събота, 28 януари 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1046 прочитания

    Нидерландия обяви недостиг на вода

    Има опасност река Рейн да стане непроходима за воден транспорт заради ниско ниво на водата
    04 август 2022, 10:18 a+ a- a

    р. Рейн край Кауб, Германия (снимка: iStock)

    Правителството на Нидерландия обявинедостиг на вода след необичайно сухо лято без прогноза за дъжд през следващите две седмици. Брутални горещи вълни обхванаха големи части от Европа и САЩ миналия месец, предизвиквайки призиви за повече усилия за справяне с глобалното затопляне, което според учените прави периодите на изключително горещо време по-чести и смъртоносни, припомня „Ройтерс“.

    Тъй като две трети от населението на Нидерландия живее под морското равнище, сушите могат бързо да се превърнат в остър проблем, който води до затлачване на реките и възпрепятстване на водния трафик.

    Допълнителен проблем възниква от изсъхването на дигите - много от тях изискват теглото на самата вода, за да останат стабилни.

    „Виждаме как в Нидерландия става по-сухо от няколко седмици поради изпарението в нашата собствена страна и много ниските речни потоци от чужбина“, каза Микеле Блом от агенцията за обществени работи и управление на водите на страната, назначена да наблюдава работата на работна група за сушата.

    В момента шлеповете по долното течение на Рейн, важен маршрут за транспортиране на въглища от Ротердам във вътрешността на страната до германските производители на стомана и производители на енергия, работят с по-малко от половината капацитет.

    Нидерландското министерство на инфраструктурата и транспорта каза, че от вторник водата тече през Рейн с 850 кубични метра в секунда в Лобит, източния град, където тя влиза в страната, което е „изключително ниско за времето на годината“. Нивата на повърхностните води обаче намаляват и „са много ниски на места на юг“, съобщи министерството, което води до цъфтеж на водорасли и смърт на риба.

    Питейната вода не е засегната.

    Водните райони призовават хората да пестят вода, като южните провинции Зееландия и Лимбург молят хората да не използват повърхностни води за поливане - мярка, която засяга фермерите.

    Междувременно Bloomberg съобщи, че се очаква нивото на река Рейн да падне до степен, в която водният транспорт ще трябва да бъде преустановен. Това би прекратило търговията на големи количества стоки в момент, когато континентът се опитва да се отърси от икономическа криза, коментира изданието. 

    Очаква се нивото на Рейн при Кауб (Германия), ключово място за доставки на стоки, да падне до 47 см. до уикенда, което ще остави нивото на реката на само 7 см. От това да е непроходима с плавателен съд.

    „Доставките на въглища вече са ограничени от ниските нива на водата, тъй като има по-малко кораби, а тези, които са готови за използване, носят по-малко товари“, се казва в изявление на енергийния доставчик EnBW AG. „Разходите за доставка на въглища се увеличават, което от своя страна увеличава разходите за експлоатация на въглищни централи.“

    През 2018 г., последният път, когато нивото на водата спадна, сривът намали растежа на Германия през четвъртото тримесечие с 0,4%, изчислиха анализатори от JPMorgan. Този път нуждата от воден път може да е още по-остра, защото това е едно от средствата за компенсиране на загубените руски енергийни доставки, коментира Bloomberg.

    С дължина 1288 километра от Швейцария до Северно море, Рейн е жизненоважна за доставките и износа на мазут, бензин, въглища и други стоки. Ниското ниво на водата означава, че баржите трябва да намалят товара си, за да плават по реката.

    Измереното ниво на водата не е действителната дълбочина на реката. В Кауб, например, когато измереното ниво беше близо до 90 сантиметра преди няколко седмици, действителната дълбочина на реката беше около два метра.

    Ниските нива вече нарушават търговските потоци, ограничавайки количеството гориво, което баржите могат да превозват във вътрешността на Европа. Швейцария, която използва река Рейн за внос на петролно гориво, освобождава запаси от своите стратегически резерви. Части от доставките на гориво във вътрешността на Европа също са възпрепятствани от прекъсвания на рафинериите в Германия, Чешката република и Австрия.

    Разходите за доставка вече са извън контрол. Сега струва повече от €200 на тон за транспортиране на гориво до Базел в Швейцария. Това е най-високата стойност от поне три години. За сравнение преди няколко месеца цената бе €25. Когато баржите не могат да натоварят на пълен капацитет, са необходими повече от тях, за да транспортират същото количество товар.

    Производителите, които се стремят да пренасочат транспорта от река Рейн към пътища или железопътни линии, може да изгубят късмет. VTG AG и Hoyer Group - две специализирани логистични компании, които транспортират химикали, газове, въглища и петролни продукти - казаха, че техните камиони и железопътни вагони вече работят на пълен капацитет поради недостиг на персонал и проблеми с обработката в железопътния транспорт, където времето за изпълнение върви със закъснение.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Близо 100 хил. ученици ще получат подкрепа по проект на МОН
    Предвижда се аналогична процедура и за детските градини
    преди 10 часа
    САЩ се движат към въвеждане на ежегодна Covid ваксина
    FDA поиска мнение от своите съветници как да стане промяната и какво точно да включва
    преди 10 часа
    70% от офис площите на София са извън центъра на града
    Търсенето на офис площи може да се свие заради съкращаването на разходи в някои от най-големите ИТ компании в света, създавайки ефект на доминото и при местните компании, прогнозира MBL
    преди 11 часа
    преди 13 часа
    България ще увеличи участието си в Черноморската банка за търговия и развитие с 33 млн. евро
    От 1999 до момента банката е финансирала 39 проекта в България