вторник, 28 септември 2021   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1843 прочитания

    Офисът винаги ще бъде важна част от ДНК-то на компаниите дори и много от хората да работят от вкъщи

    Как се променя ролята на офиса пред Economy.bg коментира Мария Тантилова, маркетинг и лизинг мениджър на Sofia Airport Center
    15 септември 2021, 09:07 a+ a- a

    Мария Тантилова, маркетинг и лизинг мениджър на Sofia Airport Center

    Последната година и половина превърна домовете на много от нас в работни пространства, а много от офисите, които са отворени в момента, вече не са това, което бяха. Как един от най-големите бизнес центрове в България се справя с предизвикателствата на новата реалност, как се промениха изискванията на компаниите към наеманите офис площи, как се променя ролята на офиса и какви са тенденциите в офис дизайна? Пред Economy.bg коментира Мария Тантилова, маркетинг и лизинг мениджър на Sofia Airport Center.

    Каква беше последната година и половина за Sofia Airport Center? Как работи бизнес центърът в момента?
    Кризата, породена от пандемията изправи всички ни както на лично, така и на професионално ниво пред напълно нова ситуация. Последните две години положихме усилия за адаптация и оптимизация, за да се впишем в текущата ситуация. Използвахме този период за бързо синхронизиране и подобряване на много от ежедневните дейности по поддръжката на парка и сградите на Sofia Airport Center. Благодарение на усилията на целия екип в момента бизнес комплексът работи на нормални обороти. Голяма част от наемателите ни в Логистичния център продължават работата си на място, докато в сграда А2 наемателите се придържат към хибридния модел на работа, който успешно съчета работа от вкъщи и от офиса.

    Sofia Airport Center

    Имате ли наематели, които освободиха площи и съответно - нови?
    Отлив и освобождаване на офис пространства не сме имали. Смело мога да заявя, че по време на пандемията затвърдихме партньорските си отношения с наемателите и заедно преодоляхме всички предизвикателства, за да гарантираме безопасността на служителите. С общи усилия изградихме общност от модерни и отговорни компании, успешно предлагащи на служителите си хармонична атмосфера на работа.

    Как се промениха изискванията и очакванията на наемателите? Какви компании са Вашите наематели?
    Очаквано, през последните две години изискванията на наемателите са по-високи. От една страна, се търси по-голяма гъвкавост в начина на работа с цел безопасна и здравословна среда, от друга страна, офисните пространства трябва да осигуряват максимален комфорт и удобства. В Sofia Airport Center всичко това е налице. Стремежът ни е компаниите и техните служители да излязат извън традиционното си работно пространство и да се потопят в една изцяло нова среда.

    Наемателите на Sofia Airport Center са утвърдени местни и международни компании, лидери в своята област и опериращи в различни сектори като информационни технологии, ИТ, научноизследователска и развойна дейност, фармацевтични продукти, дистрибутори на селскостопанска техника, хранително-вкусова индустрия, логистика и други.

    Как Sofia Airport Center отговаря на тези изисквания и какво ново предстои?
    Sofia Airport Center е един от първите офис проекти в София, който инвестира значително в цялостното развитие на бизнес парка. В продължение на година вложихме цялата си енергия и опит в създаването на мащабна концепция за реновиране и подобряване на вътрешните и външните части на сградите в комплекса. Името на проекта е Re:Share, като неговата първа фаза включва пълна промяна на тропическата зимна градина в сграда А2. Мястото се казва The Flex-R Lounge и представлява гъвкаво работно пространство.

    Разработеният проект е насочен към компании, които могат и искат да изпробват разнообразни решения за своите служители, без да наемат допълнителни офис площи. Резултатът е намаляване на плътността в офиса чрез внедряване на гъвкави пространства в общите части като удобство. Там хората могат да работят необезпокоявано, да провеждат телефонни разговори, да общуват или просто да се отпуснат.

    The Flex-R Lounge - новото пространство в Sofia Airport Center

    Втората фаза на проекта е насочена към подобряване на общите части и обогатяване на парковото пространство, което е разположено на близо 5000м2. Вече има монтирани две високотехнологични беседки. И двете съоръжения са свързани с безплатен безжичен интернет, звукоизолирани и защитени от външни влияния, което ги превръща в идеално място за работа. Остъклените модули осигуряват максимална слънчева светлина, а от външната беседка се разкрива внушителна гледка към централното езеро.

    Следващата ни цел е изграждане на външен фитнес, който в момента е на фаза дизайн и проектиране. 

    Паркът към Sofia Airport Center с езерото

    Кои са най-големите предизвикателства на хибридната работна среда и какво бихте посъветвали лидерите на компании, които прилагат или планират подобен модел на работа?
    Вярвам, че добрият лидер се познава по време на криза. Хибридният модел на работа и хибридните екипи безспорно промениха представите ни за традиционното работно място. Основното предизвикателство пред мениджърите и компаниите е умело да синхронизират работата на служителите си, присъстващи физически в офиса с тези, работещи от вкъщи онлайн. Разделението между колегите би могло до доведе до редица трудности за компаниите. Съветът ми е в тази насока – да се постигне по-добра комуникация между служителите.

    Kакво ще бъде „новото нормално“ във фирмената култура и как се променя ролята на офиса?
    Живеем в интересен свят и в момента се намираме в безпрецедентна ситуация. „Новото нормално“ се превърна в нормално.

    За мен лично хибридният модел на работа ще остане на дневен ред за всички. Вярвам, че хората рано или късно ще се завърнат в офиса, защото той е ключово място, лицето на всяка компания и винаги ще бъде важна част от ДНК-то на компаниите и дори в такива времена, в които много от служителите работят от вкъщи. Личният контакт при офис общуването е незаменим!

    Какво ново предстои за Sofia Airport Center?
    В процес сме на финализиране на няколко проекта – строителство на нова логистична сграда, изграждане на още една офис постройка, както и реализиране на много идеи, свързани с подобряване на средата за нашите настоящи наематели.

    Какви са Вашите прогнози за развитие на офис пазара в България?
    Икономиката се възстановява с бавни темпове, които оказват влияние и върху наемите на офис площи. Наблюдава се тенденция към оптимизация на дизайна на офисите, за да се осигури дистанция и здравословна вътрешна среда. Sofia Airport Center предлага гъвкави условия за наем и допълнителна стойност към условията на своите наематели – подобряване на външната паркова среда, гъвкаво работно пространство и други социални придобивки.

    Как според Вас ще се промени пазарът на труда?
    Пазарът на труда е много конкурентен и бързоразвиващ се. Въпреки пандемията българският бизнес показа устойчивост. Смятам, че за секторите, които не могат да осигурят гъвкави форми на работа, ще е най-трудно да се приспособят и да организират нов работен процес, съобразен с наложените ограничения. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    ЕК започва да наблюдава собствеността върху медиите
    Става все по-трудно да се разбере кой е собственикът на медиите в ЕС, смята еврокомисарят Вера Йоурова
    преди 10 часа
    ЕK отпуска 95 млн. евро за подобряване на достъпа до тестове
    Общо 20 държави от ЕС ще получат осигурените средства
    преди 11 часа
    Над една трета от учителите са ваксинирани поне с една игла
    Засега няма причина да се преминава масово към онлайн обучение, посочи министърът на образованието
    преди 12 часа
    Японската централна банка ще продължи с програмите за подпомагане на бизнеса
    Според управителя Курода икономическото възстановяване ще стане по-ясно с намаляването въздействието на пандемията
    преди 13 часа
    Progress придобива Kemp
    Сделката на стойност $258 млн., е част от стратегията на Progress за растеж на бизнеса през следващите години