вторник, 16 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1441 прочитания

    Как AI може да бъде от помощ за творческия процес в маркетинга и рекламата?

    За приложенията, възможностите и предизвикателствата разговаряме с Шимон Демиркол - Асоцииран Творчески Директор на Saatchi&Saatchi Poland и гост-лектор на ФАРА
    07 юни 2023, 15:14 a+ a- a

    Шимон Демиркол - Асоцииран Творчески Директор на Saatchi&Saatchi Poland. Снимка: Личен архив

    От 8 до 10 юни в Бургас предстои двадесет и третото издание на най-големия и престижен форум на комуникационната индустрия в България – ФАРА 2023. Фестивалът се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА).

    Гост-лектори на ФАРА 2023 ще бъдат доказани практикуващи експерти от целия световен рекламен и комуникационен сектор. Сред тях е и Шимон Демиркол - творчески лидер с полски/турски произход, който е позициониран във Варшава, Полша.  Като Асоцииран Творчески Директор, той ръководи творческия отдел на Saatchi&Saatchi Poland, който обслужва Visa и Douglas.

    Демиркол отговаря за създаването на иновативни идеи, базирани на технологии и AI решения. С продължаващата AI революция той вярва, че не само че не „всичко вече е направено“, а че нищо все още не е направено и всичко предстои.

    Тема, по която ще говори в рамките на ФАРА, е AI&U - how AI can be your next dream team partner. Вижте какво мисли Демиркол за изкуствения интелект, влиянието му върху маркетинга и рекламата, как и за какво лично той го използва в работата си.

    Шимон, как виждате влиянието на изкуствения интелект върху творческия процес в областта на рекламата и маркетинга? Как вие възприемате AI?
    Опитвам се да възприемам AI като мой личен екипен партньор – субект, който с подходящо напътствие може да бъде много полезен за моята работа по отношение на времева ефективност, визуално съвършенство и дори креативност.

    Можете ли да споделите конкретни примери за това как използвате AI във вашите творчески кампании?
    Разбира се. Мога да дам един скорошен пример. Когато представяхме за един от нашите международни клиенти, помолихме всички наши копирайтъри, както и AI, да претълкуват твърдението на клиента, за да намерят някои нови подходи за нашия местен пазар. При четвъртото пускане на AI открихме интересно твърдение, което не само звучеше добре и беше достатъчно, за да предизвика творческа идея и изпълнение, но също така беше почти абсолютно същото като на един от нашите старши копирайтъри.

    Какви са основните предимства и предизвикателства в интегрирането на AI технологията в процеса на творческата работа?
    Една от причините, поради които хората са склонни да не искат да включват AI в ежедневната си работа, е, че това изисква учене, а ученето означава изразходване на време. Въпреки това, когато започнат да използват AI, възстановеното време често се оказва, че си струва първоначалната „жертва“.

    Как постигате баланс между човешката креативност и използването на AI инструменти в работата си? Как се допълват?
    Според мен AI е особено полезен за криейтивите, които вече имат опит и могат лесно да изберат най-обещаващите идеи от множеството посредствени, които AI генерира.

    Можете ли да дадете примери за конкретни AI технологии, които се използват в маркетингови кампании днес?
    Аз самият използвам най-вече базирани на Chat GPT инструменти, Midjourney , AI гласови и музикални генератори, AI преводачи на реч в текст, AI търсачки за снимки от филми и видеоклипове.

    Има ли някакви етични съображения или ограничения, които срещате, когато използвате AI? Как се справяте с тях?
    Когато използвам изкуствен интелект за текст към изображение, например, се опитвам да не копирам нито един от стиловете на известни художници, тъй като смятам, че това е тяхна интелектуална собственост.

    Кое е следващото „голямо нещо“ и какви тенденции предвиждате в интегрирането на AI в рекламната индустрия?
    Наистина съм развълнуван от новите езикови модели на AI, които могат все по-добре да имитират уникални човешки езикови стилове и поведение. С достатъчно данни може най-накрая да успеем да пресъздадем конкретно човешко същество. Звучи като нещо направо от Black Mirror, нали?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    ЕК пуска 35 500 безплатни билета за 18-годишните, за да обиколят Европа
    Кандидатстването започва днес и ще приключи на 30 април
    преди 6 часа
    В София ще се състои кръгла маса за електронната търговия в ЕС
    „Бъдещето на електронната търговия в Европейския съюз“ ще се проведе на 29 април
    преди 6 часа
    Двуцифрен ръст в ползването на услугата Executive Search у нас през 2023 спрямо 2020 
    Транспорт и логистика е секторът с най-голям ръст в ползването на директното търсене за мениджърски позиции, според анализа на БЕСА
    преди 8 часа
    БАКБ придобива Токуда банк
    Очаква се регулаторно одобрение на сделката
    преди 11 часа
    България в ЕС: Повече инвестиции и по-високи доходи
    Износът на стоки от България в ЕС достига 31 млрд. евро през 2022, отчита доклад на ИПИ