Научете повече за предизвикателствата в работата на Цветелина Митева, Творчески директор в агенцията
Цветелина Митева, Творчески директор в Noble Graphics. Фотограф: Георги Казаков
В рубриката на Economy.bg „Какво е да си част от творческия екип на...“ представяме професионалисти от водещи комуникационни агенции в България. Те разказват за избора си на кариера, предизвикателствата, с които се сблъскват, и какво ги вдъхновява. Запознайте се с Цветелина Митева, Творчески директор в рекламна агенция Noble Graphics:
Представете се с две имена, позиция и какво е Вашето образование:
Цветелина Митева, понастоящем творчески директор в Noble Graphics. По образование съм магистър, завършила съм класа по Графичен дизайн и реклама в Приложния университет във Виена.
Какво Ви мотивира да се насочите към света на рекламата?
Класическите реклами със силен инсайт и проста човешка истина в тях.
Откъде черпите вдъхновение?
От хората. Всички хора. Не обичам да ги деля на образовани и необразовани, от всеки може да научиш нещо. Всеки е по-добър от теб в нещо.
Кои са технологиите, които Ви улесняват най-много в процеса на работа?
Нищо не ме улеснява повече от живия разговор, било то с клиент или колега. Така, с много въпроси и постоянно питане, стигам до основните нужди на отсрещния и съм по-готова да ги адресирам.
Можете ли да разкажете коя Ви е любимата кампания, в която сте участвали и защо Ви е фаворит?
За щастие не е само една и ми е трудно да избера. Дори ще посоча 3, защото са безкрайно различни и причините са различни:
- ул. „Георги Николов“ – първата улица в света, кръстена на донор. Защо? Защото каузата е изключително благородна и постигна промяна.
- Mare Di Sofia – първият централен градски плаж в София. Защо? Защото това беше нещо, което хората наистина харесаха, ползваха и излезе силно извън рекламисткия ни балон.
- „Свежите Супергерои“, подкрепящи здравословното хранене сред децата. Защо? Защото получавахме постоянно положителна обратна връзка и то от деца. А децата не лъжат.
Кой е най-скорошният проект, по който сте работили и какво можете да ни разкажете за него?
Не мога да Ви разкажа нищо за него поради естеството на професионалната тайна. Работя над няколко неща едновременно и всички са големи и вълнуващи.
Как се справяте с баланса между клиентските очаквания и личната си творческа визия?
С риск да се повторя за мен най-важни са хората. И ние (агенции и рекламодатели) би трябвало да работим за тях, а не за нас. В този смисъл очакванията и на двете страни трябва да са насочени към отговарянето на реални човешки нужди.
Кои са най-големите предизвикателства във Вашата работа?
Да се справяме със страха, че „народът няма да ни разбере“ и да успяваме да налагаме все по-смели и рисковани идеи.
С кои 3 думи бихте описали екипа, в който работите?
Отдаден, талантлив и приятелски.
Според Вас как ще се промени рекламният бранш през следващите няколко години?
Очевидно digital ще стане основната ни медия, всяка информация ще трябва да се представя все по-бързо и все по-схематично, за да бъде разбирана не за 5 секунди, ами за 1. Вече не се състезаваме с други брандове, а с милиони потребители в света, всеки от които предлага свое съдържание, което често е и по-интересно от това на брандовете. Това е очевидното. А сега и личната ми визия по въпроса – рано или късно ще се стигне до пренасищане от това несмилаемо съдържание за човешкия мозък. И ще има осъзнато отдръпване от този комуникационен шум. Идните поколения и тяхното поведение отчасти ни го доказват.
Вижте още от рубриката „Какво е да си част от творческия екип на...:“
Иван Ланджев, Huts Group
Мартин Тонев, Publicis Dialog
Миглена Семерджиева, M3 Communications Group, Inc.
Мартин Димитров, Nitram
Диляна Токушева-Тодорова, Publicis Dialog
Олга Стойчева, The Smarts
Валентин Томов, Noble Graphics
Александър Братимиров, Human
Боби Петров, All Channels
Емилияна Кънчева, Noble Graphics
Кристиян Неделчев, M3 Communications Group, Inc.
Мария Харизанова, All Channels