сряда, 16 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4380 прочитания

    Как го прави Apple?

    Как калифорнийската компания се сдоби с най-лоялните потребители в света?
    28 ноември 2011, 14:31 a+ a- a

    Apple притежава най-лоялните потребители в света. Това показва ново проучване на изследователската компания GfK сред 4500 души във Великобритания, Франция, Германия, Италия, Испания, Бразилия, Китай, САЩ и Япония.

    Според данните от проучването 84% от притежателите на iPhone заявяват, че отново биха си купили смартфон с логото на Apple, ако трябваше да сменят телефона си. Едва 60% от собствениците на смартфони с операционна система на Google Android биха се доверили отново на тази платформа.

    Как Apple успява да спечели и задържи доверието на клиентите си? На този въпрос се опитва да отговори Forbes.

    Компанията е световен лидер по отношение на лоялността на потребителите си въпреки различни проблеми, като например последните оплаквания от слабата батерия на новия iPhone 4S.

    Уникалното при Apple е, че клиентите прощават почти всякакви бъгове на продуктите на компанията, отбелязва Forbes. Те осъзнават, че понякога се случват такива неща и продължават да купуват продукти с логото на „Ябълката”.

    На какво обаче се дължи тази лоялност към бранда? До голяма степен на Стив Джобс, подчертава изданието. За много потребители Apple е Стив Джобс и Стив Джобс е Apple, коментира Forbes. Голяма част от хората се чувстват така, сякаш имат лична връзка с Apple, защото свързват компанията с Джобс. А той им продаваше мечти, а не продукти. Джобс успяваше да привлече хората чрез чувството към даден продукт.

    Така, създавайки емоционална връзка с клиентите си, Apple успя да се докаже като компанията с най-лоялните потребители в света. А спечелиш ли доверието на хората, успехът до голяма степен ти е гарантиран.  

    Как може да се изгради подобна връзка с клиентите? Според Forbes много важно е компанията да бъде открита с хората. А това може да стане със силно присъствие в Интернет и социалните медии – Facebook и Twitter.

    Изданието препоръчва на компаниите също да спрат да казват на хората какво произвеждат, а по-скоро да заложат на нещо, което да ги обвърже емоционално с продукта им.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Digital Media Technology Sp. придобива ApiHawk
    Полска технологична група придобива бизнеса на българската софтуерна компания
    преди 13 часа
    НСИ отчита 1% дефлация през септември
    Годишната инфлация е в размер на 1,2%
    преди 17 часа
    Индонезия поиска Google и Apple да блокират Temu в магазините си за приложения
    Целта – да бъде запазен малкият и среден бизнес в страната от нелоялна конкуренция
    преди 18 часа
    България е готова да подкрепи инвестиции в развитието на дигиталната инфраструктура и свързаността
    Президентът Радев се срещна с представители на американски компании в областта на високите технологии, киберсигурността, дигиталната и комуникационната инфраструктура
    преди 1 ден
    Операторите на ваучери: 96% от потребителите са доволни от дигитализацията на ваучерите
    Броят на търговците, използващи ваучери за храна, се е увеличил от 1000 до 4 хил. месечно след дигитализацията