Софтуерната компания планира да основе свой собствен технически университет, в който да обучава около 30 000 студенти, отбелязва изданието
Десет години след основаването си българската софтуерна компания „Телерик” успя да заеме собствена ниша на международния пазар за информационни технологии и продължава да се разраства, отбелязва в свой материал американският вестник New York Times (NYT), който публикува специално издание за бизнеса в Централна Европа.
Авторката Боряна Джамбазова разказва, че компанията вече има над 100 000 клиенти в 94 страни. Сред тях са известни марки като Nike, Nokia и Mercedes-Benz, както и международни организации като Световната банка и американската космическа агенция НАСА.
Вместо да се ограничи само до местния пазар, компанията, основана от четирима приятели през 2002, бързо се разрасна, като потърси клиенти извън границите на България, отбелязва изданието.
През 2006 компанията отваря в САЩ първия си задграничен офис, като започва да купува местни компании. „Телерик” продължи да се разраства и в кризата, като отвори офиси и в Германия, Великобритания, Канада, Австралия и Индия, разказва NYT.
От 2008 служителите на компанията се увеличиха до 650 човека, като само миналата година "Телерик" прибави нови 150 души към персонала си.
В България, където търсенето на квалифицирни ИТ специалисти надминава предлагането, „Телерик” се налага и като единствената компания в страната, която предлага безплатни обучителни курсове.
През 2009 „Телерик” основава академия за софтуерни инженери, като само тази година участниците в програмата са около 1000 души, от които компанията смята да наеме 150.
В дългосрочен план „Телерик” дори планира да основе свой собствен технически университет, в който да обучава около 30 000 студенти.