Нови данни предполагат рекордни продажби в Китай всеки месец до края на годината
Снимка: Economy.bg
Глобалните продажби на напълно електрически и plug-in хибридни превозни средства са се увеличили с 30,5% на годишна база през септември, тъй като Китай надмина рекордните си данни, регистрирани през август, а Европа възобнови растежа, съобщи фирмата за пазарни проучвания Rho Motion.
Печалбите на пазара в САЩ са бавни и стабилни в очакване на изборите на 5 ноември, което затруднява прогнозирането на бъдещите тенденции в страната, каза мениджърът на данни Чарлз Лестър пред „Ройтерс“.
Китайските производители на автомобили се стремят да увеличат продажбите си в ЕС въпреки вносните мита от до 45% и на фона на охлаждането на световното търсене на електрически автомобили (EV). Китайските и европейските производители на автомобили се изправиха един срещу друг на автомобилното изложение в Париж в понеделник (14 октомври).
Електрическите автомобили – независимо дали са напълно електрически (BEV) или plug-in хибриди (PHEV) – продадените в световен мащаб достигат 1,69 милиона през септември, показват данните на Rho Motion. Продажбите в Китай са скочили с 47,9% през септември и са достигнали 1,12 милиона автомобила, а в САЩ и Канада са се увеличили с 4,3% до 0,15 милиона.
В Европа продажбите на електромобили са нараснали с 4,2% до 0,3 милиона единици, благодарение на скока от 24% в Обединеното кралство и увеличенията в Италия, Германия и Дания, каза Лестър.
На китайския пазар степента на навлизане на BEV и PHEV нараства по-бързо от някои очаквания и продажбите „може да са рекордни всеки месец до края на годината“, каза Лестър. Той добави, че ръстът на Германия от 7% на годишна база е „определено положителна новина“ и че междинните цели за намаляване на въглеродните емисии, определени в ЕС за следващата година, ще тестват пазара на блока.
Rho Motion очаква продажбите на EV в Европа да достигнат 3,78 млн. превозни средства през 2025 г. и 9,78 млн. през 2030 г., съответно с 24% и 19% по-малко спрямо предишните прогнози, каза ръководителят на изследванията на автомобили Уилям Робъртс пред „Ройтерс“.
Франция обяви планове по-рано този месец за намаляване на подкрепата си за купувачите на електромобили, докато Германия през септември се споразумя за данъчни облекчения за компаниите при продажбите им на електромобили, след като приключи схемата за субсидиране, предназначена да помогне за ускоряване на зеления преход миналата година.