четвъртък, 30 ноември 2023   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6527 прочитания

    Лидери в криза: Уроците на Радослав Николов, SAP Labs България

    CEO-та на водещи компании у нас споделят пред Economy.bg най-важните поуки, които са извлекли по време на пандемията
    18 март 2021, 10:40 a+ a- a

    Кризата с коранавируса изправи бизнес лидерите пред напълно нова ситуация. Наложи им се да навигират в среда с много въпросителни, да реагират бързо и да се адаптират към промените.

    Какви бяха най-важните лидерски уроци при овладяването на ковид кризата? Economy.bg попита CEO-та на водещи компании у нас.

    Представяме ви Радослав Николов, изпълнителен директор на SAP Labs България:

    Коя беше най-голямата трудност за Вашия бизнес от началото на ковид кризата?
    Съвсем в началото на COVID-19 кризата най-голямото ни предизвикателство беше свързано с това всички колеги да могат да работят безпроблемно и ефективно от вкъщи. Нашата работа е свързана със софтуерна разработка, така че ние имахме готовност да работим отдалечено, както и преди това колегите са работили регулярно от вкъщи. В тази връзка отдалечената работа не беше нова за нас, но новото беше всички да работим 100% от вкъщи. Компанията трябваше да подсигури технологичната инфраструктура, която да бъде достатъчно надеждна, когато всички колеги на глобално ниво работят от домовете си. Имахме нужда от инструменти, които да отговарят на нуждите ни при този начин на работа и когато всичките ни срещи са виртуални. Трябваше много бързо да подсигурим мобилен хардуер и периферия за колегите, които нямат такъв. Макар и те да бяха малко, трябваше да реагираме за дни, понякога часове. Смятам, че се справихме бързо с тези предизвикателства.
    Друга много голяма трудност, която в дадена степен продължава и до днес, е това как можем да бъдем максимално сигурни, че взимаме правилните решения във връзка с работата ни, и то ги взимаме достатъчно бързо – решенията, които балансират това да запазим максимално здравето и безопасността на колегите ни (включително и менталното здраве), като в същото време се стремим те да могат да работят ефективно и да задържим мотивацията в екипите. В началото на COVID-19 пандемията имаше изключително много неизвестни, което правеше тези решения още по-комплексни.

    Какво бихте променили, ако трябваше да вземете същото решение днес?
    Компанията ни от години има сформиран екип за справяне с кризисни ситуации. Събирахме се на регулярна база, за да правим тренировки как бихме реагирали и какви стъпки ще следваме при различни ситуации. Въпреки това никога не сме си представяли какво ще се случи наистина при реална криза от такъв мащаб. Като гледам назад във времето от днешна гледна точка, мисля, че бих искал да бяхме по-подготвени преди началото на кризата на 100% за отдалечена работа на всички колеги. Ние бяхме готови на над 90% и имахме нужда от някакво време, за да стигнем тези 100%. Абсолютната готовност за работа от вкъщи виждам не само като даден списък дали всички колеги имат всичко необходимо, ако им се наложи да работят извън офиса (като хардуер, периферия, инструменти, допълнителен интернет при нужда), ами и като регулярни тестове с цели екипи, за които изненадващо се оказва, че следва да си останат вкъщи.

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    Лидери в криза: Уроците на д-р инж. Боряна Манолова, Siemens България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 33 минути
    България се присъедини към Декларацията за тройно увеличаване дела на ядрената енергия
    Тя е в съответствие с енергийната политика България и действията на правителството за изграждане на блок 7 и 8 на АЕЦ „Козлодуй“
    преди 16 часа
    От 1 декември: Без стари коли в центъра на София
    Нискоемисионната зона ще е валидна до 29 февруари 2024
    преди 17 часа
    80% от страната ще има 5G свързаност до края на 2025
    Всички 265 общини ще бъдат свързани с високоскоростни връзки в единна мрежа на държавната администрация
    преди 21 часа
    Бизнес климатът през ноември отчита минимален ръст
    Според данните на НСИ мениджърите в строителството и услугите очакват известно увеличение на цените
    преди 22 часа
    Amazon.com надмина както UPS, така и FedEx по доставени пратки в САЩ
    Пощенската служба на САЩ все още е най-голямата колетна услуга по обем – обработва стотици милиони пакети и за трите компании
    преди 24 часа
    Подписахме споразумение с Intel в областта на изкуствения интелект
    Целта на меморандума е да осигури подготовка и достъп до ключови умения за работа с AI