неделя, 09 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    772 прочитания

    Индонезия поиска Google и Apple да блокират Temu в магазините си за приложения

    Целта – да бъде запазен малкият и среден бизнес в страната от нелоялна конкуренция
    15 октомври 2024, 09:04 a+ a- a

    Снимка: ЕП

    Индонезия поиска от Google и Apple да блокират китайската фирма за бърза модна електронна търговия Temu в техните магазини за приложения в страната, за да не могат да бъдат изтеглени. Този ход има за цел да защити превантивно малкия и среден бизнес в страната срещу евтини продукти, предлагани от Temu на PDD Holdings, каза пред „Ройтерс“ министърът на комуникациите Буди Арие Сетиади, въпреки че властите все още не са открили никакви трансакции от нейните жители на платформата.

    Бързият растеж на Temu предизвика въвеждане на контрол върху неговия евтин бизнес модел за изпращане на колети до клиенти от Китай от няколко страни. Бизнес моделът на Temu, който свързва потребителите директно с фабрики в Китай с цел значително намаляване на цените, е „нездравословна конкуренция“, заяви Сетиади.

    „Ние не сме тук, за да защитаваме електронната търговия, но защитаваме малките и средни предприятия. Има милиони, които трябва да защитим“, каза министърът.

    Джакарта също така ще блокира всяка инвестиция на Temu в местна електронна търговия, ако предприеме такъв ход, каза министърът, добавяйки, че не е чувал за подобен план. Той каза още, че правителството планира да поиска подобно блокиране за китайската услуга за пазаруване Shein.

    Temu, Apple и Google не отговориха на искания за коментар. Shein каза, че нямат операции в Индонезия, каза говорител на компанията.

    Индонезия принуди китайската платформа за социални медии TikTok на ByteDance да затвори услугата си за електронна търговия в страната миналата година, за да защити данните на местните търговци и потребители.

    Месеци по-късно TikTok се съгласи да купи мажоритарен дял в звеното за електронна търговия на индонезийския технологичен конгломерат GoTo, за да остане на най-големия пазар за електронна търговия в Югоизточна Азия.

    Секторът на електронната търговия в Индонезия се очаква да се разшири до около $160 млрд. до 2030 г. от $62 млрд. през 2023 г., според доклад на Google, държавния инвеститор в Сингапур Temasek Holdings и консултантската компания Bain & Co.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Старозагорска област е 9-та по работещи ИКТ фирми в България
    437 ИКТ компании работят в областта, по данни на CBN
    преди 2 дни
    Офис пазарът у нас през 2025: Умерена активност при търсенето и предлагането
    Делът на гъвкавите офис площи в София продължава да нараства, сочи доклад на Cushman&Wakefield Forton
    преди 2 дни
    ЕК дава близо 29 млн. евро за зарядни станции в България и още 4 страни
    Брюксел ще подкрепи общо 39 проекта за транспортна инфраструктура
    преди 2 дни
    Банката на Англия намали лихвените проценти
    Както и прогнозата за икономически ръст на Великобритания
    преди 2 дни
    Lidl ще открие още поне 8 магазина през 2025
    Веригата ще открие над 200 нови работни места
    преди 2 дни
    САЩ обмислят забрана на DeepSeek
    Подобна забрана бе приета в Австралия