понеделник, 09 септември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10811 прочитания

    За автентичността и AI в дигиталния маркетинг

    Диксън Джоунс, CEO на inLinks, разказва кои са основните тенденции в сферата, кое е най-важното и какво ще се промени
    05 юни 2024, 10:29 a+ a- a

    Диксън Джоунс работи в челните редици на маркетинга за търсачки (Search Marketing) от 1999 г. и в момента е главен изпълнителен директор на InLinks, SEO инструмент, изграден около обекти и семантично търсене. Той е и автор на Entity SEO. Moving Search from String to Things. Ветеран в Search Marketing индустрията, той говори по целия свят за Search и други области на дигиталния маркетинг. Диксън е удостоен с награда за цялостно творчество на UK Search Awards. Той е и глобален посланик на марката на най-голямата в света машина за анализ на връзки Majestic, за чието изграждане помага като маркетинг директор от 2009 до 2018 г., трансформирайки индустрията чрез предоставяне на информация за връзките в мащаб, който преди това не е бил достъпен за специалистите по интернет маркетинг. Пренасянето на технологията в индустрията за търсене води до множество награди за SEO технологията и потребителска база от стотици хиляди на 12 езика по целия свят. Пътуването на Диксън в Search започва, когато той създава базираната в Обединеното кралство консултантска компания за маркетинг при търсене Reception преди началото на века. Той последователно показва как бизнесът може да се развива и да реагира на бързо променящото се лице на дигиталния маркетинг. Също така активно развива гъвкавия подход, който прави дигиталните компании успешни с гъвкава маркетингова философия. Диксън е бил лектор на редица конференции за Search по целия свят и е помагал на клиенти във всички сектори – включително национални вестници и международни търсачки – да разберат собствената си стратегия за търсене. Преди да премине към технологичната страна на търсенето, неговите клиенти идват от различни трудни сектори, от пътуване до хазарт. Диксън е личността на годината за търсене в Обединеното кралство. Неговият бизнес печели множество награди за технологии и иновации, а Majestic наскоро се присъедини към списъка на Deloitte Fast 50 в технологиите като една от най-бързоразвиващите се компании в Обединеното кралство и спечели наградата Queens за предприемачество в иновациите. Диксън Джоунс бе сред лекторите на тазгодишната SERP Conf. 2024.


    Как изглежда маркетинг индустрията в момента в сравнение с 90-те?
    Промени се преди 18 месеца, в секундата, в която ChatGPT излезе за всички. Мисля, че веднага промени индустрията. Това, което е същото в сравнение с преди 15 години, е, че до появата на ChatGPT нещата започваха да се организират. Хората започнаха да създават планове и системи и имаше опитни изпълнителни директори и неопитни изпълнителни директори. Страхотното нещо на OpenAI и LLM като цяло е, че сега всички сме деца, както бяхме в ранните дни на SEO. На практика сме обратно в Дивия запад. Това означава, че някой, който идва в индустрията сега, няма по-малко или повече опит от мен за LLM, защото LLM не беше тук преди 18 месеца. Така че мисля, че това е страхотно място за пробиви в индустрията и за идеи, които всеки може да приложи.

    Коя е най-голямата промяна?
    Open AI със сигурност. Просто LLM като цяло. Голяма промяна. Преди това бих казал, че когато Google купи Metaweb през 2000 и някоя, те купиха огромна страхотна графика на знанието за bing и започнаха да променят начина си на мислене за световната информация. И това отне доста време, за да се осъществи. Но всъщност те не са спрели да мислят в тази насока. Не са спрели да работят по него. Не са спрели да мислят за света в неща, а не в поредици – поредици от текст, неща от идеи. Мисля, че това беше другата голяма промяна, която се отнася и за LLM и други неща, но това внезапно промени света от разбирането на съдържанието на уебсайта чрез броя на n-грама – колко пъти тези думи се появяват правилно една до друга, до идеята кога понятията се появяват едно до друго.

    Кое е най-важното нещо в маркетинга днес?
    Много хора ще кажат, марка, а аз ще заложа на автентичността. Мисля, че това ще покрие много злини в нещата, които правите, стига да сте автентични в начина, по който общувате с хората. И мисля, че добрата марка излъчва определен вид автентичност, определен вид комуникационен метод. И стига да си автентичен в това, което правиш, мисля, че това вероятно е добър избор.

    Къде е мястото на ИИ в маркетинга?
    Точно на върха е. Мисля, че няма начин да се измъкнеш от това. И за да бъда честен с вас, мисля, че ако не започнем да пишем неща в AI, рано или късно Google-ите на този свят ще го напишат вместо нас. Вече пренаписват нашите описания и етикети за заглавия и подобни неща. Просто ще пренапишат страницата. Или поне ще я перифразират. Няма да изчезне. Знаете ли, мисля, че съдържанието, управлявано от AI, ще бъде точно толкова движено от търсачките, колкото и от авторите на съдържание.

    Как ще изглежда бъдещето?
    Моят приятел Брет Табке казва: „Няма да загубиш работата си заради ИИ. Ще я загубиш заради човека, който е научил как да работи с AI преди теб“.

    Най-добрият Ви съвет...
    Ако ще стартирате SaaS, уверете се, че инженерът има повече акции от вас.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    Какви действия ще предприемат най-големите централни банки тази есен?
    Какво ще се случва на пазарите в ЕС, САЩ и Япония, коментира Веселин Бекяров, главен валутен дилър в iBanFirst
    преди 8 часа
    Проф. Моше Варди с открита лекция в София
    Световно известният компютърен учен е част от инициативата INSAIT Tech Series
    преди 9 часа
    PayPal навлиза в плащанията на място
    Компанията интегрира своята карта с мобилния портфейл на Apple
    преди 10 часа
    Държавата ще направи всичко необходимо да запази „Старинен град Несебър“ в Списъка на световното културно и природно наследство на ЮНЕСКО
    Предстои работа по два проекта: създаване на Регионален център за подводно и световно наследство в гр. Созопол и изграждане на световен център за изкуства на о-в „Св. Св. Кирик и Юлита“