Уъркшоп за развитие на таланти в креативната индустрия и литературен фестивал ще бъдат част от фестивала тази година
Организаторите на ФАРА разкриха имената на някои от международните лектори, които ще се качат на сцената на Фестивала тази година. Професионалисти с впечатляващи постижения в индустрията ще разгледат творческия, комуникационния и рекламния бизнес в нова светлина по време на събитието в Международния конгресен център в град Бургас. Сред тях са:
Дейв Трот – Лектор, рекламна и маркетингова легенда. През 40-годишната си кариера в рекламата Dave Trott си изгради репутация както на брилянтен копирайтър, така и на лидер в индустрията. Той е работил и основал емблематични агенции и е създал някои от най-запомнящите се кампании в индустрията. ще говори за умния подход към реализирането на идеи.
Андрей Тюркавин – Само дни преди участието си в програмата на Cannes Lions, на сцената на ФАРА’24 ще се качи носителят на 44 Cannes Lions награди за творчество, бивш програмист и настоящ творчески лидер Андрей Тюкявкин с разговор на тема Reinventing brands.
Антоанета Мечанова – Основателят на творческата агенция La Maison Hush Hush е вдъхновяващ пример за творчески номад, преминал през всички измерения на артистизма, обходил творчески пътеки през Ню Йорк и Париж, работил за брандове като Louis Vuitton. Антоанета е била част от международни екипи на BBDO, Publicis, Ogilvy & Mather, като от 2015 г. развива La Maison Hush Hush, работейки за глобални марки.
Мат Смит – С оглед на непрестанния фокус на рекламната индустрия в създаването на комуникационни и рекламни продукти в посока на Gen Z, от сцената на ФАРА’24 за връзката с активното поколение ще говори Мат Смит. Hashtags to handshakes: Connecting with Gen Z е темата, която мениджърът тенденции в GWI ще представи.
Патриция Болионе – За да бъдем в крак с времето и непрестанно променящия се ход на рекламата и творчеството, бранд стратегът и дизайнер на творческото образование Патриция Болионе ще сподели с публиката на ФАРА Creativity Trend Report – анализ, който изследва развиващия се пейзаж на творчеството, ангажираността на марката и участието на общността, като набляга на културната уникалност.
ФАРА ще бъде и място за развитие на настоящите и бъдещите таланти в индустрията с уъркшопа „Talking Brands: Накарай я да проговори“, воден от Велина Мавродинова. Той е насочен към тези творчески личности, които вече имат опит с брандинг проекти и ще започне малко преди старта на ФАРА’24. Уъркшопът стартира още през май с предварителни срещи и работа по специален проект, а на 7 юни в Бургас, по време на фестивала, участниците ще имат възможност да споделят в група своята работа и да обменят нови знания.
Кандидатстването за уъркшопа става с кратко представяне и мотивация за очакването какво бихте искали да вземете и научите от процеса и досегашен опит в изграждане и участие в брандинг процес. Информацията се изпраща на имейл fara@baca.bg до 17.05, придружена с имейл адрес и номер за връзка на кандидата.
Като резултат от поставеното в началото на 2024 г. партньорство между БАКА и Черноморския международен литературен фестивал, ФАРА ще приюти и литературни специалисти, поети, есеисти и преводачи. Видни представители на литературното съсловие ще участват със специални лекции в програмата на ФАРА’24. Остап Сливински, поет, писател и преводач от български на украински език, член на УС на Украинския ПЕН център, и Гвантса Жобава, вицепрезидент на Международната асоциация на книгоиздателите, ще се включат като лектори в програмата на ФАРА. Вечерта на 7 юни ще прикове вниманието на посетители и публика с литературно четене от поети и писатели, участници в Литературния фестивал.
Акредитации за Фестивала, който ще се проведе от 6 до 8 юни в пространствата на Международен конгресен център – Бургас, могат да бъдат закупени онлайн през сайта на ФАРА. Подробна информация относно достъп до Фестивала и церемонията може да бъде открита тук: https://www.fara.bg/accreditations.
ФАРА 2024 ще се случи под творческата концепция „В нова светлина“, чиято визуална идентичност е вдъхновена от идеята за проектиране на новото върху вече установеното, споделя Виктор Манчев, творчески директор на All Channels и арт директор на визуалната част от концепцията.