С първата имиджова кампания искаме да направим новото си име и идентичност по-разпознаваеми на българския пазар, да покажем как софтуерът ни помага в редица индустрии– Дебора Апостолова, Employer Branding Manager в Bosch Digital България, пред Economy.bg
Може ли един завод да стане "по-умен"? Как доматите стават по-вкусни, благодарение на софтуер? Може ли ремонтът да стане по-лесно и бързо с помощта на... софтуер? Запознайте се с Калин, Александър и Нина, които помагат на хиляди хора по света да вършат по-добре работата си. Какво ги свързва? Всеки от тях работи по новаторски софтуерни проекти в Bosch Digital България. Компанията стартира на 10 юни първата си имиджова кампания.
За да разберем повече за целите на кампанията, колко време, какъв екип и бюджет са били нужни за нея, къде е снимана и какъв е очакваният ефект, разговаряхме с Дебора Апостолова, Employer Branding Manager в Bosch Digital България.
Дебора Апостолова е част от екипа на Bosch Digital от 2 години и отговаря за employer branding и комуникационната стратегия на компанията. Работила е в някои от най-големите IT и аутсорсинг компании у нас, като кариерата ѝ започва като PR експерт в телекомуникационния сектор преди повече от 12 години. Била е част от екипа на A1, където участва и ръководи множество PR проекти, управлява социалните мрежи на компанията и се грижи за продуктовите събития. Притежава бакалавърска степен по „Връзки с обществеността“ от Софийския университет, както и магистърска степен по маркетинг от УНСС.
Дебора, каква е целта на имиджовата кампания, която стартирате?
Компанията ни e на българския пазар повече от 20 години, като през този период е преминала през няколко трансформации. Миналата година беше много важна за нас, защото се обединихме с друга дивизия, част от Група Бош и това наложи промяна в името ни. Bosch.IO стана Bosch Digital. Зад тази промяна обаче не седи само смяна на името. Тя донесе още по-богато портфолио, екипът ни се увеличи с до 11 000 хиляди дигитални и IT експерти по целия свят, като близо 300 работят в офиса ни в София. Всички ние сме обединени около мисията да движим напред дигиталната трансформация на Група Бош чрез различни проекти за почти всички дивизии на Групата.
Тази трансформация доведе до нуждата да направим новото си име и идентичност по-разпознаваеми на българския пазар. Така че тази кампания е много добре обмислена и целта ѝ е да покаже кои сме ние, по какви проекти работим и да създадем желание в IT кандидатите да станат част от нашия екип.
Как се роди идеята за нея?
Нуждата за тази кампания беше много конкретна и ясна – имахме ново име и промяна в организацията, как да ги утвърдим на пазара? Затова отделихме значително време за креативната концепция и формулирането на посланието, което искаме да остане в съзнанието на хората. Искахме да имаме кампания, която показва значението на нашата работа, т.е какво означава да работиш при нас и в същото време да разкажем тези истории чрез реалните лица зад проектите ни. Защото понякога, забързани във всекидневните си задачи, не си даваме сметка, че работата ни има смисъл и въздействие.
Спряхме се на три от ключовите ни проекти – софтуер, който се използва в заводите на Бош по цял свят, IoT решение за земеделието и мобилно приложение, което помага в строителството. И трите проекта имат голямо значение за индустриите, в които се използват. Избрахме трима колеги – двама софтуерни инженери и един QA инженер. Те имат ключово участие в тези проекти, като по-различното е, че те посетиха реалните места, където софтуерът им се използва.
Процесът на снимките беше изключително интересен, тъй като търсихме локации, които да пресъздават автентичната среда, в която тези продукти се използват. Пътувахме до Сърбия, за да заснемем истински завод на Бош, за IoT решението ни намерихме оранжерия за домати в покрайнините на София и за мобилното приложение пресъздадохме ремонт в апартамент. Снимахме и в офиса.
Историите на самите колеги също са впечатляващи и искам да спомена само няколко щриха. Калин, чийто IoT проект е реализиран в Япония, е изключителен почитател на страната и е бил там няколко пъти, което прави връзката му с този проект още по-силна. Александър, който е част от проекта с логистичния ни софтуер, е работил в завод в Англия по време на една от летните си почивки между семестрите в университета, което днес му помага да разбира по-добре логистичните процеси в заводите на Бош. Нина, която е QA, e третият ни герой. Тя прави ремонт на апартамента си и използва продукт на Бош. Това е мобилно приложение, което се свързва с лазерна ролетка на Бош и така размерите и чертежите за дадено пространство се споделят на мобилно устройство. Нина се грижи за качеството на софтуера на мобилното приложение.
Трите лични истории на нашите колеги ни вдъхновиха изключително много, защото показват, че това не са само проекти, по които работят, а че те наистина са намерили правилното място за себе си и затова са толкова успешни в своите технически роли.
Колко души и кои от екипа работиха по кампанията?
Проектът се ръководеше изцяло от Еmployer Branding екипа ни в тясно сътрудничество с креативната ни агенция. В различните етапи участие взе и лидерският ни екип, тяхната роля беше много важна, за да изберем ключовите проекти, които искаме да използваме в кампанията, както и лицата, които да заснемем. За да бъде подобна кампания автентична, трябва да има активно участие от различни звена в компанията, затова съм много радостна, че всички се включиха с ентусиазъм и желание да помогнат.
Колко време и какъв бюджет бяха необходими за реализирането ѝ?
Работихме около година, за да завършим цялата кампания, като това включваше няколко месеца за подготовка на креативната концепция, избор на проектите, посланията и колегите. Логистичната част също отне известно време, защото снимахме на четири различни локации, една от които извън България. След като заснехме основната фотосесия и видеото, дойде време за детайлно планиране на каналите за комуникация. Кампанията е интегрирана и включва външна реклама, digital и PR част, за да може да достигнем до по-широк кръг от хора. Скоро ще видите нашите колеги в метрото, на ключови билборд локации в София, както и онлайн.
Как бихте описали основната таргет група на рекламното видео?
Основната ни таргет група са IT професионалистите. В самото видео по много достъпен начин разказваме за проектите, по които работим, като събираме в едно трите истории на нашите колеги Калин, Александър и Нина. Във видеото ще видите кадри от нашия офис, както и от другите локации, които посетихме.
Какъв ефект очаквате?
Вярваме, че след тази кампания Bosch Digital ще бъде още по-разпознаваема като компания и като предпочитан работодател. Също така очаквам, че ще привлечем тези, които искат да работят по стойностни дигитални проекти. И не на последно място ми се иска, когато някой чуе думата digitals, винаги да се сеща за Bosch Digital и затова, че ние имаме екип от страхотни професионалисти и вдъхновяваща среда за развитие.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на Bosch Digital в Jobs.bg