вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2206 прочитания

    Ryanair: Ерата на евтините полети приключи

    Това заяви главният изпълнителен директор на компанията Майкъл О'Лиъри
    12 август 2022, 09:22 a+ a- a

    Снимка: Ryanair

    Ryanair вече няма да предлага полети на най-ниските цени, благодарение на скок в цената на горивото. В интервю за BBC главният изпълнителен директор на компанията Майкъл О'Лиъри каза, че ерата на билета от €10 е приключила. Средната цена на билета на авиокомпанията ще се повиши от около €40 миналата година до приблизително €50 през следващите 5 години, но заяви, че вярва, че хората ще продължат да летят често, въпреки нарастващите разходи за живот.

    „Няма съмнение, че в долния край на пазара, нашите наистина евтини промоционални тарифи – тарифите от едно евро, тарифите от €0,99, дори тарифите от €9,99 – мисля, че няма да видите тези тарифи през следващите няколко години, “ каза О'Лиъри в програмата Today на BBC Radio 4.

    Повишаването на разходите за гориво, което повишава цените на самолетните билети, също така повишава сметките за енергия на домакинствата, изяждайки разполагаемите доходи на хората. Но шефът на авиокомпанията каза, че въпреки това той очаква клиентите да търсят по-евтини опции, вместо да намаляват полетите. „Смятаме, че хората ще продължат да летят често. Но смятам, че ще станат много по-чувствителни към цените.“

    Тъй като самолетните билети станаха по-евтини през последните десетилетия, броят на извършените полети се увеличи, като повече хора правят кратки почивки в чужбина в допълнение към годишната почивка. Авиокомпании като Ryanair, Easyjet, Vueling и Wizz Air се състезават да предлагат евтини услуги без излишни разходи.

    Търговските полети сега представляват около 2,4% от глобалните емисии на CO2 и секторът е изправен пред натиск да намали въздействието си върху климата, включително кампании за убеждаване на хората да преминат към железопътен и автомобилен транспорт.

    В резултат на пандемията от Covid, която сериозно наруши международните пътувания, хората се оказаха нетърпеливи да се върнат на борда на самолетите. Но тъй като търсенето на въздушни пътувания се възстанови, недостигът на персонал в авиокомпаниите и летищата доведе до закъснения и отменени полети в Обединеното кралство и в чужбина. Някои пътници са били принудени да чакат с часове или да пренасрочат пътуването си в последния момент.

    О'Лиъри каза, че Ryanair се е справила със ситуацията по-добре от други авиокомпании, защото е имала „отчасти късмет и отчасти смелост“ в решението си да започне да набира и обучава кабинен екипаж и пилоти миналия ноември, когато вариантът Омикрон все още засягаше международните пътувания.

    През първите шест месеца на 2022 г. Ryanair отмени 0,3% от полетите, в сравнение с общо 3,5% на British Airways и 2,8% на Easyjet, според консултантската компания за въздушни пътувания OAG.

    О'Лиъри каза, че изпитва „много малко съчувствие“ към летищата, като каза, че знаят графиците месеци предварително и че служителите по сигурността, които са отговорност на летищата, изискват по-малко обучение от пилотите. Той обвини летище Хийтроу, което ограничи броя на пътниците през лятото, в „лошо управление“. Главният изпълнителен директор на Ryanair каза, че се „надява“ проблемите на летищата в Обединеното кралство да бъдат решени до следващото лято, но каза, че Брекзит може да продължи да създава предизвикателства при набирането на персонал.

    Ryanair е базирана в Дъблин, но обслужва стотици маршрути до и извън Обединеното кралство. Излизането на Великобритания от ЕС се оказа „катастрофа за свободното движение на работна ръка“, каза О'Лиъри и призова правителството да „бъде честно и да признае“, че това е причината за недостига на работници. Пазарът на труда в Обединеното кралство е „фундаментално разбит“, заяви О'Лиъри и каза, че е време Обединеното кралство да обмисли преодоляване на „част от глупостта на Брекзит“. Според него приоритет за следващия министър-председател на Обединеното кралство трябва да бъде подписването на споразумение за свободна търговия с ЕС, включително свободно движение на работна ръка.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 38 минути
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 50 минути
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд
    преди 2 часа
    „Аурубис“ инвестира още 800 млн. лв. у нас
    Компанията ще разшири рафинерията си за катодна мед и ще изгради два нови фотоволтаични парка
    преди 3 часа
    Японската Nidec с втора инвестиция у нас
    Nidec Instruments откри научно-развоен изследователски център в София
    преди 3 часа
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас със спад от 66% за година
    Най-големите вложения в страната за януари-февруари 2024 са от Италия, Нидерландия и Гърция
    преди 4 часа
    Във Варна бе открита училищна лаборатория за екология и зелена енергия
    Общо 55 училища в България се включват в съвместни лаборатории, в които ще се създават предложения за промени в различни области на образователния процес