нея и колко хора ще бъдат заети, планира ли се разрастване на екипа у нас, по какви нови проекти работи компанията в България, как ще изглеждат колите на бъдещето и кои са топ тенденциите в автомобилния софтуер в момента – тези и други въпроси коментирахме с Велизар Димов, вицепрезидент „Инжeнеринг“ за Европа на Visteon.

    Г-н Димов, какво е значението на откритата от Вас лаборатория?
    Откритата днес лаборатория превръща един технологичен център в product development център. Вече имаме възможност дизайните, които правим в Капитал Форт – в нашия основен офис, да ги тестваме, за да проверим дали работят правилно. Винаги има възможност да добавим нещо в нашето портфолио. И това, че превръщаме един технологичен център в product development център, е голям успех за екипа в България.

    Защо това е важно за компанията?
    Защото съкращава времето за анализ и за решаване на много от задачите пред всеки един проект, и защото ни дава възможност да сме по-бързи и по-адекватни на пазара. Хората искат да видят как техният дизайн или продукт работи реално, и това е голямата част от насладата – да го видиш да работи. Това е същото като след време да видиш твоя продукт в кола и да кажеш: „Тази кола аз съм я правил и вътре има част от моята работа“. Такава гордост придобиват хората, когато видят как във всякакви условия този продукт продължава да работи.

    Каква е инвестицията в лабораторията?
    Около 10 милиона долара сме инвестирали, като това включва оборудване, подготовка на персонала и разбира се, акредитация. Такава лаборатория не може да съществува, без да сме я акредитирали, защото нашите клиенти очакват да имат един доверен партньор, на чиито резултати да вярват и да знаят, че това, което получават, е качествено.

    Visteon разполага ли с други подобни лаборатории?
    Visteon има общо 3 лаборатории – една в Азия, една в Америка и една в България. Българската лаборатория покрива изцяло нуждите на европейския пазар. 5. В България има ли подобни лаборатории? Не съм запознат. Поне в такъв калибър лаборатория не съм запознат да има. Смятам, че сме първите в аутомотив индустрията. Със сигурност има малки лаборатории или неща, които адресират точно конкретни проблеми, но в такъв мащаб не знам да има.

    Колко хора ще бъдат заети в нея?
    В лабораторията сме около 70 души. В процес сме на доразвиване на цялата лаборатория до пълния ѝ капацитет. Смятам, че може да достигнем 100 души след време, но за момента 70 е добро начало.

    Това новооткрити работни места ли са?
    Да, със сигурност всички са новоназначени служители в последната може би година и половина.

    Колко голям е екипът Ви в момента и планирате ли разрастване?
    Много се радвам винаги да има разрастване. В момента имаме около 700 служители. Ние акцентираме върху професионализма и знанията. Смятам, че винаги ще растем. Но дали ще станем 1000 или 2000 души, това не е толкова важно. Важното е да създаваме голяма добавена стойност, защото България вече е част от Шенген. Нещата стават много по-лесно достъпни и ние трябва да увеличим добавената стойност, която всеки един служител създава. Така че ние не говорим за масовост, а за специализация.

    Какъв е шансът в нов автомобил човек да попадне на технологии, разработени от Visteon в България?
    Абсолютно 100%, бих казал. Не знам да има кола на пазара у нас, която да няма българска технология и не говорим само за европейски автомобили, но и за американски, където има много голям процент продукти на Visteon. Същото важи и за Азия, където имаме доста работа с азиатските автомобилопроизводители. Шансът човек да има едно или няколко устройства в колата си от Visteon е много голям.

    Работихте по проекти за електрически коли. Имате ли проекти и за автономни автомобили?
    Продължаваме да работим по електрически автомобили, и то доста усилено. Много по-различни са проектите от това, което ние традиционно сме свикнали да разработваме. Това е голямо предизвикателство, но научаваме много нови неща.
    Относно автономните автомобили за момента виждаме, че целият пазар забавя развитието си. От една страна, това е свързано със законовите ограничения, а от друга, клиентите може би не са готови за тези услуги. Но със сигурност ниво 2 на автономност, т.е. технологии, които поддържат и подпомагат шофирането, се разработват доста. Дори в момента разработваме нова генерация технологии, където се надяваме да комбинираме много повече устройства в едно. Това е още по-голямо предизвикателство, но и дава предимство на нашите клиенти, защото ще направи колите по-евтини.

    Кои са другите проекти, по които работите в София?
    Горд съм да кажа, че вече имаме нов проект за известна марка европейски мотоциклети, което е ново за българския офис. Също така разширяваме работата си за камиони, защото те също имат доста голяма нужда от модернизация на кокпит електрониката. Самите шофьори имат много по-големи очаквания. Това са техните домове и те искат да са съвременни и модерни. Така че там също има доста голямо развитие по отношение на проектите, които правим.

    Как изглежда автомобилът на бъдещето и какъв ще е Вашият принос в него?
    Смятам, че трябва да е изцяло с електроника на Visteon. Относно автомобила на бъдещето той ще бъде connected със заобикалящия го свят. Ще бъде автономен и ще бъде напълно персонализиран за нуждите на водача. Пасажерите ще могат да пренесат своята идентичност в колата си. Това ще се случи в малко по-дългосрочен план.

    Кои са топ тенденциите в автомобилния софтуер в момента?
    В автомобилния софтуер това е окрупняването. Все повече се очаква стандартизация и виждаме Android Auto доста да навлиза на пазара. Автомобилопроизводителите искат нещата да са по-добре свързани с ежедневието на хората, т.е. технологии като мобилни телефони да са по-леснодостъпни, да има връзка с различни типове app stores, които да дават удобството на хората да се чувстват като у дома си. Виждаме, че колите стават все по-умни и с по-изчистени дисплеи. Отделя се все повече време за забавлението в автомобила. Така че смятам, че печелившите ще бъдат тези, които имат големи дисплеи с технологии, които позволяват хората да се свържат с техния личен свят.

    Интегрирате ли и по какъв начин изкуствения интелект в работата си?
    В момента в автомобилите основната интеграция е свързана с гласовите асистенти, защото те доста помагат за избор на направления. Със сигурност има и други устройства, свързани с изкуствения интелект, които са за разпознаване на различни обекти. Все повече ще има, но смятам, че технологията още не е готова да гарантира пълна сигурност. Със сигурност ще има все по-голяма интеграция с AI.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Вистеон Електроникс България ЕООД в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Китай ще подпомага производството на чипове с $47,5 млрд.
    Една от основните области, върху които ще се фокусира третата фаза на фонда, е оборудването за производство на чипове
    преди 10 часа
    Paysera България дебютира на ВЕАМ пазара на БФБ
    Компанията за дигитални платежни услуги планира да увеличи капитала си с 2 млн. лв.
    преди 11 часа
    Standard & Poor's потвърди рейтинга на България и стабилна перспектива
    Агенцията прогнозираприемане в еврозоната най-късно началото на 2026 г. и ръст малко под 3% за периода 2025-2027 г.
    23 май 2024, 15:30
    Eldrive започва да изгражда собствени зарядни паркове за електромобили
    Освен зарядните станции в парковете ще има кафенета и магазини
    23 май 2024, 13:52
    „Смарт Органик“ вече се търгува на основния базар на БФБ
    Тя е първата компания, преминала от малкия пазар beam на основния Standard на Борсата