сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1380 прочитания

    Канада представи закон за медиите и онлайн платформите

    Според него компании като Google и Facebook ще трябва да сключват търговски сделки с издателите на новини
    06 април 2022, 11:48 a+ a- a

    Снимка: Economy.bg

    Канада представи подробности за предложено законодателство, което ще принуди платформи като Facebook и Google да договарят търговски сделки и да плащат на издателите на новини за тяхното съдържание, в ход, подобен на новаторския закон на Австралия, приет миналата година.

    „Секторът на новините в Канада е в криза“, каза канадският министър на наследството Пабло Родригес на пресконференция, представяйки законопроекта, предложен от либералното правителство на премиера Джъстин Трюдо.

    „Законът за онлайн новините“ или законопроектът C-18 на Камарата на общините ще изисква дигитални платформи, които имат дисбаланс на договарянето, измерен чрез показатели като глобалните приходи на фирмата, с новинарски бизнес да сключват честни сделки, които след това ще бъдат оценени от регулатор.

    Ако подобни сделки не отговарят на набор от критерии, описани подробно в закона, платформите ще трябва да преминат през задължителни арбитражни процеси за договаряне и окончателно предложение, наблюдавани от регулатора на канадската радио-телевизия и телекомуникации.

    Законът ще работи подобно на този в Австралия, която наложи задължително за Google на Alphabet Inc и Facebook, собственост на Meta Platforms да плаща на медийните компании за съдържание в техните платформи в реформи, които бяха обявени като модел, който другите да копират.

    Канадската медийна индустрия притисна Facebook и поиска от правителството по-голямо регулиране на технологичните компании, за да позволи на индустрията да възстанови финансовите загуби, които е претърпяла през годините, през които Facebook и Google постоянно печелят все по-големи пазарни дялове на рекламата.

    Повече от 450 новинарски издания в Канада са затворени от 2008 г. насам, включително 64 закрити през последните две години, отбелязва „Ройтерс“.

    Facebook и Google доброволно се съгласиха да инвестират около 1 милиард канадски долара за три години в журналистически инициативи в световен мащаб. Родригес каза, че правителството е провело дискусии с двете фирми.

    И Google, и Facebook съобщиха в отделни изявления, че преглеждат предложеното законодателство и очакват с нетърпение да работят с правителството.

    Законодателството ще обхване новинарските фирми, работещи в Канада, включително вестници и новинарски списания с цифрово присъствие, и ще им позволи да се договарят индивидуално, както и в групи.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 минута
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 2 часа
    преди 5 часа
    преди 6 часа
    EY и denkstatt се обединяват в една от най-големите консултантски компании в областта на ESG у нас
    denkstatt става част от мрежата на EY в Австрия, България, Румъния, Унгария и Словакия и ще бъде позната под марката EY denkstatt
    преди 8 часа
    Google отмени някои от изискванията си, касаещи служители на нейни доставчици
    Това може да помогне на технологичния гигант да избегне договаряне със синдикатите
    преди 23 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места