сряда, 16 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1698 прочитания

    Защо избираме да работим в чужбина и какво ни задържа в България?

    Вижте какво мотивира българите да изберат кариера зад граница, както и какво ги задържа в България според глобално проучване на BCG, The Network и The Stepstone Group
    14 август 2024, 10:11 a+ a- a

    Източник: BCG, The Network и The Stepstone Group

    Българите избират да се преместят и работят в чужбина главо поради финансови и икономически причини, както и поради очакването за по-добро качество на живот като цяло. Това показват данните за България от Decoding Global Talent 2024  - съвместно уеб проучване на The Boston Consulting Group (BCG), The Network и The Stepstone Group. Jobs.bg е партньорът на проучването на BCG за България.

    Boston Consulting Group (BCG), основана през 1963 г., е водеща глобална консултантска компания с офиси в над 100 локации по света.
    The Network e световна мрежа, включваща водещите кариерни медии в повече от 140 държави.
    Jobs.bg е партньорът на проучването на Boston Consulting Group за България.
    The Stepstone Group е водеща глобална платформа за подбор на таланти, която оперира в повече от 30 държави.

    Проучването е проведено в периода октомври-декември 2023 в повече от 188 държави, като в него участват над 150 000 респонденти. В България проучването е проведено сред аудиторията на Jobs.bg, като в него участват 969 респонденти (повече за профила на участниците вижте в таблицата долу). Целта на изследването е да покаже къде хората искат да се преместят, за да работят и защо.

    Конкретна оферта за работа и по-добра социална система и здравеопазване са други водещи причини за избор на кариера зад граница от българите. 

    Заедно с това, проучването разкрива и причините, поради които българите не желаят да се преместят в чужбина. Данните показват, че това, което задържа българите в България, е силната емоционална привързаност към настоящата държава и невъзможността да вземат със себе си членове на семейството или партньора си в живота. 

    Източник: BCG, The Network и The Stepstone Group
     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Digital Media Technology Sp. придобива ApiHawk
    Полска технологична група придобива бизнеса на българската софтуерна компания
    преди 12 часа
    НСИ отчита 1% дефлация през септември
    Годишната инфлация е в размер на 1,2%
    преди 16 часа
    Индонезия поиска Google и Apple да блокират Temu в магазините си за приложения
    Целта – да бъде запазен малкият и среден бизнес в страната от нелоялна конкуренция
    преди 16 часа
    България е готова да подкрепи инвестиции в развитието на дигиталната инфраструктура и свързаността
    Президентът Радев се срещна с представители на американски компании в областта на високите технологии, киберсигурността, дигиталната и комуникационната инфраструктура
    преди 1 ден
    Операторите на ваучери: 96% от потребителите са доволни от дигитализацията на ваучерите
    Броят на търговците, използващи ваучери за храна, се е увеличил от 1000 до 4 хил. месечно след дигитализацията