петък, 07 февруари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1556 прочитания

    Италия забрани на круизните кораби да влизат във Венеция

    Целта е защита на екосистемата и културното наследство на града
    14 юли 2021, 16:11 a+ a- a

    Във вторник (13 юли) Италия забрани круизните лайнери в лагуната на Венеция, за да защити своята екосистема и културно наследство, прекратявайки години на колебание и поставяйки исканията на жителите и културните органи над тези на туристическата индустрия, съобщи „Ройтерс“.

    Правителството реши да действа, след като Организацията на обединените нации за култура ЮНЕСКО заплаши да включи Италия в черен списък, тъй като не забранява корабите от обекта на световно историческо наследство, съобщиха източници от кабинета.

    Забраната ще влезе в сила от 1 август, като се изключат кораби с тегло над 25 000 тона от плиткия канал Джудека, който минава покрай Площад Сан Марко, най-известната забележителност на града.

    „Гордея се с ангажимент, който беше спазен“, заяви министърът на културата Дарио Франческини в публикация вTwitter, в която обяви одобрението на кабинета за постановлението. Законодателството, което вероятно ще засегне бизнеса на круизни компании като Carnival Cruises, предвижда обезщетение за участващите фирми и работници, се казва в изявление на министерството на културата.

    Жителите на Венеция и международната общност от години настояват правителството да забрани големи кораби, преминаващи през лагуната, замърсявайки и застрашавайки стабилността на нейните сгради и крехката екосистема.

    Подобни опасения се сблъскват с интересите на пристанищните власти и туристическите оператори, които казват, че градът се нуждае от бизнеса, предлаган от круизната индустрия.

    Прагът от 25 000 тона ще означава, че само малки пътнически фериботи и товарни кораби могат да използват Джудека, изключвайки всички круизни лайнери, които обикновено тежат поне четири пъти повече и могат да достигнат над 200 000 тона.

    Франческо Галиети, италиански директор на международната асоциация за търговска круизна индустрия CLIA, заяви, че групата приветства алтернативен маршрут за круизни кораби и нарече последния ход на правителството „голяма стъпка напред“.

    В миналото Рим е приемал многократно закони, за да ограничи достъпа на лайнерите до един от най-известните туристически обекти в света, но алтернативна точка за акостиране все още няма.

    През април правителството на министър-председателя Марио Драги одобри указ за изграждане на терминал извън лагуната, където да могат да акостират пътнически кораби над 40 000 тона и кораби с контейнери. Поканата за подаване на оферти за изграждане на терминала е публикувана на 29 юни.

    Междувременно беше казано на големи лодки да акостират в индустриалното пристанище Маргера, но това междинно решение все още не е готово, тъй като на Маргера липсват подходящи условия за лайнери.

    С правителственото постановление се назначава специален комисар, който да ускори процеса в Маргера.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Офис пазарът у нас през 2025: Умерена активност при търсенето и предлагането
    Делът на гъвкавите офис площи в София продължава да нараства, сочи доклад на Cushman&Wakefield Forton
    преди 3 часа
    ЕК дава близо 29 млн. евро за зарядни станции в България и още 4 страни
    Брюксел ще подкрепи общо 39 проекта за транспортна инфраструктура
    преди 3 часа
    Банката на Англия намали лихвените проценти
    Както и прогнозата за икономически ръст на Великобритания
    преди 4 часа
    Lidl ще открие още поне 8 магазина през 2025
    Веригата ще открие над 200 нови работни места
    преди 4 часа
    САЩ обмислят забрана на DeepSeek
    Подобна забрана бе приета в Австралия
    преди 21 часа
    Уганда започва клинично проучване на нова ваксина срещу ебола
    Тя е предназначена да предпазва от щама Судан, за който към момента няма одобрена ваксина