Общо 52 нови магазина са отворили в молове и ритейл паркове през тримесечието, сочат данни на Cushman&Wakefield Forton
Динамика при новите магазини в търговските центрове и значителен обем нови площи в строеж при ритейл парковете характеризират пазара на търговски площи през третото тримесечие на 2024 година. Към началото на есента общо 214 000 кв. м ритейл паркове се изграждат в страната, а още 132 000 кв. м са в процес на планиране, се посочва в анализа на консултантската компания за бизнес имоти Cushman&Wakefield Forton.
„През третото тримесечие бяха открити частично само два нови ритейл парка. Площите в процес на изграждане в този сегмент обаче остават сериозен обем, което ще даде тласък на пазара в близките няколко тримесечия”, коментира Явор Костов, управляващ партньор на Cushman&Wakefield Forton.
Общо 52 нови магазина са отворили в молове и ритейл паркове през тримесечието, а общата им площ е 13 500 кв. м, посочват от Cushman&Wakefield Forton. Само в моловете обектите са 41 на брой с площ от 8 500 кв. м. Така, макар броят на помещенията да е останал непроменен на годишна база, площта им се е увеличила с 15%.
В ритейл парковете бяха отворени няколко магазина с квадратура близо 5000 кв. м. Сред по-големите нови откривания за периода са Next Level фитнес в Pernik Plaza с 1000 кв. м, Comsed в Mega Mall с 815 кв. м, Zara Home в Serdika Center с близо 500 кв. м. Terranova влиза в Mall Veliko Tarnovo със 740 кв. м, а Pepco отваря в Добрич.
През тримесечието средният дял свободни площи в търговските центрове в София остава около 2-3%. Това доведе до повишаване на наемните нива в София до 42 евро/кв. м в моловете и 12 евро/кв. м в ритейл парковете. Доходността за сделки за придобиване на първокласни площи остава непроменена на ниво от 7.75%.
Лек ръст се регистрира и в наемните нива на търговските улици, които достигат 57 евро/кв. м при 56 евро/кв. м през първото полугодие на 2024 г., посочват още от Cushman&Wakefield Forton.