сряда, 24 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7028 прочитания

    Александър Братимиров: Съвършената реклама (вече) не работи

    Съвършената реклама не може да направи нещо по-различно от това, което правят останалите
    05 юни 2024, 14:03 a+ a- a

    Александър Братимиров, творчески директор и партньор в рекламна агенция Human. Снимка: Human

    „Съвършената реклама не работи, защото не изгражда бранд, а създава шум“, разказва Александър Братимиров, творчески директор и партньор в рекламна агенция Human. Вижте какво още споделя относно тенденцията рекламата да се обезличава зад маската на „съвършенството“:

    Преди време, за да те харесват в социалните мрежи, трябваше да бъдеш съвършен. Затова и съвършенството плъзна навсякъде. Перфектни хора, снимащи перфектните си къщи с перфектни плотове, върху които поставяха храна, за която беше по-важно как изглежда, отколкото каква е на вкус. Също излизаха навън, за да се снимат под перфектен ъгъл в перфектно почистени огледала. Заведенията дори започнаха да мислят за „кътове за снимки“.

    Рядко се качваше снимка без филтър, а брандовете… те последваха хората. Започнаха да търсят това съвършенство в перфектно подредени гридове в Instagram, в това да наемат съвършени инфлуенсъри, които да държат продукта в серия от съвършени постове и също… в комуникация, която е толкова съвършена, че не казва нищо.

    И как иначе? Съвършената реклама не може да си позволи да има теза, защото това значи, че някой може и да не се съгласи с нея в коментарите. Съвършената реклама не може да направи нещо по-различно от това, което правят останалите, защото „така се прави“ и всичко друго поставя бранда под риск. Съвършената реклама не поставя никого в неудобно положение; никого не се налага да убеждаваш, за да я направиш и едва ли ще се появи лоша дума срещу нея.

    Обаче има един проблем: Съвършената реклама обезличава бранда и го поставя в едно добре познато състезание – това, в което печели по-ниската цена, онзи, който успее първи да направи инфлуенсърската сделка, и този, който ще събере пари за ТВ клип.

    Съвършената реклама не работи, защото не изгражда бранд, а създава шум. Такъв, който дразни и отминава, без да го забележиш. Времето на съвършенството в социалните мрежи отдавна мина. Остана само брандовете да го разберат и отново да последват хората.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    ЕК с 6 препоръки към България
    Брюксел отчете липса на напредък у нас при разследванията и присъдите за корупция
    преди 7 часа
    На първо четене: Парламентът прие актуализация на бюджета
    Депутатите одобриха над 4,5 млрд. лв. за общините за 2024
    преди 9 часа
    Hitachi Solutions Bulgaria стартира обучителната си програма SPACE
    IT компанията назначава нови 6 студенти в двете направления на програмата след значително увеличен интерес на кандидати спрямо пилотното издание от миналата година
    преди 10 часа
    Ипотечните кредити у нас вече с ръст от 25%
    Вижте колко пари държат българите на депозити в банките
    преди 10 часа
    Двустранната търговия между България и Китай възлиза на $4 млрд. орез 2023 г.
    Министър Петко Николов и посланикът на Китай у нас обсъдиха възможностите за развитие на двустранното икономическото сътрудничество