петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1936 прочитания

    В САЩ удължиха срока на годност на ваксината на Johnson & Johnson

    Ваксината, която в Европа се разпространява под марката Janssen, може да се съхранява в обикновен хладилник до 18 седмици
    11 юни 2021, 16:26 a+ a- a

    Johnson & Johnson (J&J) заявиха, че американските регулатори са удължили срока на годност на милиони дози от тяхната ваксина срещу Covid-19 с 6 седмици. Компанията заяви, че прегледът на Администрацията по храните и лекарствата (FDA) заключава, че дозите остават безопасни и ефективни поне 4,5 месеца (18 седмици). През февруари FDA първоначално разреши ваксината да се съхранява за срок до 3 месеца при нормални нива на охлаждане (в обикновени хладилници), припомня AP.

    Съобщението идва, след като държавните служители предупредиха, че много дози на склад ще изтекат преди края на месеца. Промяната дава на доставчиците на здравни услуги повече време да опитат и използват останалите дози, намиращи се в аптеки, болници и клиники. Много щати са възприели подхода „първи влиза, първи излиза“, при който се използват първо най-старите ваксини.

    Датите на изтичане на ваксината се основават на информация от производителите на лекарства за това колко дълго дозите остават с нужната сила. J&J заяви, че FDA добавя шест седмици въз основа на данни от текущи проучвания за оценка на стабилността на ваксината.

    FDA преразглежда срока на годност и на трите разрешени в САЩ ваксини, тъй като компаниите продължават да тестват партиди през месеците от първото пускане. Ваксините на Pfizer и Moderna, разрешени през декември, имат шестмесечен срок на годност.

    Удължаването на срока на годност на 0J&J ще спомогне за поддържането на доставките на ваксини, дори когато броят на американците, които получават такива, намалява. Миналата седмица в страната се поставят средно около 800 000 нови инжекции на ден. Това е по-малко от максимума от близо 2 милиона ежедневни дози преди 2 месеца. Правителствените служители и компании се насочиха към стимули за насърчаване, включително платени почивки и лотарийни награди от 1 милион долара.

    Тъй като ваксинациите се забавиха, стана ясно, че САЩ едва ли ще изпълнят целта на президента Джо Байдън 70% от население да бъде частично ваксинирано до 4 юли. Приблизително 64% ​​от американците на възраст над 18 години мат поне една доза, според Центровете за болести, контрол и превенция (CDC).

    Ваксината на J&J беше много очаквана заради нейната еднократна формулировка и лесното транспортиране в хладилник. Очакваше се препаратът да играе ключова роля във ваксинационните кампании в селските райони и щатите с ниски доходи с ограничена здравна инфраструктура.

    Но конкурентните производители на лекарства Pfizer и Moderna, които започнаха да доставят дози преди месеци, вече са доставили повече от достатъчно дози, за да отговорят на американското търсене. Повече от 129 милиона американци са напълно ваксинирани с двудозовите ваксини на двете компании. За сравнение, само 11 милиона американци са били ваксинирани с J&J. Около 10 милиона повече дози J&J са изпратени до щатите, според CDC.

    Използването на ваксината на J&J пострада заради установена връзка с рядко нарушение на кръвта. Този проблем накара американските здравни служители да „поставят на пауза“ използването на препарата за 11-дневен преглед. В края на април длъжностните лица оттеглиха задържането, след като заключиха, че ползите от ваксината надвишават рисковете

    Разпространението на J&J бе забавено и от проблеми със замърсяване във фабрика в Балтимор, която помага да се направят ваксините. Съоръжението беше затворено след проверка на FDA, разкрила нехигиенични условия и други проблеми през април. Нито една от ваксините, направени там, не е разпространена.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 51 минути
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове
    преди 16 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 17 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 18 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 19 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ