петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1405 прочитания

    Италия забрани на круизните кораби да влизат във Венеция

    Целта е защита на екосистемата и културното наследство на града
    14 юли 2021, 16:11 a+ a- a

    Във вторник (13 юли) Италия забрани круизните лайнери в лагуната на Венеция, за да защити своята екосистема и културно наследство, прекратявайки години на колебание и поставяйки исканията на жителите и културните органи над тези на туристическата индустрия, съобщи „Ройтерс“.

    Правителството реши да действа, след като Организацията на обединените нации за култура ЮНЕСКО заплаши да включи Италия в черен списък, тъй като не забранява корабите от обекта на световно историческо наследство, съобщиха източници от кабинета.

    Забраната ще влезе в сила от 1 август, като се изключат кораби с тегло над 25 000 тона от плиткия канал Джудека, който минава покрай Площад Сан Марко, най-известната забележителност на града.

    „Гордея се с ангажимент, който беше спазен“, заяви министърът на културата Дарио Франческини в публикация вTwitter, в която обяви одобрението на кабинета за постановлението. Законодателството, което вероятно ще засегне бизнеса на круизни компании като Carnival Cruises, предвижда обезщетение за участващите фирми и работници, се казва в изявление на министерството на културата.

    Жителите на Венеция и международната общност от години настояват правителството да забрани големи кораби, преминаващи през лагуната, замърсявайки и застрашавайки стабилността на нейните сгради и крехката екосистема.

    Подобни опасения се сблъскват с интересите на пристанищните власти и туристическите оператори, които казват, че градът се нуждае от бизнеса, предлаган от круизната индустрия.

    Прагът от 25 000 тона ще означава, че само малки пътнически фериботи и товарни кораби могат да използват Джудека, изключвайки всички круизни лайнери, които обикновено тежат поне четири пъти повече и могат да достигнат над 200 000 тона.

    Франческо Галиети, италиански директор на международната асоциация за търговска круизна индустрия CLIA, заяви, че групата приветства алтернативен маршрут за круизни кораби и нарече последния ход на правителството „голяма стъпка напред“.

    В миналото Рим е приемал многократно закони, за да ограничи достъпа на лайнерите до един от най-известните туристически обекти в света, но алтернативна точка за акостиране все още няма.

    През април правителството на министър-председателя Марио Драги одобри указ за изграждане на терминал извън лагуната, където да могат да акостират пътнически кораби над 40 000 тона и кораби с контейнери. Поканата за подаване на оферти за изграждане на терминала е публикувана на 29 юни.

    Междувременно беше казано на големи лодки да акостират в индустриалното пристанище Маргера, но това междинно решение все още не е готово, тъй като на Маргера липсват подходящи условия за лайнери.

    С правителственото постановление се назначава специален комисар, който да ускори процеса в Маргера.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 10 часа
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 11 часа
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 18 часа
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 18 часа
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава