събота, 20 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2298 прочитания

    Ирен Швакман, Revo Technologies: Искаме да станем водеща финтех компания в България

    Изграждаме екипа си в София, българските търговци скоро ще започнат да предлагат услугите на Mokka, обяви Съоснователят на финтех компанията, специализирана в услугите „купи сега, плати по-късно“
    08 март 2023, 12:27 a+ a- a

    Ирен Швакман - Съосновател и Председател на Борда на Revo Technologies Group. Снимка: Revo

    В началото на 2023 финтех компанията Revo Technologies, специализирана в услугите „купи сега, плати по-късно“ (BNPL) за региона на Централна и Източна Европа, обяви навлизането си на българския пазар. Групата оперира под марката Mokka в Полша и Румъния, като България е третата страна от експанзията на Revo в региона.

    За плановете за развитие на компанията в България разговаряме с Ирен Швакман - Съосновател и Председател на Борда на Revo Technologies Group. Преди да основе Revo, Ирен е била старши партньор в McKinsey & Company, където ръководи работата на McKinsey с големи финансови институции в Централна и Източна Европа, Русия и страните от ОНД. Ирен е родена в Украйна и е американска гражданка. Има MBA от Harvard Business School и бакалавърска степен по биохимия от Brown University в САЩ.

    Ирен, разкажете ни накратко с какво се занимава Revo Technologies, как работи Mokka като метод на плащане и как компанията се промени от основаването си до момента?
    Нашата мисия в Mokka е да доставим най-добрите решения за отложено разплащане на пазара за търговци и потребители в Централна и Източна Европа и сме напът да постигнем тази цел. Ние сме водещият играч в нашия регион. Вече оперираме на три от по-големите пазари – Полша, Румъния, България, което ни позволява да бъдем предпочитаният партньор на местни, регионални и международни търговци. Нашите планове са скоро да разширим дейността си и в още държави от Централна и Източна Европа. 

    Като компания винаги сме били фокусирани върху нуждите на търговците. Затова разработихме мултиканални решения и имаме адаптивен чекаут, който позволява на потребителите да избират планове за плащане от 30 дни до 24 месеца, когато пазаруват. Тази услуга доказано води до по-високи проценти на конверсия и по-висока средна стойност на пазарската кошница. Също така разработихме редица плъгини и интеграции за най-популярните електронни платформи като Shopify, Magento, Opencart, Gomag, VTEK и други. Имаме планове и за още подобни партньорства в бъдеще, като например с CloudCart в България. Търговците могат лесно да добавят Mokka като метод за плащане в своя чекаут и да увеличат продажбите си бързо. 

    Вторият ни фокус са клиентското поведение и предпочитания. Потребителите търсят по-добро преживяване от това на банките – бързо, лесно, без проблеми и скрити такси. Освен да правим услугата си леснодостъпна, нашата философия е да даваме на потребителите право на избор между различни платежни планове, които да им позволят да адаптират бюджета си за плащания и покупки. Чрез мобилното приложение на Mokka за потребителите въвеждаме и други услуги като отстъпки при търговците, допълнителни напомняния за плащане и авансови плащания, които са популярни сред нашата аудитория.

    В началото на годината обявихте, че стъпвате и в България. Какво стои зад това решение и какви са целите Ви за българския пазар?
    Ние стартирахме операциите си в страната в края на миналата година. България е значителен пазар в Централна и Източна Европа с една от най-бързоразвиващите се електронни търговски екосистеми, силна платежна и технологична инфраструктура и динамична местна база от търговци. Нашата цел е Mokka да бъде водещият BNPL играч и на този пазар.

    Ще имате ли офис в България, изграждате ли екип, ще наемате ли хора?
    От миналата година ние изграждаме екипа си в София и продължаваме да търсим таланти тук. Колегите ни в България получават подкрепа от тези в Румъния и Полша, за да гарантираме успешния старт на нашите операции. Вече имаме силни партньорски отношения с българските търговци, които скоро ще започнат да предлагат услугите на Mokka. Ще обявим този старт в следващите седмици.

    Към момента с колко и какви търговци в България работите? Какви са предимствата за търговците от добавянето на Mokka като метод на плащане?
    Mokka е уникален метод на плащане, защото е мултиканален и е наличен както за онлайн, така и за традиционните търговци. Освен това Mokka предлага адаптивен чекаут, който е подходящ както за по-малки покупки като обувки и козметика, така и за по-големи – като мебели, домакински уреди, електроника, образование, медицина и пътувания. Адаптивният чекаут предлага на потребителите различни планове за плащане в зависимост от размера на пазарската им кошница – можете да платите в рамките на 30 дни или да изберете удобни за вас месечни вноски до 24 месеца. Ние сме заинтересовани да си сътрудничим с търговци във всички основни категории за потребителски стоки и услуги. Вече имаме значителен партньорски потенциал с българските търговци. Ще обявим първите от тях в следващите седмици, както вече споделих. Освен това вече се споразумяхме за сътрудничество с CloudCart, което ще направи Mokka достъпна за всички техни търговци в България и Румъния.

    Как бихте коментирали пазара в България и предизвикателствата, свързани с навлизането в сравнение с Полша и Румъния например, където също оперирате?
    Пазарът в България е динамичен и вълнуващ и вярваме, че има голям потенциал за услугите на Mokka. Бързият растеж на онлайн пазаруването и дигиталните услуги доведе до увеличеното търсене на по-гъвкави опции за разплащане от страна на потребителите. Това е така не само за онлайн покупките, но и за тези в търговските обекти. Вярваме, че нашето уникално мултиканално решение е подходящо за задоволяване на тази потребност.

    Относно предизвикателствата, свързани с влизането на пазара, ние разбираме, че всеки пазар има свои уникални характеристики и изисква внимателно обмисляне и адаптация. Въпреки това разполагаме с опит в изграждането на успешни екипи, което ни позволява да се адаптираме към нуждите на местните търговци и потребители.

    По-резервирани ли са търговците в България към нови услуги, или напротив?
    Напротив, в момента сме в напреднали дискусии с множество известни български търговци и други партньори, за да осигурим бърз старт на предлагането на нашите услуги. Вече има много натрупан опит с „купи сега, плати по-късно“ услуги и отложени плащания по света и в други  пазари от региона на Централна и Източна Европа, което показва, че тези методи на плащане дават значителни предимства за търговците под формата на по-висока средна стойност на пазарската кошница, по-високи проценти на конверсии и повече по-млади клиенти. В резултат на това виждаме голям интерес към нашето решение и вярваме в бързото му развитие в България.

    Какви са предимствата за потребителите?
    За потребителите нашите ключови предимства са кристално ясни – бърз и лесен достъп, отлични оферти за „купи сега, плати по-късно“ в много популярни магазини, истинско дигитално преживяване с приложението на Mokka. Когато плащат с Mokka, клиентите получават гъвкавост – могат да правят покупки и да ги плащат на удобни месечни вноски, които отговарят на техния бюджет. В това отношение Мокка се съобразява и отговаря на нуждите на клиента.

    Как навлизането на Mokka ще се отрази на българския пазар според Вас?
    По наше мнение навлизането на Mokka ще има положителен ефект върху българския пазар, като предоставя на потребителите по-гъвкави и удобни начини за плащане от водещите търговци. Нашите услуги ще предложат важна алтернатива на традиционните финансови продукти, които са по-малко потребителски ориентирани и привлекателни за по-младите клиенти. Също така вярваме, че нашето присъствие на пазара ще стимулира конкуренцията и иновациите, като подтикне други да предлагат нови и подобрени финансови решения както за потребителите, така и за търговците. Като заключение ние предлагаме отлични възможности на талантливите хора да растат в нашата компания и да се развиваме заедно.

    Какви са дългосрочните Ви цели за България, какво ново предстои?
    Нашите дългосрочни цели за България са да установим Мокка като водещото решение за купуване на изплащане без лихви както за потребители, така и за търговци в страната. Искаме да създадем партньорства с водещите търговци и платформи за електронна търговия в България, като представим нашите решения за отложени плащания в повечето от техните магазини. Освен това искаме да рекламираме търговците на нашите потребители чрез мобилното приложение на Мокка, като също така насочваме повече уеб трафик към търговците.

    В бъдеще планираме да продължим да инвестираме в технологиите и услугите си, за да задоволяваме постоянно нарастващите нужди на бизнеса и потребителите както на българския, така и на международния пазар. Разглеждаме възможности за разширяване на нашето продуктово портфолио в България, включително въвеждане на нови финансови услуги и разширяване на дейността ни в нови области. Нашата основна цел е да станем водеща финтех компания в България, като предлагаме иновативни решения, които помагат на потребителите и търговците да са успешни в дигиталната икономика. С нашия растеж в България, имаме за цел да създадем нови работни места и възможности за талантливи хора да се присъединят към нашия екип и да допринесат за успеха ни.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 17 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 2 дни
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство