понеделник, 24 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3056 прочитания

    Employer Branding в България: Самекс/KFC

    Кой отговаря за работодателската комуникация в Самекс, какви инструменти използват и как измерват ефективността, разказва Бойко Манев - Chief People Officer на компанията
    10 февруари 2023, 12:54 a+ a- a

    Бойко Манев - Chief People Officer (CPO) в Самекс ЕООД, франчайзии на KFC. Снимка: Личен архив

    В новата рубрика на Economy.bg Employer Branding в България компании от различни сектори в България споделят как изграждат и развиват работодателската си марка. Разказват кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация в тяхната компания, какъв е наборът от инструменти, които използват, споделят конкретни успешни кампании и как измерват тяхната ефективност.

    Бойко Манев - Chief People Officer (CPO) в Самекс ЕООД, франчайзии на KFC, разказва как компанията развива своята работодателска марка. Самекс е повече от 28 години на пазара в България и притежава 23 ресторанта в цялата страна, по-голямата част от които са в София, два на магистрала „Тракия“, в Пловдив и Бургас.

    Бойко Манев притежава 25 години опит на ръководни позиции в международни компании в туризма и хотелиерството. Присъединява се към екипа на компанията през есента на 2019 на длъжност Мениджър Човешки Ресурси, като от декември 2020 до края на 2021 съвместява позицията с длъжността Оперативен Мениджър.

    Кои са хората, които отговарят за работодателската комуникация и работодателската марка във Вашата компания?
    В нашата компания това сме служители от отдел Човешки Ресурси, катоработим съвместно в екип с колегите от отдел Маркетинг и Реклама. С оглед на факта, че Employer Branding-a е насочен както навън (към търсещите работа и онези, които ни разпознават като работодател), така и навътре (а именно към колегите, които вече са част от екипа на Самекс ЕООД) ние сме обединили усилия в това да разработваме различни активности и кампании, които в синхрон да се водят от нашите три обещания, които ние като компания имаме към нашите служители, а именно: „Бъди най-добрият!“, „Остави следа!“ и „Забавлявай се!“.  

    Ние сме компания с над 800 служители, които заедно с членовете на  техните семейства достигаме до над 2500 души – една доста внушителна цифра, коятопродължава да расте, защото сме в период на експанзия и планираме отварянето нанови ресторанти. 

    Какви са процесът, наборът от инструменти и експертизата, които използвате?  Кои са най-полезните от тях според Вас ?
    В отдел ЧР имаме календар на активности за текущата година, който изготвяме в края на всяка предишна година. Целта е да набележим онези активности, с които да достигнем до максимален брой хора с покриване на различни периферии от кандидати – както учащи и студенти, които винаги са добре дошли при нас като първо работно място, така и хора в напреднала възраст, които търсят почасова заетост в тяхното свободно време. 

    Имаме много хубав инструмент за получаване на обратна връзка от нашите служители – онлайн анкетата KFC VOICE, която се провежда два пъти годишно и цели изследване на общата удовлетвореност у нашите служители. Благодарение на обективните отговори се изготвя план за действие, който в общия случай включва повишаване на информираността на настоящите и бъдещи служители на Самекс ЕООД I KFC относно възможностите за кариерно развитие при нас.

    По част от активностите работим с външна агенция, която ни помага в част от публикациите в социалните мрежи. 

    Споделете конкретни Ваши проекти/кампании, които определяте като успешни. Как измервате тяхната ефективност?
    През последните няколко години стартирахме няколко проекта, като можем да отличим като успешни 2 от тях. Единия е Стипендията на полковник Сандърс, която е сравнително нова за нас инициатива, стартирала официално през октомври 2022 г. В нея имат възможност да се включат всички служители, които са студенти в редовна форма на обучение. Благодарение на тази финансова помощ те биха могли да покрият своята годишна такса, като работят на 7 или 8 ч ТД. Стипендията е разпределена в 4 плащания през годината, а сумата е 1000 лв. / на година. Фактът, че в последните седмици излезе подобна кампания от българска компания, която копира почти едно към едно нашата програма, означава, че сме на прав път! 

    Другият проект е успешното стартиране през октомври 2022 г. на платформата https://rabota.kfc.bg/, която предоставя възможност за пряко кандидатстване за всички свободни позиции, които имаме в нашите обекти. Горд съм да кажа, че всички участници във фотосесията, както и видеоклиповете са наши служители. Историите във видеоклипа се припокриват в голяма степен с това, което реално служителите изпълняват като дейност, и тяхното участие с реплика ги прави уникални и идентични. 

    Бойко Манев с хора от екипа. Снимка: Личен архив

    Ако желаете, споделете и пример за неуспешен опит/инициативи. Какво научихте от тях?
    Имаме инициатива, която смятам, че има много по-голям потенциал и следва да работим по нейното популяризиране и информирането на повече кандидати за работа – кампанията „8+4“ – която предоставя възможност за работа на два договора – на 8 и 4 ч заетост. По тази програма имаме над 50 служители, които успешно са се внедрили в почти всички наши локации. С покриването на разходите за квартира и режийните разходи ние им позволяваме те да получат добри доходи, с които да подпомогнат себе си или своите близки.  

    Вярвам, че трябва да я рекламираме още по-активно, за да достигнем до повече хора, защото освен чисто финансови измерения тя има ролята и на социална и корпоративна отговорност, като подпомагаме хора във временно затруднено състояние. 

    Напоследък се отделя специално внимание на „Работодателската марка навътре“. Според Вас налага ли се такъв фокус и ако да – какви инициативи текущо провеждате или предвиждате?
    Задължително! Аз съм сред тези професионалисти в сферата на човешките ресурси, които вярват, че трябва да се отделя необходимото време, внимание и уважение към служителите чрез поддържане на различни активности и инициативи, които са насочени към нашите колеги. Samex Awards (от англ. език – Годишните награди на Самекс ЕООД) е годишна инициатива, която по традиция се провежда в първите месеци на годината и цели да отличи тези ресторанти, които са постигнали и задминали своите цели през изминалата година, както и тези колеги, които са успели да се отличат с личностни качества и постижения, с които да бъдат пример за останалите. По време на церемонията се връчват награди в различни категории (на ниво ресторант или индивидуални), като покана да присъстват, получават всички служители. 

    Друга, превърнала се в търсена, инициатива от служителите е Samex Got Talents/ Самекс има таланти, която също е годишна и се провежда по традиция в месеците септември/октомври. Колеги с различни вродени или развити с годините таланти от нашите ресторанти, център за приемане на поръчки или производствено-складовата ни база имат възможност да покажат своите умения и да получат индивидуални награди на база безпристрастно оценяване от жури, състоящо се от колеги от централен офис и представители на ресторантите. 

    Имаме една сравнително нова инициатива – „Най-бърз доставчик“, която досега има две издания – състезание по картинг, където всеки доставчик може да участва и да покаже бързина и сръчност. По традиция тя  се провежда през втората половина на м. август. 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Самекс ЕООД / KFC в Jobs.bg


    ВИЖТЕ ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА EMPLOYER BRANDING В БЪЛГАРИЯ  

    Как Paysafe развива работодателската си марка?
    Как Commerzbank DTC София развива работодателската си марка? 
    Как А1 България развива работодателската си марка? 

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    ЕС отпуска на България 65,2 млн. евро за възобновяема енергия
    Брюксел инвестира приходи от търговия с емисии за по-чисти енергийни системи в 10 държави, сред които и България
    преди 10 часа
    Нова програма подкрепя дигитализацията на близо 200 фирми у нас
    Те могат да получат 2000 евро субсидия за дигитализация на дейността си чрез DIGITRANS
    преди 12 часа
    Проучване: Над 2/3 от шефовете няма да наемат служители без умения за работа с AI
    През 2024 година изкуствения интелект ще се утвърди като ключов елемент на работното място
    преди 13 часа
    Moody's повиши дългосрочния депозитен рейтинг на Пощенска банка
    Към края на 2023 г. банката отчита коефициент на базовия собствен капитал от първи ред в размер на 19,0%
    преди 15 часа
    Сирма Груп ще придобие 51% дял от румънска софтуерна компания RoWeb
    Сделката ще осигури на Сирма достъп до румънския пазар