България е първата страна в Европа, в която функционалността „Бизнес чатове“ е налична
сн: Viber
Rakuten Viber обяви старта на най-новата си функция, която ще позволи на всички съобщения и чатове между бизнеса и потребителите да бъдат събирани в една папка. България е първата страна в Европа, която ще лансира „Бизнес чатове“ в приложението, съобщават от компанията.
Новата функционалност ще бъде активирана автоматично след получаване на първото бизнес съобщение - например при потвърждение на поръчка от доставка на храна, известие от банка, специална оферта от магазин и т.н. За потребители, които са имали разговори с бизнес в миналото, новата папка „Бизнес чатове“ ще се появи веднага след актуализацията на последната версията на Viber. Папката ще се намира сред останалите чатове на потребителя и в нея ще се съхраняват всички съобщения получени от брандове, по подразбиране. Това създава и едно допълнително ниво на сигурност за потребителя, тъй като всички съобщения, които се събират там ще бъдат само от верифицирани източници.
Последни проучвания показват, че 71% от потребителите искат да има удобни начини за комуникация с бизнеса, а 95% от топ лидерите на компании, залагат като най-голям приоритет в стратегиите си именно клиентското преживяване.
В България само за първото полугодие се вижда ръст от 50% сред всички изпратени бизнес съобщения и цели 79% ръст в разговорните съобщенията (поддръжка на клиенти; чат за направена поръчка и т.н.)
С новата функционалност потребителите получават още повече контрол върху преживяването си в приложението благодарение на специална папка, която разделя бизнес разговорите им от личните чатове. Всеки потребител може да организира разговорите си с любимите брандове по свой вкус: да мести чатове от папката „Бизнес чатове“ в основния си списък със съобщения и обратно, да „закачи“ важни и конкретни чатове в горната част и т.н.
Потребителите няма да пропуснат важни напомняния или съобщения от брандовете, благодарение на известията на заключен екран и удобния потребителски интерфейс. По подразбиране, съобщенията само от потвърдени акаунти се съхраняват в папката, така потребителите ще знаят, че получават достоверна информация.
Към днешна дата над 8500 компании използват бизнес решенията на Viber, за да общуват с клиентите си лично. Само в България са създадени близо 700 бизнес акаунта, а бройката продължава да расте. Функцията „Бизнес чатове“ е перфектното място за бранда да общува със своите клиенти, за да създава ангажираност и конверисии. Функцията също създава обособено място, където потребителите са готови да общуват директно с брандовете. Освен това, новата функционалност подобрява отношенията между двете аудитории, като създава по-силна лоялност от потребителите. Тестовете показват, че процентът на отворени съобщения е над 70%. Клиентите се доверяват на съобщенията събрани в папката, защото са от верифицирани акаунти.
„Нашата основна стратегия в момента е Viber да се превърне в суперприложение, а не просто да остане комуникационен инструмент. Затова и предлагаме набор от функции и възможности, които помагат на потребителите да улеснят ежедневните си задачи, без да напускат комфорта на приложението: от чатове с брандове до поръчка на храна — и дори плащане на комунални услуги, — коментира Кристина Констандаче, глобален директор продажби в Rakuten Viber. „Функцията „Бизнес чатове“ създава специално пространство, което е идеално за разговор между бранд и потребител, което го прави ефективно и удобно както за бизнеса, така и за клиентите.“