четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3385 прочитания

    Как започнах първа работа: Пламена Александрова, Сирма Солюшънс

    Вярвам в двустранния процес на общуване - не е важно само компанията, в която кандидатстваш да те хареса, а и ти самият да се припознаеш в културата ѝ, казва Пламена
    10 март 2023, 09:33 a+ a- a

    Пламена Александрова - Софтуерен Инженер в Сирма Солюшънс. Снимка: Сирма Солюшънс

    Стартирането на първа работа е предизвикателство за всеки млад човек. Като всяко ново начало, и това идва с много неизвестни. В новата рубрика на Economy.bg „Как стартирах моята първа работа“ млади професионалисти от водещи компании в различни сектори в България разказват за началото на кариерата си, предизвикателствата, с които са се сблъскали, и какво според тях е било ключово в процеса, за да достигнат до интервю и да получат оферта за започване на работа.

    Запознайте се с Пламена Александрова -  Софтуерен Инженер в Сирма Солюшънс. Пламена е млада и амбициозна, обича да си поставя високи цели и точно това я мотивира да стане част от ИТ сферата. В момента тя отговаря за клиентската част на приложенията или така наречения frontend на проектите. 

    Пламена, разкажи ни каква беше първата ти работа и как започна в компанията? Как/къде намери информация за свободната позиция, стаж, академия, за която кандидатства?
    Първата ми работа беше в Министерство на икономиката, тъй като беше тясно свързана с първото ми икономическо висше образование. Аз съм динамичен и общителен човек и тази среда не пасна на характера ми, затова се преориентирах, като записах второ висше по специалността „Връзки с обществеността“ и започнах работа в ПР агенция. Бяха вълнуващи години и натрупах много опит и познанства, но колкото и интересна да е работата като ПР, толкова е и доста изтощителна, затова взех решение да се преквалифицирам.

    В началото не ми беше лесно, но с подкрепата на моя съпруг и със силната мотивация от моя страна успях по време на майчинството ми да завърша с добър успех ИТ академия, която си партнираше със Сирма Солюшънс. След като от компанията бяха разгледали СВ-то ми, ме поканиха на интервю и така започна моето приключение в ИТ света.

    Как се подготви за интервюто и какво помниш от него?
    За интервюто бях подготвена теоретично и с написан код по дадена задача, спомням си го много добре. Аз бях единствената, която беше помолила срещата да се проведе на живо в офиса на Сирма, а това се случи в началото на 2022 г., когато все още всичко се провеждаше онлайн заради пандемията. Смятам, че при всяка среща двустранният процес на общуването изиграва много ключова роля. Не е важно само фирмата да те хареса, а и ти самият да придобиеш впечатление за обстановката и бъдещите ти колеги. Интервюто ми продължи по-дълго от очакваното, защото с колегите се разговорихме на разнообразни теми. Вярвам, че това също е важно и все повече компании от ИТ сферата започват да ценят така наречените меки умения. След интервюто си тръгнах с усмивка, което беше ключов момент за мен.

    Какво знаеше за компанията, преди да започнеш?
    Преди да започна работа, не съм правила проучване за компанията, защото в онлайн пространството лесно можеш да придобиеш негативно мнение за конкретен работодател, тъй като рядко доволните служители пишат коментари. Затова исках сама да изградя мнението си. Единствено преди интервюто попаднах на статия за Happiness Manager-а и политиките на Сирма за развитие на служителите, което ми направи доста добро впечатление за културата на компанията. От написаното разбрах, че това е компания, която наистина държи на хората си и на това как те се чувстват на работното си място. 

    Какво те изненада, когато реално започна да работиш в компанията?
    Знаех, че от малка агенция се местя в голяма компания с повече колеги и все пак останах приятно изненадана от няколко доста важни за мен неща. Основното беше личното отношение, което получих от колегите ми в екипа още от първия работен ден въпреки натоварения им график. Останах впечатлена и как хората в Сирма не отговарят на образа на „типичния програмист“, а са изключително разнообразни като характери и интереси, с които веднага се сприятелихме и освен в офиса се виждаме и в извънработно време. Също така работният процес е много приятен и често забавен благодарение на вътрешните седмични събития, които Happiness Manager-ът ни организира, както и тиймбилдингите, при които имаме възможност да се опознаваме с повече колеги. Не на последно място бях приятно изненадана и от факта, че бях въвлечена в реален проект и виждах как теоретичните ми знания се прилагат на практика. 

    Колко време отне процесът по търсене до започване на работа и кое беше най-голямото предизвикателство?
    При мен процесът продължи около две седмици. Имах няколко интервюта и предложения от различни компании, но се спрях на Сирма, заради цялостното впечатление от първоначалния контакт и вътрешното ми усещане, че това е моето място.

    За мен предизвикателство по-скоро беше връщането на работа след майчинство – да поверя грижите за дъщеря ми на друг, да сменя работното си място, сферата, колегите. Всичко беше предизвикателно в онзи момент, леко страшно, но и много вълнуващо и интересно.

    Как се справи и някой помогна ли ти?
    Разбира се, през цялото време имах подкрепата на мъжа ми и на семейството ми, за което много се радвам и съм благодарна. 

    По отношение на подкрепа в работния процес  в Сирма има политика на менторство. Като нов член в екипа аз също имах нужда от ментор, на когото да разчитам и благодарение на тази практика, както и споделяне на знания от колегите ми, успях да се впиша доста по-бързо в компанията и да свикна с работата. 

    Какво смяташ, че беше ключово в целия процес, за да стигнеш до интервю и да ти предложат да започнеш в компанията?
    Постоянство, желание за развитие, разбиране на материята и комбинация от меки умения. Разбира се, и аз имах моменти по време на интервюто, в които се притеснявах, но смятам, че това е съвсем нормално. Важното е да покажеш желание да работиш в дадената компания и да се подготвиш добре, това винаги прави най-голямо впечатление на интервюиращите.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на СИРМА СОЛЮШЪНС АД в JOBS.bg

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА КАК ЗАПОЧНАХ МОЯТА ПЪРВА РАБОТА:

    Александра Милева, eBag
    Ралица Цанева, Уолтопия
    Георги Банов, Информационно обслужване
    Десислава Джахова-Игнатова, Райфайзенбанк
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 44 минути
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 1 час
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 3 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 4 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 6 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк