Компанията разшири дилърската си мрежа и в Ирландия, Финландия и Исландия и обмисля завод в Германия
Модел Han (Снимка: BYD)
Китайският производител на електрически автомобили, който продава най-голям брой такива в света, BYD започна да предлага 3 свои модела на пазара в Германия. BYD е основана през 1995 г. под името Build Your Dreams и се превърна в гигант на пазара в Китай, най-големият за автомобили в света, фокусирайки се върху електромобили, отбелязва The New York Times.
През 2022 г. компанията продава 1,86 млн. електромобила, включително плъгин хибриди, които използват и електрически мотор и такъв с гориво. Това надхвърля продажбите на Tesla от 1,3 млн. коли за същата година, разликата е, че американският приоизводител продава само изцяло електрически автомобили. Автомобилите на BYD се продават в над 70 страни, но повечето продажби на марката са в Китай.
Към момента повечето автомобили на BYD се продават в Китай, но компанията, базирана в Шънджън предприема действия да разшири присъствието си и в други части на света, включително Европа и в частност Германия.
Насърчена от увеличаващото се търсене на електрически автомобили в комбинация с трудностите по веригите за дставки, с които европейските автомобилопроизводители все още се борят, BYD представи 3 модела в Германия в началото на годината. Това са Atto-3 (компактенSUV), Han (седан) и Tang – голям SUV. В близките месеци компанията планира да представи още няколко модела. Има и съобщения, че BYD обмисля да отвори фабрика за асемблиране в Германия.
Междувременно китайската компания разшири дилърската си мрежа в Европа. Motor Distributors Ltd (MLD) оперира в Ирландия и ще предлага модели BYD на избрани места, включително в Дъблин и Корк. RSA, дилър, с когото BYD вече си сътрудничи в Норвегия, ще предлага китайските електромобили във Финландия и Исландия.
BYD първоначално пусна три модела електрически превозни средства в избрани европейски страни в края на 2022 г. Още две серии може да последват през 2023 г. – електрическият седан от среден размер Seal и вероятно електрическият компактен автомобил Dolphin. Подобно на първите три европейски модела (компактният SUV Atto 3, големият седан Han и големият SUV Tang), всички електрически автомобили на BYD, предлагани в Европа, все още се произвеждат в Китай.
BYD увеличава производството не само на своите автомобили, но и на своите Blade батерии. Само миналата седмица плановете за още един завод за батерии в Китай станаха публични – третият завод, обявен от BYD от февруари. По-рано тази година също имаше съобщения, че BYD иска да купи завода за автомобили на Ford в Саарлуис, Германия, пише Electrive.