Синди Кръм, основател и CEO на MobileMoxie, разказва кои са основните трендове, какво е задължително в мобилния маркетинг, трябва ли да се ребрандираме
Снимка: Economy.bg
Синди Кръм е основател и главен изпълнителен директор на MobileMoxie (преди това Rank-Mobile). Тя внася свежи и креативни идеи за SEO & ASO в консултирането на клиенти и дигитални маркетингови сцени по целия свят от 2005 г. Редовно говори на национални и международни търговски събития и стартира MobileMoxie през 2008 г., за да отговори на специфичните за мобилния маркетинг нужди в рамките на традиционната специалност „Дигитален маркетинг“.
Под ръководството на Синди MobileMoxie пуска първия набор от инструменти за SEO, фокусиран върху мобилни устройства, за да помогне на SEO да видят как изглеждат действителните резултати от мобилно търсене и страници отвсякъде и да визуализират и анализират целевите страници за мобилни устройства от гледна точка на потребител и бот. В момента безплатните версии както на Page-oscope, така и на SERPerator също са достъпни за всички дигитални търговци като две лесни за използване разширения на Chrome.
През 2022 г. Синди е обявена за една от 10-те най-влиятелни SEO специалисти от The USA Today. Тя е активен член на общностите за дигитален маркетинг и растеж и е цитирана от много уважавани медии, включително PC World, Internet Retailer, TechWorld, Direct Magazine и Search Marketing Standard. Тя е и автор на Mobile Marketing: Finding Your Customers No Matter Where They Are, публикувана от Que Publishing и вече достъпна и на немски, италиански, корейски и китайски. Синди бе лектор по време на двудневното издание на SERP Conf. 2024 International.
Economy.bg разговаря със Синди, за да разкаже повече за основните трендове в мобилния маркетинг, кои са спецификите, кои са най-често срещаните грешки, къде е мястото на инфлуенсърите и AI и как очаква да се промени сферата в следващата година.
Кои са основните тенденции в мобилния маркетинг в момента?
Много неща се промениха в мобилния маркетинг напоследък, например хората все повече свикват да използват телефоните си за онлайн търговия и някак разчитат повече на телефона като първо устройство, а не като резервно. Така че хората просто променят навиците си за пазаруване. Знаете ли, те започват търсене на продукт в TikTok или Instagram, вместо просто да отидат в Google. Много повече хора в САЩ например започват да търсят в Amazon. Така че винаги е в движение и телефонът прави хората по-склонни да вземат бързи решения за покупки онлайн. И така мислите за нещо, от което имате нужда, кликвате и сте го купили, и то е доставено. Така че мисля, че сферата винаги се развива и винаги се променя.
Кое е задължително при мобилния маркетинг?
Най-голямото нещо при мобилния маркетинг и всичко дигитално е, че правите уебсайтове, които трябва да работят на всички различни устройства, и това ще става все по-важно. В момента се надяваме, че повечето уебсайтове могат да работят добре на десктоп и мобилен телефон, но може би в бъдеще ще трябва да имаме повече съдържание, което работи чрез чатбот или нещо подобно. Мисля, че просто има много промени и голям потенциал, когато получаваме много по-интелигентни системи на фона на AI, поддържащи непрекъснато поведениетo при покупка, непрекъснато учещи за отделните хора и какви са техните навици и какво харесват. Мисля, че това е тенденция, която трябва да следите. И другото, което трябва да направите за мобилния маркетинг, е просто тестването. Трябва да тествате на различни устройства всеки път, когато правите голяма промяна в уебсайта или в checkout-a, уверете се, че е бързо, уверете се, че е лесно за разбиране и лесно за конвертиране и след това много подкрепяща информация. Така че изпращане на потвърждения по имейл, когато предприемете действие, че поръчката е получена или заявката е получена, и актуализации относно напредъка на всичко, което сте поискали.
Основни тенденции, задължителни постановки, най-често срещани грешки и ребрандиране в мобилния маркетинг from Economy.bg on Vimeo.
Коя е най-често срещаната грешка в сферата?
Да приемете, че хората ще разберат вашия уебсайт. Ако смятате, че сте свършили наистина страхотна работа с уебсайта си и сте наистина креативни и е наистина артистичен, това е страхотно за вас, може да ви накара да се почувствате добре. Но ако потребителите трябва да се научат отново как да използват вашия уебсайт в сравнение с други уебсайтове в тази индустрия или с каквото и да са свикнали, тогава може да е по-трудно да направите продажба. Правенето на неща, които се очакват, а не иновативни, и следването на същите модели, които другите уебсайтове следват, всъщност може да ви помогне, защото клиентите ви не трябва да научават отново как се прави или да не се чувстват глупаво.
А какво мислите за радикално ребрандиране от типа смяна на цялостния изглед на уебсайта?
Определено може да бъде положителен или отрицателен, така че провеждането на много тестове преди пускането му може да е полезно в изследователски групи, които да ви дадат обратна връзка. Всичко това може да е много полезно, за да сте сигурни, че не правите грешка. Другото нещо, за което трябва да помислите, е все повече и повече, че не сте ограничени да продавате всичко, което продавате, само на едно място – на уебсайта си. Научаването как да продавате неща в TikTok, в Instagram и подобни и използването на всички тези други платформи разширява аудиторията ви. Все още можете да имате неща на уебсайта за основната аудитория, която е с вас от дълго време, но достигането до нови аудитории понякога означава използване на различни платформи, където хората вече са свикнали да купуват. Защото, когато продавате нещо, първата продажба обикновено е най-трудна. Трябва да ги убедите да ви се доверят, но след като са купили от вас веднъж или два пъти, те се чувстват наистина уверени. Но ако продавате през платформа, човекът, който вече е купил от тази платформа, вече чувства, че има доверие, въпреки че не е задължително да е купил от вас. От платформата идва доверие. Така че мисля, че това може да улесни първата продажба или привличането на нов клиент.
Къде е мястото на инфлуенсърите?
Инфлуенсърите променят мрежата и начина, по който работи електронната търговия. И мисля, че е наистина интересно време, особено с по-младите поколения. По-младите поколения започват своите проучвания с инфлуенсъри, защото, знаете ли, когато всичко се движи онлайн, нещата започват да се чувстват много безлични и стерилни. Но когато върнете личността, конкретен човек със собствените му мисли, мнения и преживявания, това отново дава усещането за по-лично [преживяване]. Така че това е възстановяване на вида връзка, която бихте искали с клиент, но по различен начин и с един вид по-малко заинтересован посредник, който се опитва да бъде справедлив арбитър. Дори ако получава някакъв вид изплащане, той [инфлуенсърът] обикновено се опитва да се позиционира като справедлив оценител. Мисля, че хората наистина търсят такъв вид външна перспектива и никога не искат да бъдат продадени. Не е добре да се чувстваш като нечия мишена. Това е много по-лесен начин за мека продажба. Така че мисля, че марките, които работят с инфлуенсъри и вършат добра работа със своите инфлуенсъри, наистина ще успеят, особено с по-новите технологии и по-младите поколения.
А на AI?
AI променя всичко. Мисля, че има известна несигурност в голяма част от това, което правим в момента, защото внезапно AI удари общественото съзнание и променя начина, по който хората мислят, но също така променя способността им да се доверяват на това, което виждат в интернет. Защото преди можехте да кажете: „Добре, видях видео на това, знам, че се е случило“ или „Видях снимка на това, знам, че се е случило“, но сега толкова голяма част от това може да бъде фалшифицирана с AI, че по някакъв начин придава по-голяма важност на идеята за инфлуенсъра. Ако знаете, че това е реален човек, който съществува, тогава получавате това потвърждение, че това не е някаква ситуация, измислена от AI, Това а е наистина истинско одобрение. Така че мисля, че изкуственият интелект повишава залозите по някакъв начин за други видове нетрадиционен маркетинг, за да запълни празните места или поне да подсили нашата реалност: Какво всъщност знаем? Как можем наистина да оценим тези покупки? Но това е ново препятствие. Това е ново положително и отрицателно Изцяло нов набор от факти.
Какво очаквате в следващата година?
През следващата година очаквам много пробиви. Google промени много от начина, по който нещата работят в резултатите от търсенето, и Google е начинът, по който повечето хора все още намират много неща онлайн. И начинът, по който Google го променя, хваща много хора неподготвени. И в някои случаи изглежда, че Google се опитва да намери техните икономии от мащаба по отношение на този огромен интернет, който се очаква да обхождат, индексират и класират, но те не искат да обхождат, и индексират и класират едно и също нещо отново и отново. Но в продължение на години уебсайтовете стават известни по този начин. Сега Google казва: „Не искаме едно и също нещо отново и отново. Трябва да донесете нещо ново и ако не носите нещо ново, може изобщо да не ви видят“ и това наистина размества нещата. Така че очаквам да е бурно.
Най-добрият Ви съвет.
Внимавайте през цялото време, получете много мнения и следете внимателно не само какво казват Google, но и какво правят.