събота, 20 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6669 прочитания

    Какво четат PR лидерите: Румяна Парушева, Siemens България

    Инвестирайте в себе си, разширявайте знанията си и се вдъхновявайте от историите, които книгите носят, призовава Румяна
    10 юли 2024, 12:49 a+ a- a

    Румяна Парушева, ръководител Комуникации и мениджър по устойчивостта на Siemens България. Снимка: Siemens България

    Аз съм от онези пристастени читатели, които не могат да си представят живота без книгите. Чета буквално всеки ден още от момента, в който научих буквите. Майка ми си спомня, че като дете редовно ме е намирала легнала на пода във всекидневната с книга в ръка и напълно изключила за околния свят.

    Едва ли има и един ден, в който да не съм „отметнала“ поне 20-30 страници, независимо колко натоварен е бил графикът ми или колко изтощена съм. Което всъщност с годините ме изправи пред сериозен проблем – къде да държа прочетените книги. След като запълних всяко възможно място в домашната ни библиотека (както и в тази на родителите ми), през последните години все повече се ориентирам към електронни издания. Въпреки това периодично правя „набези“ по книжарниците за конкретни книги, тъй като все още обичам да усещам миризмата на хартия и мастило.

    Чета обикновено вечер, когато съм приключила със служебните и домашните задължения. В този половин-един час се „изключвам“ напълно от всичко. Избирам следващата книга в зависимост от моментното си настроение, като понякога с удоволствие се връщам към такива, които вече съм прочела.

    Румяна Парушева е ръководител Комуникации и мениджър по устойчивостта на Siemens България. Тя се присъединява към екипа на технологичната компания през 2015 г., като преди това има над 15 години опит в сферата на медиите и връзките с обществеността.
    Румяна Парушева е завършила Факултета по журналистика и масови комуникации към СУ „Св. Климент Охридски”. Притежава магистърска степен по специалността „Медии и междукултурни комуникации” от Европейския университет „Виадрина”, Франкфурт на Одер, Германия. Владее английски, немски и руски език. Убедена е в силата на думите да направят света по-добро място.
    Румяна е страстен пътешественик и вярва, че това много й помага в работата. Обиколила е десетки държави на 3 континента (Европа, Азия и Африка), като обикновено организира пътуванията си сама или с помощта на приятели. Предпочита места извън обичайните туристически дестинации и се опитва да се потопи в максимална степен в местната култура, обичаи и традиции. Запален фен на падълборда, отскоро се увлича по парашутните скокове.

    Не съм от „стоиците“, които държат да дочетат нещо до края само заради факта, че са го започнали. Напротив, много склонна съм да зарежа дадено четиво, ако не ме грабне още от първите 20-30 страници.

    Вярвам, че четенето не само не е архаично и ненужно занимание, а все по-необходимо, дори задължително за всеки, който иска да се развива като професионалист, а и като личност. Това важи особено за хората, работещи в моята сфера – връзките с обществеността. Като ръководител комуникации в глобален технологичен лидер като Siemens ми се налага да се ориентирам в един сложен пейзаж от бързоразвиващи се тенденции, еволюиращи наративи и непрекъснато променящи се медии.

    Вярвам, че човек може да черпи познания, вдъхновение и идеи от различни източници. Биографиите на емблематични фигури, историческите разкази и дори завладяващата фантастика предлагат уникална гледна точка, разширявайки разбирането ми за човешкото поведение и комуникацията. Обичам нестандартния хумор на Тери Пратчет и Дъглас Адамс, дълбоките прозрения на Рей Бредбъри, необятното въображение на Айзък Азимов и Дж.Р. Толкин, но и откровената до болка поезия на Миряна Башева и абсурдно-гротескната военна реалност на Джоузеф Хелър в „Параграф 22”.

    В момента чета „Истории от ръчния багаж“ на българския журналист и пътешественик Георги Милков. Имах удоволствието да се сдобия с книгата с автограф по време на едно интересно събитие, на което той беше гост. Това е сборник с пътеписи, които представят пътувания и срещи на автора по целия свят. Чрез личните си преживявания Милков успява да ни въведе в различни култури и да ни покаже колко разнообразен и вълнуващ може да бъде светът, стига да имаш очи да го видиш и сърце да го приемеш. За ПР специалистите като мен, които ежедневно работят с хора от различни среди и култури, подобни истории могат да предложат уникален поглед и да вдъхновят креативни подходи в комуникацията. Книгата е доказателство и за силата на т.нар. сторителинг – изкуството да разказваш увлекателни истории, което пък е в основата на добрия пиар. Като страстен пътешественик за мен бе изключително интересно да надниква в отдалечените кътчета и потайностите на близки и далечни дестинации, описани в книгата. Още по-вълнуващо бе да прочета за някои от местата, на които и аз самата съм била, сравнявайки моите спомени с впечатленията на Георги Милков.

    Същевременно като бивш журналист в сферата на международните отношения (занимавала съм се с това над 13 години) ми е много интересно да науча повече за известните политици и обществени фигури, които са герои в книгата. Винаги ме е вълнувал въпросът за реалния човек зад публичния образ (тема, която също резонира силно с работата ми като пиар специалист), така че споделеното от Георги Милков за срещите му с личности като либийския лидер Муамар Кадафи и бившия американски държавен секретар Мадлин Олбрайт ме връща към този период от живота ми.

    Много забавно ми беше да прочета и новата книга на колегата Александър Христов „Още 42 закона на ПР“. Признавам си, бях пропуснала първата част - „42 закона на ПР“, но след като прочетох продължението на един дъх, буквално на крак (и смеейки се на глас!), коригирах тази грешка. Това, което много ми допадна, е как Сашо успява едновременно задълбочено, но и с голяма доза хумор да синтезира нещата от професионалната ни действителност.

    Парадоксалното беше за мен как, докато четях, сменях „персоната“, с която се идентифицирах, с отгръщането на всяка следваща страница. Веднъж влизах в обувките на клиента, който се лута между различни варианти, друг път се идентифицирах с пиар специалиста, който трябва да направи чудеса от храброст и креативност за същия този клиент, така че определено не липсваха прозрения и в двете посоки. Нестандартният, джобен формат и забавните илюстрации допълнително обогатиха изживяването.

    Убедена съм, че в свят, който непрекъснато се променя и развива, е от съществено значение да останем отворени за нови идеи и вдъхновения. Четенето е един от начините, по които можем да постигнем това. Така че това е и моят призив към всеки, който иска да върви напред - инвестирайте в себе си, разширявайте знанията си и се вдъхновявайте от историите, които книгите носят.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа и стаж на Siemens България в JOBS.bg

    Вижте още материали от рубриката на Economy.bg „Какво четат PR лидерите?":

    Диляна Дойчинова, Telelink Infra Services
    Александър Александров, Кросроудс България
    Мария Джерекарова, Related PR
    Рая Стефанова, Параграф 42
    Ива Григорова, MSL Sofia
    Любомир Аламанов, SiteMedia Consultancy
    Соня Славчева, Well Done
    Ана Арнаудова, All Channels
    Максим Бехар, M3 Communications Group, Inc.
    Елина Цанкова, Карлсберг България АД

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Wizz Air празнува 20 млн. превозени пътници от летище София
    Авиокомпанията и стартира нов маршрут – до Лион
    преди 1 ден
    Онлайн продажбите в САЩ достигнаха $7,2 млрд. в първия ден на Amazon Prime Day
    Продажбите са с над 10% повече спрямо миналата година
    преди 1 ден
    Глобално кибер прекъсване приземи полети по целия свят
    Проблемът засегна и работата на банки и медии в различни точки на света
    преди 1 ден
    Президентът ще връчи втория мандат на 22 юли
    На кандидата за премиер, посочен от втората по численост парламентарна група в 50-ото Народно събрание
    преди 1 ден
    WordPress Engine придобива българската NitroPack
    Основателите Георги Петров и Михаил Стойчев ще работят върху нов проект