вторник, 29 ноември 2022   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    677 прочитания

    Каузите на Каменица: Иновации в намаляване на въглеродния отпечатък

    Сред важните цели, които компанията си поставя, е по-малкото използване на пластмаса.
    23 ноември 2022, 15:45 a+ a- a

    Днес повече отвсякога е важно компаниите да полагат усилия, за да намалят следите, които оставят с дейността си върху околната среда. Свидетели сме как различните индустрии променят изцяло бизнес плановете си, за да ги изградят в унисон с принципите за устойчиво развитие. Трансформират производствата си в опит да редуцират въглеродните емисии, които отделят, и отпадъците от дейността си, както и ценните природни ресурси, които използват. 

    Приносът на бизнеса в тази посока откриваме и в продуктите и услугите, които предлагат, създадени с грижа за планетата и хората. Именно това са и двата стълба, около които „Каменица“ АД е изградила своята стратегия за устойчиво развитие. През 2021 г. компанията е внедрила серия от иновации, за да може да намали вредния отпечатък, който оставя в природата и да изгради социално подкрепяща и мотивираща среда за своите служители. Сред важните цели, които си поставя, е по-малкото използване на пластмаса.

    Статистиката сочи, че в световен мащаб от нея са произведени 359 милиона тона, а 40% от тях са предназначени за опаковане, т.е. за незабавно изхвърляне, показват данните от доклад на Европейския парламент по темата. Частиците пластмаса, които попадат в природата, са виновни за множество негативни ефекти не само върху флората и фауната, но и върху човешкото здраве, се посочва още в документа. В отговор на това предизвикателство, „Каменица“ АД обнови  формата и дизайна на някои от своите пластмасови (PET) бутилки, за да намали необходимата пластмаса и фолио за производството им. От проект, който обхваща три продукта от портфолиото на компанията, спестените ресурси се равняват на 300 спасени дървета, 12,5 тона по-малко хартия и общо 55,3 тона по-малко пластмаса на годишна база. 

    Един от най-ценните природни ресурси, към чието опазване големите компании са насочили своите усилия, е водата. Тя се използва в огромни количества от повечето индустрии, а отпадъците от производствата им са един от най-големите замърсители на световните водни ресурси. Повечето бири, например, съдържат близо 90% вода, затова нейното количество и добро качество са от съществено значение за производството и вкуса на кехлибарената напитка. Израз на грижата на „Каменица“ АД за този ценен ресурс е изграждането на пет собствени водоизточника, в които водата преминава стриктни процеси на пречистване и обработка, най-важен от които е инсталацията за обратна осмоза. Усилията на компанията да търси и проучва възможностите за оптимизация на използването на вода в пивоварната дават своя положителен резултат. За последните пет години вложената вода за производството на 1 hl (1 hl = 100 l) готов продукт е намалена със 17%, а вложената електрическа енергия – с 12.5%. Това показват данните, изнесени в първия доклад за устойчиво развитие на компанията, който обобщава добрите постижения за 2021 г. и дава повече информация за стратегията ѝ за по-устойчиво бъдеще.

    Производителят надгражда усилията си в тази посока, като поема още един сериозен ангажимент към природата в хасковския регион, където се намира пивоварната. „Каменица“ АД стартира управлението на пречиствателна станция, която обработва отпадъчните води от всички предприятия в една от големите индустриални зони в гр. Хасково. Компанията разширява, оптимизира и модернизира станцията и изгражда първия в бирената индустрия в България анаеробен реактор. Това е първа стъпка в процеса на пречистване на отпадъчните води от завода. Като вторичен продукт от него се отделя биогаз, който обслужва между 5% и 15% от нуждите на пара в производството на пивоварната.

    Освен ангажимента за опазването на околната среда, компанията поема и отговорността да се грижи за благосъстоянието на своите служители, клиенти, потребители, партньори и общностите, в които живеем. В тази връзка тя организира редица обучения за своите екипи, с които подпомага тяхното професионално и личностно развитие, и ги мотивира за позитивни промени, свързани с устойчивия начин на живот. „Каменица“ АД е и инициатор на значими каузи, които са израз на отговорността на производителя към цялото общество, както и на дейности, подпомагащи обогатяването на културния и социален живот. 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Каменица АД в Jobs.bg


    ВИЖТЕ ОЩЕ: 
     
    Каузите на A1: Карти с мобилен интернет на бежанци от Украйна
    Каузите на Нарру Bar&Grill: Работа и дом за бежанци от Украйна
    Каузите на TBI Bank: Дарение от 500 хил. лв. в подкрепа на украинския народ
    Каузите на Nexo: Първоначално дарение от 100 000 долара за засегнатите в Украйна
    Каузите на OLX: Спешна инициатива за подкрепа на украинските бежанци
    Каузите на Фантастико: Подкрепа с 50 хил. лв. нуждаещите се от Украйна
    Каузите на Schwarz: Kaufland и Lidl даряват стоки на стойност €10 млн. за хората в Украйна
    Каузите на Playtech Bulgaria: Над половин милион лева за благотворителност през 2021
     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Министърът на енергетиката представи в Турция възможностите за инвестиции у нас
    Имаме условия за изграждане на соларни паркове, посочи Христов
    преди 2 часа
    Ирландия глоби Meta с €265 млн.
    Глобите, наложени на компанията майка на Facebook в Европа през последната година надхвърлят €900 млн.
    преди 3 часа
    288 нови случая на Covid-19 у нас
    Общият брой потвърдени случаи на новия коронавирус у нас от началото на пандемията е 1 286 872
    преди 18 часа
    БНБ определи 8 банки за системно значими институции
    Определен е и размерът на буфера, който те трябва да поддържат
    преди 19 часа
    Flix разширява екипа в софийския Експертен център
    Българският офис е планиран като най-големия хъб след тези в Мюнхен и Берлин
    преди 20 часа
    Компанията Mail Boxes откри първия си франчайз в България
    Веригата за куриерски, маркетингови и принт услуги вече има два собствени центъра у нас