Американският технологичен гигант Apple се окичи с нова титла. Компанията беше обявена за най-влиятелната марка в света в традиционната класация на списание Forbes.
Изданието отбелязва, че „Ябълката” си остава лидер по иновации, а стойността на бранда се е повишила с 52% до 87.1 млрд. долара за последните две години, когато е проведена последната класация. Интересното е, че според предпочитанията на потребителите Apple се нарежда едва на 11-то място.
На второ и трето място са Microsoft и Coca-Cola, чиито марки са оценени съответно на 54.7 млрд. и 50 млрд. долара. Основаната от Бил Гейтс компания обаче е лидер по потребителски предпочитания. Microsoft харчи и два пъти повече за реклама (1.6 млрд. долара) в сравнение с Apple, отбелязва Forbes.
В топ пет влизат още IBM (48.5 млрд. долара) и Google (37.6 млрд. долара). В челната десетка попадат също Intel, McDonalds, General Electric, BMW и Cisco.
От Forbes обясняват, че при съставянето на класацията са оценявали само компании, които присъстват на пазара в САЩ. Освен стойността на марката и потребителските предпочитания са отчитани и приходите на компаниите за последните 3 години.