понеделник, 26 юли 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    467 прочитания

    Франция прие закон за борба с климатичните промени

    Въпреки заявката на президента Макрон, критици смятат, че законодателството не е достатъчно за изпълняване целите на ЕС
    21 юли 2021, 15:01 a+ a- a

    Франция прие широкообхватен закон за борба с изменението на климата, създавайки множество забрани, стимули и квоти за транспорт, жилища и потребление, които имат за цел да намалят емисиите на парникови газове и отпадъците, въпреки критиките на екологичните групи, че мерките не са достатъчно амбициозни.

    Законът идва на фона на екстремни метеорологични епизоди, които изострят притесненията за въздействието на глобалното затопляне, особено в Европа, която наскоро представи агресивен план за отдалечаване от изкопаемите горива и където страни като Германия и Белгия бяха засегнати миналата седмица от смъртоносни наводнения, които насочиха изменението на климата към върха на политическата програма.

    Президентът Еманюел Макрон, който ще  се кандидатира отново на изборите догодина, се опита да постави Франция в челните редици в борбата срещу изменението на климата, отбелязва The New York Times.

    Но подкрепата му за „прагматична екология“ - направена от малки, конкретни стъпки и съобразявайки се с икономическо въздействие - е изправена пред критики от страна на леви политици и екологични активисти, които казват, че неговата политика е твърде слаба, за да създаде реална разлика. Съдебни решения и доклади на най-добрите експертни органи предупреждават също, че неговото правителство не е предприело достатъчно, за да изпълни ангажиментите на Франция за намаляване на емисиите на парникови газове.

    Подпомаган от президента Еманюел Макрон, законът засяга въпроси от централно значение за френската култура и икономика, включително земеделието, историческите сгради и авиационната и автомобилната индустрии, отбелязва AP.

    Месеци на спорове в двете камари на парламента доведоха до разводняване на няколко разпоредби, но компромисната версия лесно премина и в Сената, и в Народното събрание.

    Окончателният проект включва мерки за насърчаване на по-чисти автомобили и постепенно премахване на най-замърсяващите автомобили; помощ за обновяване на енергийно неефективни домове и други сгради; и забрана за вътрешни полети под два часа и половина по маршрути, които могат да се вземат с влак.

    Група от 150 граждани, свикана от Макрон, работи месеци наред, за да изготви препоръки за законодателството, но според критиците президентът е отслабил предложенията им. А консерваторите и някои други депутати измениха някои мерки, след като законопроектът стигна до парламента.

    Макрон подкрепи плана на Европейския съюз, обявен миналата седмица за намаляване на емисиите на парникови газове с поне 55% до 2030 г. в сравнение с нивата от 1990 г. Протестиращите, събрали се във вторник (20 юли), заявиха, че законопроектът няма да позволи на Франция да изпълни тази цел.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Близо 320 млн. евро са австрийските инвестиции у нас през 2020
    Двустранната търговия възлиза на 1.358 млрд. евро през миналата година
    преди 3 часа
    Франция прие закона за здравен пропуск за ресторанти и вътрешни пътувания
    Той също трака задължава здравните работници да се ваксинират
    преди 3 часа
    ЕК откри процедури срещу България за нарушение на авторското право
    Страната има срок от 2 месеца да отговори на опасенията на Брюксел
    преди 3 часа
    Maersk пуска интермодален влак от Бургас към Пловдив
    От Пловдив до София пък ще има eжeднeвнa вpъзĸa чрез камиони
    преди 3 часа
    Доверието на германския бизнес се срина
    Независимо от това се очаква силно възстановяване на най-голямата европейска икономика това лято
    преди 5 часа
    Близо 11 хил. ваксини са поставени в мобилните пунктове в София досега
    Близо 100 души от 2 фирми са се възползвали от инициативата на Столична община за поставяне на ваксини на място на желаещите служители от фирми