събота, 20 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2426 прочитания

    Българите доминират на пазара на ваканционни имоти по Южното Черноморие

    Цените на този тип имоти са с по-умерен темп на растеж, като се очаква покачването през следващата година да се засили, сочи доклад на Green Life Development
    04 юни 2024, 11:55 a+ a- a

    В момента българите са основните купувачи на ваканционни морски имоти по Южното Черноморие. Делът на българските клиенти активно се засилва през последните години. Така в първите месеци на 2024 година къщите и апартаментите на Южното Черноморие се продават предимно на българи и те съставляват около 90% от всички купувачи, показва докладът на строително-инвестиционната компания Green Life Development & Resorts.

    „Тенденцията българите да доминират на този пазар започна във времето на пандемията и оттогава делът им расте с всяка изминала година. Останалите 10% от купувачите са предимно от държави като Германия, Израел, Полша, но те не са така определящи за пазара. Затова и планирането на нашите проекти е фокусирано към изискванията на сънародниците ни. В същото време техният профил става все по-разнообразен”, коментира Екатерина Желяпова, търговски директор на Green Life Development.

    По думите и, допреди 5 години българските купувачи са били предимно хора на над 50-годишна възраст. Това са клиенти със спестени средства, които решават да ги вложат в недвижим имот на по-ниска цена и с по-малка обвързаност спрямо градския имот. Тази група купувачи е активна и днес, но на пазара уверено излиза и нов профил клиенти, посочват от компанията.

    „Младите семейства с малки деца – хора средно между 30 и 40 години, вече са най-устойчивата група клиенти при нас. Факторите за това са няколко – от една страна, тези хора имат нужда от удобно, сигурно и добре уредено място, на което да прекарват лятото с децата си, без това да изисква твърде много проучване и предварителна организация. Другият фактор е във все по-скъпата алтернатива – цените на хотелските нощувки значително нарастват и това прави покупката на собствен морски дом и финансово обоснована”, коментира Екатерина Желяпова, търговски директор на Green Life Development.

    Според нея, покачването в цените на ваканциите в хотел и места за настаняване с краткосрочен наем прави тази опция скъп вариант за по-младите клиенти. Това мотивира част от тях да потърсят дългосрочно решение – в покупка на ваканционно жилище. Цените на този тип имоти през последните години демонстрират по-умерен темп на растеж, като се очаква покачването през следващата година да се засили, тъй като те изостават от ръста на цените в София. В сравнение с апартаменти в столицата, цените на ваканционните имоти, са с 20% по-ниски.

    Днес апартамент с 1 спалня в Созопол започва от 75 000 евро, а с 2 спални – от 95 000 евро, като тази стойност достига 130 000-140 000 евро за по-функционалните имоти. Къщите в комплекса в Созопол пък стартират на ценови нива от 280 000 евро.

    „Ръстът в цените на ваканционните апартаменти на Южното Черноморие е незначителен на фона на покачването на градските жилища, който надмина 35-40% от 2021 г. насам. Това прави имотите„втори дом” добър и сигурен вариант за вложение на спестяванията, особено когато даден комплекс предлага както условия за деца, така и пълноценен отдих за различните поколения”, казва Желяпова. И допълва: „Можем да кажем, че ваканцонният пазар в момента е подценен на фона на еуфорията на градските жилища, но това прави инвестицията в него разумен ход за по-находчивите купувачи”.

    Въпреки активното присъствие на български клиенти, рускоговорящите собственици на ваканционни жилища вече не продават активно имотите си. Вторичният пазар се намира във фаза на затишие.

     Средни цени евро / кв. м/ в регионите:

     

    Локация

    Цени

    Green Life Созопол

    1200-1700

    Поморие

    900-1300

    Свети Влас

    1000-1400

    Слънчев бряг

    Несебър

     

    Царево

     Созопол

    800-1200

    1000 -1500


    900 – 1400

    1200 - 1600

     

    Източник: Green Life Development & Resorts

    Созопол остава притегателна точка за българите, с нов лайфстайл, нови плажове, ресторанти и хотели, както и с дългогодишния си положителен имидж на локация, която успешно събира в едно култура и богато историческо минало, архитектура и природа, възможности за спорт и забавления. Така Созопол устойчиво остава предпочитана дестинация от широк кръг хора.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Wizz Air празнува 20 млн. превозени пътници от летище София
    Авиокомпанията и стартира нов маршрут – до Лион
    преди 1 ден
    Онлайн продажбите в САЩ достигнаха $7,2 млрд. в първия ден на Amazon Prime Day
    Продажбите са с над 10% повече спрямо миналата година
    преди 1 ден
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света
    преди 1 ден
    Президентът ще връчи втория мандат на 22 юли
    На кандидата за премиер, посочен от втората по численост парламентарна група в 50-ото Народно събрание
    преди 1 ден
    WordPress Engine придобива българската NitroPack
    Основателите Георги Петров и Михаил Стойчев ще работят върху нов проект